Передплата 2024 «Добрий господар»

Новий вид спортивних перегонів: перегони безпілотників

Перегони безпілотників були нішевим спортом, який виріс з напіворганізованих заходів, розкиданих по різних куточках світу, від Австралії до Німеччини. Так було з 2011 по 2013 рік.

Сьогодні ж, перегони дронів від першої особи (FPV), де пілоти вдягають на голову спеціальні дисплеї, які транслюють прямий ефір з камери на дроні, перетворились на вже помітний вид спорту.

З незапам’ятних часів люди перетворюють на змагання що завгодно. Деякі змагання походять із давніх традицій (наприклад, Олімпійських ігор), тоді як інші — слідують сучасним тенденціям (EPT, UEFA eEuro). За даними Polaris Market Research, очікується, що обсяг світового ринку гонок безпілотників зросте з 412 млн доларів США у 2019 році до 2,1 млрд доларів США у 2026 році.

По всьому світі було створено організації та керівні органи для проведення змагань з безпілотних гонок FPV, але найгучнішою є DRL Racing League (DRL).

Використовуючи виготовлені на замовлення безпілотники, призначені для переміщень зі швидкістю до 145 миль в год (145 км / год), DRL проводить перегони на локаціях по всьому світу, включаючи стадіон Allianz Riviera у Ніцці, Франція, Палац Олександри в Лондоні та Сади біля затоки в Сінгапурі.

Засновник DRL Ніколас Горбачевський, колишній головний фінансовий директор заходів на витривалість Tough Mudder, пояснює, що ще у 2015 році гонки безпілотників були «в андеграунді», а невелика, але віддана група ентузіастів обмінювалася інформацією на дошках оголошень. Вони будували безпілотники з частин, замовлених в Інтернеті, і зустрічалися на полях і автостоянках аби позмагатися.

«Я мав можливість побачити такі перегони в прямому ефірі у 2015 році, і мені здалося це дивовижним. Це видовище викликало думки про „Зоряні війни“ та науково-фантастичні фільми», — згадує він.

У той час гонки безпілотників стримувались технічними обмеженнями. За словами Горбачевського, саморобних технологій, які використовували ранні піонери гонок безпілотних літальних апаратів, було недостатньо для побудови повноцінного виду спорту, який можна було б транслювати перед живою аудиторією або по телевізору. Гонкам не вистачало надійності. Хоча концепція була справді привабливою, вона могла спрацювати лише як аматорський вид спорту.

Проте це не зупинило Горбачевського та його команду. Вони вирішили стали технологічною компанією. Зібравши венчурний капітал, вони набрали команду інженерів та побудували промислове, професійне обладнання, щоб забезпечити більш масштабні перегони безпілотників.

Повертаємося до 2020 року, і DRL вже транслюється на таких каналах як NBC, Twitter і Sky Sports і може похвалитися гучними спонсорами.

Учасники перегонів вважають, що масове розповсюдження рекреаційних безпілотників, включаючи спеціально створені рекреаційні дрони FPV, випущені в цьому році, означає, що спорт перебуває на порозі нової ери зростання, на горизонті з'являються нові учасники та глядачі. У всіх цих людей у всьому світі однакова любов до гоночних безпілотників та їх польотів.

Ліга DRL отримала несподіваний поштовх протягом сезону 2020 року, коли змагання проводились віртуально за допомогою симулятора гонок безпілотних літальних апаратів, доступного на Xbox та платформі розповсюдження програмного забезпечення Steam. Спорт уже мав цифровий елемент, пілоти намагалися стати частиною ліги за допомогою симулятора.

Як вид спорту, безпілотні перегони мають розмиту межу між цифровим та реальним світом. У ньому є елемент електронного спорту. Там сидять пілоти, які тримають контролери, дивлячись на екрани. У деяких випадках вони керують дронами в реальному житті, а іноді управляють й віртуальними безпілотниками.

Проте не все так гладко у розвитку цього нового виду спорту. На даний момент низка факторів, які стримують його вихід на велику сцену. Жан-Франсуа Дені, виконавчий директор Міжнародної організації гонок на безпілотниках, що базується в Ковентрі, заявляє, що, не зважаючи на популярність, яка зростає, розмір аудиторії все ще недостатньо великий в порівнянні з іншими видами спорту — особливо з автоспортом.

Створення гонок на безпілотних літальних апаратах як пілотно-орієнтованого виду спорту призвело до формату розваг, який, безперечно, захоплює учасника та дещо збиває з пантелику потенційних глядачів. Щоб цей вид спорту мав конкурентні шанси проти своїх колег з автоспорту, необхідно замислюватися, як правильно його розвивати в майбутньому.

У довгостроковій перспективі інсайдери галузі вважають, що популярність безпілотників серед молодих людей призведе до збільшення інтересу до гонок.

Популяризації безпілотних гонок FPV сприяють і численні відео, розміщені в інтернеті. Наприклад, вірусне відео безпілотника FPV, що літає в боулінг закладі, яке було оприлюднене раніше в березні, швидко набрало майже 2 мільйони переглядів.

Дрони вже стали незамінними помічниками людям у багатьох галузях, то чому б і не дати їм можливість позмагатися. Отже, не виключено, що через кілька років перегони на безпілотниках досягнуть масштабів гонок на мотоциклах та авто і їх можна буде спостерігати на провідних спортивних каналах.