Передплата 2025 «Добра кухня»

Усе, капець. Далі - без чотирьох кілець

У Брюсселі закриють автозавод Audi. Власник бренду, німецький VAG, не знає, що з тим заводом робити. Попит на дорогі європейські авто падає…

Восени працівники заводу Audi в Брюсселі протестували проти скорочення штату. Не допомогло - завод невдовзі узагалі закриють... Фото nieuwsblad.be.
Восени працівники заводу Audi в Брюсселі протестували проти скорочення штату. Не допомогло - завод невдовзі узагалі закриють... Фото nieuwsblad.be.

До 28 лютого 2025 року припинить роботу розташований у бельгійському Брюсселі завод, що виготовляє автомобілі престижної марки Audi. Німецький автоконцерн VAG (Volkswagen AG), який володіє брендом Audi, не бачить сенсу продовжувати виробництво. А покупців на завод у Брюсселі VAG, як не старався, так і не знайшов.

За інформацією бельгійських ЗМІ, купівлею заводу Audi в Брюсселі цікавився китайський виробник електромобілів Nio, але далі розмов справа не пішла… Інших шляхів для порятунку бельгійського заводу концерну VAG, повідомив газеті Het Laatste Nieuws речник Audi Brussels Пітер Де Гоор, у керівництві компанії не бачать.

«На жаль, у групі VAG не мають відповідного проєкту нового автомобіля (який би можна було випускати на заводі Audi в Брюсселі, — А.Є.) і не бачать альтернативних варіантів роботи бельгійського підприємства, які були би економічно доцільними, — заявив відповідальний за виробництво член правління Audi AG Ґерд Валькер. — Немає жодного зовнішнього інвестора, який мав би стійку концепцію придбання заводу в Брюсселі й використання його персоналу. Рішення про припинення виробництва на заводі в Брюсселі - найскладніше з тих, які я приймав у професійному житті».

Хто винен? Фінансові проблеми «Фолькваґена»

Німецький автомобільний концерн Volkswagen AG, якому належить бренд Audi, останнім часом має серйозні фінансові проблеми. Закриття автозаводу в Бельгії - один із наслідків загальної кризи. Продукція VAG дорожчає (зокрема, через зростання вартості енергоносіїв), конкуренція з боку Китаю, який «штампує» електричні автомобілі, постійно зростає. Чого не можна сказати про світовий попит на дорогі європейські автомобілі…

Як наслідок, Volkswagen AG нещодавно оголосив про скорочення витрат компанії. Її керівництво планує, зокрема, скоротити кількість працівників і «заморозити» витрати на заробітну платню, а також закрити деякі заводи. Мовляв, витрати на виробництво автомобілів у Німеччині та Європі загалом — надто високі, тому без «драконівських» заходів ніяк не обійтися…

Після того, як VAG оголосив про закриття кількох своїх заводів у Німеччині, керівництво компанії розпочало переговори з профспілками. Спочатку ці перемовини були, здавалося, доволі конструктивними. Зокрема, профспілки представили свій План щодо майбутнього, який передбачає таке: працівники відмовляться від підвищення зарплати, але гроші, які могли піти на підвищення, мають піти до спецфонду, з якого працівникам виплачуватимуть компенсації за можливу роботу в режимі неповного робочого дня.

Але керівництво VAG наполягає, що закриття заводів усе-таки не уникнути… Тоді профспілки оголосили про попереджувальні страйки, у яких днями взяли участь десятки тисяч працівників німецького автоконцерну.

У Вольфсбурзі, де розташований найбільший автомобільний завод у світі (належить VAG), страйкували 38 тисяч працівників. Іще близько 30 тисяч осіб приєдналися до них, зокрема, у Касселі, Ганновері, Хемніці й Дрездені. Виробничі лінії на підприємствах зупиняли на чотири години.

«Якщо нічого не зміниться, ситуація стане справді неприємною», — попередила голова профспілки IG Metall Крістіане Беннер. Керівники профспілки налаштовані серйозно. Кажуть, якщо керівництво VAG не піде на компроміс, то біля центрального офісу концерну у Вольфсбурзі «після новорічних феєрверків відбудеться така ескалація, якої ця компанія ніколи раніше не переживала»…