Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Пацієнт швидше живий, ніж мертвий

У кінопрокат вийшов перший український психологічний трилер «Смертельно живий»

Пацієнт швидше живий, ніж мертвий
Пацієнт швидше живий, ніж мертвий

Ще не вщухли дискусії навколо «Незламної» Сергія Мокрицького, як на великому екрані презентують нову вітчизняну кінострічку — психологічний трилер «Смертельно живий». Важко передбачити, як публіка, розбещена голлівудськими блокбастерами, сприйме фільм молодого режисера Максима Стецкова. Однак спробу закласти першу цеглину у пустопорожню нішу українського трилера можна вважати сміливим кроком.

Чи не найсильнішим боком картини є небанальний сюжет. Інтрига, що лоскоче нерви впродовж усього фільму, не дасть глядачеві нудьгувати. Історія розвивається навколо успішного письменника Семена Ноздрьова, якому протягом трьох років надходять SMS-повідомлення містичного змісту, — «Твій будинок згорить», «Сьогодні зустрінеш свою дружину», «Твій брат помре» та ін. Написане невідомим абонентом неодмінно здійснюється. Усвідомлюючи невідворотність пророкувань, письменник помалу сходить з розуму. Врешті телефон Семена здригається від чергової SMS-ки — «Сьогодні о 21.03 ти помреш». Глядач очікуватиме типової як для жанру трилера розв’язки, але намагання вгадати фінал цієї історії будуть марними.

Харизматичного письменника Семена Ноздрьова зіграв київський актор Олександр Герелес. Український глядач знає його завдяки театральним постановкам та епізодичній ролі у скандальному російському фільмі «Піддубний». Одна з головних ролей дісталась і Максиму Стецкову. Трикутник замикається на дружині письменника, у яку перевтілилась Вікторія Варлей. Варто відзначити, що акторам таки вдається передати психологію образів, мотивація дій героїв не викликає сумнівів. У фільмі глядач знайде і добру порцію гумору, і постане перед філософськими проблемами. Наскрізною ідеєю стрічки є аспект вибору: між життям і смертю, любов’ю і ненавистю. І вибір не завжди такий очевидний, як може здатися на перший погляд.

«Смертельно живий» для Олександра Герелеса — перша серйозна кіноробота. На презентації фільму у «Планеті кіно» актор висловив сподівання, що саме цей фільм стане його візитівкою. Направду, Олександру Герелесу вдалось переконливо зіграти егоцентричного, якоюсь мірою наївного письменника-дивака. Саме через цей образ простежується життєствердна ідея стрічки.

Вітчизняні кіноексперти не обділять трилер «Смертельно живий» своїми критичними відгуками. Ніде правди діти — огріхів чимало. Придертися можна і до режисури, і до операторської роботи. Як це часто буває в українському кіно, стрічку знімали російською мовою, щоб вийти на кіноринок північного сусіда. Тож українська озвучка не завжди потрапляє в такт з артикуляцією персонажів.

Хитросплетінню сюжетних ліній Максима Стецкова позаздрив би сам Хічкок. Аби вловити суть того, що відбувається на екрані, треба добряче напружитись. Не здивуюсь, якщо творці фільму теж загубились у цій подієвій каші. Незначну кількість локацій, відсутність вражаючих спецефектів, вочевидь, можна списати на скромний бюджет кінострічки. Хоча сам кошторис команда «Смертельно живого» обіцяє назвати вже після прокату фільму. Незважаючи на прорахунки, режисер першим взявся закладати фундамент українського трилера. Спроба амбітна і варта поваги. Зацькувавши це починання, «другого українського трилера» діждемось років через двадцять...

Схожі новини