Передплата 2025 ВЗ

«Велосипедом на роботу». А велодоріжок вдосталь?

У Львові вдев’яте проводять осінній день «Велосипедом на роботу»

Чиновник Ратуші Орест Олеськів їздить на роботу велосипедом. Фото Романа Балука
Чиновник Ратуші Орест Олеськів їздить на роботу велосипедом. Фото Романа Балука

19 вересня у Львові стартував традиційний осінній день «Велосипедом на роботу» (в рамках Європейського тижня мобільності). Львів'ян закликають поміняти авто на велосипеди: пересісти на двоколісний транспорт з міркувань збереження чистого довкілля. Та для того, аби відродити європейську традицію, де навіть високопосадовці їздять на роботу велосипедом.

Акція з популяризації велосипедного руху стартувала біля фонтану «Нептун» з бранчу. Там зібралися велосипедисти, які вирішили підтримати акцію.

Фото авторки
Фото авторки

«Де немає велодоріжок — доводиться їхати по дорозі»

«Мета акції - популяризувати велосипед як вид транспорту та заохотити мешканців Львова їздити двоколісним на роботу, навчання чи в інших справах. Велосипед — екологічний та економний вид транспорту, який дозволяє легко пересуватись містом, розраховувати свій час приїзду і не залежати від дорожньої ситуації», — розповів для «ВЗ» начальник управління транспорту Львівської міської ради Орест Олеськів.

Цього дня Орест приїхав велосипедом на роботу. «Іноді їжджу велосипедом, іноді - громадським транспортом, — розповідає Орест Олеськів. — Велосипед у мене давно. Авто купувати не планую, та і моя зарплата не дозволяє цього. Станом велодоріжок у місті задоволений. Їжджу лише по них. Де немає велодоріжок — доводиться їхати по дорозі, рідко по тротуарах».

Не усі посадовці Ратуші крутять педалі, велосипедом на роботу їздять одиниці. Такий висновок можна зробити з велопарковки біля стін мерії, вона зазвичай пустує… Тут паркують велосипеди хіба що туристи, або львів'яни, які приїхали у справах на площу Ринок.

«Як доїхати з точки „А“ до точки „Б“?

"Львів не надто пристосований для того, аби їздити на роботу велосипедом, — розповів для „ВЗ“ велосипедист з Сихова Олег Карадчук. — Бракує велодоріжок. Вони є, але в деяких місцях „розриваються“, або до кінця не облаштовані. Як тоді доїхати з точки „А“ до точки „Б“? Деякі доріжки недобудовані. Львів пристосований хіба що для неспішних велопрогулянок в окремих районах, наприклад на вулиці Сихівській прокладена доріжка для велосипедистів. Там щовечора катаються велосипедисти, молоді люди на самокатах. Це спортивне катання перед сном. Не більше. Бо ця доріжка не веде до мого місця праці, тому на роботу їду лише автомобілем. Велодоріжок у Львові бракує».

У місті Лева першу велодоріжку збудували у 2011 році. У 2024 році протяжність велосипедної мережі - понад 130 кілометрів. Зокрема, цьогоріч велоінфраструктуру облаштували на вул. Віденській, на перехресті вулиць Зелена — Сихівська та Стрийська — Наукова. А до 2033 року у Львівській громаді хочуть облаштувати ще не менше 150 кілометрів доріжок та смуг для велосипедистів.

Нещодавно, велодоріжку на проспекті Чорновола, 93, визнали небезпечною для їзди, а підрядник вирішив її ще й скоротити… Підрядник усуне недоліки до кінця року та виконає роботи згідно з проєктом, погодженим Львівською міською радою.

«Ми зустрілись із представниками товариства і домовились, що вони усунуть недоліки. Переробляти цю частину велодоріжки будуть вже від 20 вересня. Після цього продовжать мощення хідника», — зазначила голова Шевченківської районної адміністрації Ірина Джурик.