Новий автомобіль – усе-таки розкіш...

Через МІСЯЦЬ купити в Україні нову автівку буде ще дорожче, ніж сьогодні. Міжвідомча комісія з питань міжнародної торгівлі запровадила спеціальні мита на імпорт нових автомобілів (це сталося ще наприкінці квітня, але “Урядовий кур’єр” опублікував відповідне оголошення тільки зараз, тож рішення набуде чинності через 30 днів).

Імпортні авто з об’ємом двигуна 1-1,5 літра обкладатимуться спецмитом у розмірі 6,46%, а з об’ємом 1,5-2,2 літра — у розмірі 12,95 %. Очевидно, на таку ж суму відсотків збільшиться вартість нових імпортованих машин у автомобільних салонах.

Спецмитом обкладуть усі імпортні автівки, російські теж. Дехто вгледів у запровадженні нових мит удар по інтересах... російських автовиробників. Мовляв, це “наша відповідь Чемберлену”, тобто Володимиру Путіну. Який не лише надміру тисне, агітуючи Київ вступати в Митний союз, а й дав “відмашку” на хамський “теленаїзд” на Віктора Януковича з боку московського журналіста Дмитра Кисельова... “Продажі ВАЗів скоротяться або взагалі припиняться, — написав на інтернет-форумі прихильник “кремлівської” версії введення спецмит. — Янукович починає давити на Путіна та “Газпром”, бо доля заробітків російського автопрому в Україні зовсім не маленька... 19718 нових ВАЗів було зареєстровано в Україні 2012 року. Це друга позиція після лідера — “Хюндай”.

“На ВАЗи це майже не вплине, — розвінчує цю версію інший коментатор. — Мова про спецмито на імпорт автомобілів. А ВАЗи імпортуються (не всі, але значна частина) у вигляді машинокомплектів — для подальшого складання в Україні”... Вірогіднішою видається автолюбителям версія про лобіювання спецмит вітчизняними автовиробниками. Точніше, так званими автовиробниками. Бо насправді ніяких українських автомобілів вони не виробляють! Займаються лише крупновузловим збиранням транспортних засобів — прикручують колеса...

У січні, за даними AUTO-Consulting, продаж нових легкових авто скоротився в Україні, порівняно зі січнем 2012-го, на 17,5%. Чи не найбільше падіння — у вітчизняного ЗАЗу, понад 30%... Очевидно, королі нашого автопрому сподіваються, що після введення спецмит їхній головний конкурент “Хюндай” подорожчає, і народ знову рвоне купувати “українські” “Ланоси”. На 120 тисяч гривень 6,5% — це 7800 гривень. Тож найдешевші нові імпортні авто “на рівному місці” подорожчають на тисячу доларів.

“Всі українці з радістю підтримають власного українського виробника, якщо він таким буде. А поки що в нас заводи зі збирання крупновузлових агрегатів іноземних автомобілів. І ще — в першу чергу власного виробника повинен підтримувати уряд, закуповуючи вітчизняні автомобілі, а не переважно японські й німецькі”, — підсумував ще один мережевий критик спецмит. Цікавий нюанс: спецмита вводять тільки на малолітражки й машини середнього літражу, тобто на ті, які купує український “середній клас”. Зате на джипи з чотирилітровими двигунами спецмита не поширюються. Ну правильно! Не уявляю, аби якась наша урядова чи інша бюрократична-чиновницька структура закупила собі автомобіль з об’ємом двигуна меншим, ніж два з половиною літри. Не солідно...