Новий автомобіль – усе-таки розкіш...
Імпортні авто з об’ємом двигуна 1-1,5 літра обкладатимуться спецмитом у розмірі 6,46%, а з об’ємом 1,5-2,2 літра — у розмірі 12,95 %. Очевидно, на таку ж суму відсотків збільшиться вартість нових імпортованих машин у автомобільних салонах.
Спецмитом обкладуть усі імпортні автівки, російські теж. Дехто вгледів у запровадженні нових мит удар по інтересах... російських автовиробників. Мовляв, це “наша відповідь Чемберлену”, тобто Володимиру Путіну. Який не лише надміру тисне, агітуючи Київ вступати в Митний союз, а й дав “відмашку” на хамський “теленаїзд” на Віктора Януковича з боку московського журналіста Дмитра Кисельова... “Продажі ВАЗів скоротяться або взагалі припиняться, — написав на інтернет-форумі прихильник “кремлівської” версії введення спецмит. — Янукович починає давити на Путіна та “Газпром”, бо доля заробітків російського автопрому в Україні зовсім не маленька... 19718 нових ВАЗів було зареєстровано в Україні 2012 року. Це друга позиція після лідера — “Хюндай”.
“На ВАЗи це майже не вплине, — розвінчує цю версію інший коментатор. — Мова про спецмито на імпорт автомобілів. А ВАЗи імпортуються (не всі, але значна частина) у вигляді машинокомплектів — для подальшого складання в Україні”... Вірогіднішою видається автолюбителям версія про лобіювання спецмит вітчизняними автовиробниками. Точніше, так званими автовиробниками. Бо насправді ніяких українських автомобілів вони не виробляють! Займаються лише крупновузловим збиранням транспортних засобів — прикручують колеса...
У січні, за даними AUTO-Consulting, продаж нових легкових авто скоротився в Україні, порівняно зі січнем 2012-го, на 17,5%. Чи не найбільше падіння — у вітчизняного ЗАЗу, понад 30%... Очевидно, королі нашого автопрому сподіваються, що після введення спецмит їхній головний конкурент “Хюндай” подорожчає, і народ знову рвоне купувати “українські” “Ланоси”. На 120 тисяч гривень 6,5% — це 7800 гривень. Тож найдешевші нові імпортні авто “на рівному місці” подорожчають на тисячу доларів.
“Всі українці з радістю підтримають власного українського виробника, якщо він таким буде. А поки що в нас заводи зі збирання крупновузлових агрегатів іноземних автомобілів. І ще — в першу чергу власного виробника повинен підтримувати уряд, закуповуючи вітчизняні автомобілі, а не переважно японські й німецькі”, — підсумував ще один мережевий критик спецмит. Цікавий нюанс: спецмита вводять тільки на малолітражки й машини середнього літражу, тобто на ті, які купує український “середній клас”. Зате на джипи з чотирилітровими двигунами спецмита не поширюються. Ну правильно! Не уявляю, аби якась наша урядова чи інша бюрократична-чиновницька структура закупила собі автомобіль з об’ємом двигуна меншим, ніж два з половиною літри. Не солідно...