Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Боїнг-787» – мрія, що високо злетіла, та низько падає

  • 07.02.2013, 00:03
  • 1 526

Перший пробний політ Boeing 787 багато разів затримували. Нарешті, з кінця 2011-го літак почав регулярно літати. Та виявилося, що це не лише найсучасніший цивільний літак, а й літак із найбільшою кількістю невеликих дефектів. Такі дефекти в історії не раз призводили до катастроф... Тож «мрії» частіше стояли в аеропортах, ніж літали. Аж поки

7 січня цього року не знайшли великий дефект — на аеродромі у Бостоні загорівся “Боїнг-787” японської Japan Airlines (на фото).

Кульмінацією нещасть “мрії” стала заборона Американської федеральної агенції з польотів (FAA) від 16 січня літати Boeing 787 над територією США. Це перша заборона FAA від 1979-го, коли у Чикаго розбився літак і загинула 271 особа. За словами експертів, виправлення неполадок одного 787-го може коштувати Boeing близько 120 млн. дол. (Вартість одного літака — близько 200 млн. дол.). А ще на компанію чекають позови авіакомпаній. Простій 17 літаків Boeing 787 японської All Nippon Airways коштує близько мільйона доларів на день. А Japan Airlines вимагає у суді від Boeing компенсації у 6 млрд. євро...

Літак на «батарейках»

Після терактів 11 вересня 2001 року авіапром у світі переживав не найкращі часи — багато компаній збанкрутували. Виникла потреба у літаках середнього розміру, здатних виконувати міжконтинентальні польоти, — і водночас економних. «Літак мрії» став відповіддю на ці запити. Boeing використав легкі композитні матеріали (отримані поєднанням двох чи більше компонентів, які мають різні властивості), і електроніку. Вона замінила більшість гідравлічних і пневматичних систем літака. Через легку конструкцію повітряне судно стало споживати на 20% менше пального, ніж інші літаки того ж класу! Але електроніка вимагала потужніших акумуляторів. Тому Boeing встановив на «мріях» літієво-іонні акумулятори — замість традиційних нікелево-кадмієвих. Такі стоять у ноутбуках і мобільних. Проблема у тому, що літієво-іонні акумулятори швидко і сильно нагріваються... Це й стало причиною пожежі “мрії” у Бостоні.

Саме завдяки «мріям» Boeing повернув собі позиції найбільшого виробника пасажирських літаків у світі. Ще до того, як перший Boeing 787 злетів, авіакомпанії світу замовили рекордні 753 (!) «мрії». Тепер Boeing 787 Dreamliner може... поховати гіганта американського авіапрому.

Схожі новини