Ця забава не лише для дітей
Середній вік комп’ютерного геймера у США — 35 років
Сьогодні популярність інтерактивних симуляторів у світі неабияка. За їхніми сценаріями і фільми створюються, і популярні змагання вигадують (кіберспорт) з солідним призовим фондом (найбільша сума призових — майже 11 мільйонів доларів). А також формуються цілі культи, яким поклоняються, і головне — не цураються на них витрачатися.
Задум створення першої ігрової комп’ютерної програми виник наприкінці 40-х років минулого століття. Програма зі штучним інтелектом мала служити виключно військовим цілям чи на благо науки. Розважальної місії у неї не було. Але еволюція симуляторів, що вершилася аж шість десятиліть, раптово звернула у зовсім несподіваний бік. Тож ідею, яку вчені втілювали не один рік, вдало комерціалізували. Так у 70-х відеоігри стали частиною світової масової культури.
За даними Entertaiment Soft Associations, у приставки «рубають» не тільки, як прийнято гадати, дітлахи чи підлітки, а й зрілі люди. Середній вік геймера в Америці, не повірите, тридцять п’ять! Із часом невпинно зростає і кількість ігрофанів. У далекому 1995-му світ налічував лише сто тисяч тих, хто грає в симулятори. Та вже через двадцять років кількість гравців зросла до двох з половиною мільярдів! Щомісяця понад 160 мільйонів людей стежать у режимі онлайн за тим, як кіберспортсмени бавляться у комп’ютер (грають кіберматчі). Окрім того, сотні фанів купують недешеві квитки, аби побачити «фантастичне» дійство наживо.
Індустрія інтерактивних розваг — величезний прибутковий бізнес. У компаніях-розробниках працюють психологи та маркетологи, які допомагають програмістам створювати привабливі для споживачів механізми ігор. Сумлінні працівники прагнуть зробити так, аби з гри ви не вилізли… Аналітична фірма SuperData підрахувала сумарні доходи компаній-інтерактивників за минулий рік. Вони становили аж сто п’ятнадцять мільярдів доларів! 50 мільярдів принесли ігри для мобільників чи мобільні додатки, 33 — для приставок (консолей) та 32 — комп’ютерні.
За прогнозами аналітиків компанії Newzoo, зростання доходів від ігрового ринку вже через два роки становитиме понад 140 мільярдів доларів. Збільшиться дохід від кіберспорту, який вже приносить щорічно приблизно 150 мільйонів доларів (доходи від продажу прав, спонсорство, товари та квитки на кіберматчах).
Схоже, ми стали свідками зародження нового економічного сектору. Ігрова індустрія вже давно перестала бути просто забавкою для «прошарених». Тепер це поважний гравець ринку, конкурент кіноіндустрії. Тож не дивуйтеся, що ігрові магнати затягують членів вашої родини у своє павутиння… Грайте обережно.