Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Велосипедом на роботу — зручно й корисно!

Учора, до Європейського тижня сталої енергетики, в Україні втретє відбувся День «Велосипедом на роботу». Це свято популяризує велосипед як щоденний транспорт і звертає увагу на потребу велоінфраструктури і умов на робочих місцях для тих, хто обирає цей засіб для пересування містом.

Велосипедом на роботу їжджу 26 місяців (7600 км). Це швидко, дешево і корисно для здоров’я. Двоколісний дозволяє їздити по місту в наших погодних умовах 10 місяців на рік, а щоб перетнути Львів по діагоналі, потрібно близько години. Крім економії грошей на маршрутки і нервів від послуг, які вони надають (переповненість автобусів, відсутність графіка їх руху, несправність машин, хамство водіїв та пасажирів), велосипед корисний для здоров’я.

З року в рік кількість велосипедистів у Львові зростає, а їхня поведінка на дорозі стає дедалі відповіднішою і відповідальнішою. Це помітно візуально. Власники двоколісних в більшості розуміють, що безпека їхнього руху на дорогах залежить, у першу чергу, від них самих, тож частіше дотримуються правил дорожнього руху і обладнують ровери світловідбивачами і маячками, завдяки яким їх видно в темну пору доби. Водії ж більше зважають на велосипедистів як на таких самих учасників руху на дорозі…

Велорух наразі становить близько 1% від усіх поїздок по Львову, а велосипед має кожен п’ятий львів’янин. Дарма так багато мешканців Львова їздять автівками і маршрутками — велосипед займає значно менше місця на дорозі, ніж авто, а їхати на ньому зазвичай приємніше, ніж маршруткою.

З року в рік у Львові стає дедалі більше велодоріжок. Наразі їх близько 40 км, а до 2020-го обіцяють 268 км велодоріжок і велосмуг. Щоправда, пішоходи ще не звикли, що велодоріжки будують, аби роверисти не їздили хідниками, збиваючи їх, як і шосе будують, аби по них їздили автомобілі, а не гуляли люди. Проте пішоходи поволі таки звикають не ходити по велодоріжках.

«За статистикою, продаж велосипедів у Львові щороку зростає. Рух ровером стає дедалі безпечнішим, з’являються нові велопарковки, особливо завдяки приватним ініціативам», — каже радник міського голови Львова з питань розвитку велоінфраструктури Олег Шмід.

Серед найбільших проблем велосипедистів — крадіжки. Чим більше роверів у місті й чим вони дорожчі, тим більше їх крадуть, а покарання за це (якщо знайдуть, що буває рідко) — від адміністративного штрафу до трьох років тюрми. Тож є проблема надійних велопарковок, особливо біля торгових і офісних центрів.

Також досі бракує культури водіння і велосипедистам, і автомобілістам, і пішоходам. Їздити у темну пору доби ровером без світломаячка — самогубство, притискати велосипедиста автомобілем до бордюра на дорозі з ямами — посягати на його життя і здоров’я, ходити велодоріжкою, якщо поруч хідник, — хамство... Ось так і живемо, вчимося помаленьку рухатися до європейських стандартів і культури поведінки й, крутячи педалі, їдемо далі...

 

Схожі новини