Передплата 2024 «Добрий господар»

Платний в’їзд у центр Львова буде можливим, якщо створять об'їзну дорогу та пункти оплати, - мерія

А це чималі інвестиції, які окупляться не швидко

У Львові зареєстровали електронну петицію про запровадження для автівок платного в’їзду в центральну частину міста.

З такою ініціативою виступив львів'янин Адріан Ядлось. Станом на 5 січня 2022 року його е-петицію підтримали 108 львів'ян. Для того, щоб у Львівській мерії розглянули петицію, пропозиція має набрати 500 голосів.

Як зазначив Андріан Ядлось, запровадження платного в'їзду у центр міста є економічно обґрунтованим, оскільки це дозволить зменшити фінансові втрати та покращувати інфраструктуру.

Друга перевага ідеї - велика кількість автівок на вузьких вулицях значно погіршує екологічну ситуацію. За допомогою обмежень вдасться позбутися автомобілістів, які не готові платити за проїзд, а це, на думку автора петиції, значно зменшить затори.

Також серед переваг - плата за в'їзд в центр Львова стимулюватиме містян активніше користуватися громадським транспортом.

"Громадський транспорт, спецтранспорт та автомобілі на електротязі будуть звільнені від плат, - зауважив автор петиції. - Пропоную встановити обмежений в'їзд у період з 7:00 до 18:00 години”.

Як розповів у коментарі для “ВЗ” начальник управління транспорту Львівської міської ради Орест Олеськів, ідея щодо платного в’їзду в центр Львова доволі хороша, і її час від часу обговорюють давно.

“У різних містах Європи такі обмеження дуже добре себе зарекомендували, - каже Орест Олеськів. - Серед таких міст — Лондон. Саме це місто першим запровадило платний в’їзд в центр. Це себе виправдало — зменшилася закоркованість, покращилася екологія, також зросла інвестиційна привабливість. Хороший приклад — Стокгольм. Там пункти оплати встановлено у трьох точках, на трьох мостах, які ведуть в центр. У Львові інша ситуація: щільна вулична мережа, тому встановити пункти пропуску та оплати складно”.

Поки у Львові не прокладені об'їзні маршрути (середнє транспортне кільце), а ще мережа паркінгів, каже Орест Олеськів, складно говорити про запровадження платного заїзду.

“Звичайно, про це варто думати, та спершу треба організувати чимало заходів — облаштувати якісні об’їзди, - продовжує розмову чиновник. - Щоб все це реалізувати, треба вкласти чимало інвестицій у пункти оплати. Ця інвестиція відіб’ється не одразу”.

Уточнюю у головного транспортника Львова, скільки би мав коштувати в’їзд в центр Львова.

“Наразі це складно сказати. Треба рахувати, - відповів Орест. - Наприклад, у Стокгольмі — 5 євро. І це одразу дало зменшення потоку автівок на 20%. Як свідчить практика, навіть невелика сума дозволяє значно зменшити в’їзд транспортних засобів у центральну частину”.

За словами Ореста Олеськіва, в Україні перше місто, яке запровадило платний в’їзд — Кам’янець-Подільський.

“Оскільки там лише два мости, які ведуть в історичну частину, то вони облаштували два пункти оплати”, - відзначає головний транспортник Львова.

Разовий проїзд на легковому авто через Замковий міст, який веде до фортеці - 10 грн. Для місцевих мешканців існує система абонементів, а ось у туристів альтернативи немає. Пільгові категорії мають безкоштовний проїзд через міст.

“Місцеві розділилися на два табори, - розповідає “ВЗ” керівник відділу інформаційної політики Кам’янець-Подільської міської ради Ірина Шелепницька.

- Одні за платний в’їзд через міст, інші категорично проти. Ті, хто проти, навіть зверталися до суду, вимагали відмінити платний в’їзд. Нещодавно питання скасування платного в’їзду виносили на засідання виконкому, але не було підтримки. Щоб трохи згладити ситуацію, мер міста дав вказівку відкрити шлагбаум моста в години пік”.

Читайте також: У 2022-му у Львові запрацює е-квиток: пільговики ще можуть зареєструватися

Схожі новини