Передплата 2024 ВЗ

Шарій не надихнув жінок, а з Гройсманом ще у кабінці вагалися...

Соціологи відкрили електоральні карти.

Спираючись на дані, зібрані у ході Національного екзитполу (у день виборів його провели Фонд «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва», Київський міжнародний інститут соціології та Центр Разумкова), соціологи проаналізували, у кого який виборець. До уваги брали вік, стать, рівень освіти, географію проживання.

«Зе!бренд» привабив виборців в усіх регіонах. Найбільшу підтримку партія «Слуга народу» отримала у південних та центральних областях — 50,2% і 45,5% відповідно. Щодо сходу і заходу, то тут не обійшлося без несподіванки: жителі Західної України виявилися прихильнішими до «СН», ніж «східняки». Різниця у цифрах — 39,4% проти 37,6%. Вочевидь, на сході потенційні «Зе!голоси» масовіше розійшлися між іншими претендентами на них. Йдеться, зокрема, про «Опозиційну платформу — За життя» та «Опоблок». Хоча навіть в ексрегіонівській вотчині випередити «Слугу народу» «опівцям» не вдалося. У загальному заліку першість на сході — за «Зе!партією». «Опоплатформа — За життя» із результатом 30,3% - лише на другій позиції. В «Опоблоку» — «бронза» (8,3%).

На заході срібним призером стала партія «Голос» (14,1%), бронзовим — «Європейська Солідарність» (12,7%). На півдні компанію «СН» у лідерській трійці склали «Опоплатформа — За життя» (16,7%) й «ЄС» (майже 6%). У центрі бокові сходинки виборчого п'єдесталу посіли «ЄС» (10,1%) та «Батьківщина» (9,6%). Це єдиний макрорегіон, в якому прохідний бар'єр подолала «Сила і Честь» Смешка.

Серед партій, понад дві третини електорату яких становлять жителі Західної і Центральної України, — «Українська стратегія Гройсмана», «Батьківщини» (78%), Радикальна партія Ляшка (77%), «Сила і Честь» (77%), «ЄС» (76%).
«Опоблок», «Опозиційної платформи — За життя» та «Партії Шарія» завдячують своїми результатами головно виборцям з півдня та сходу. Щодо «Слуги народу», то 67% її активних прихильників зосереджені у центрі та на півдні. А ось у «Голосу» та «Свободи» більш як половина виборців — із «західною» пропискою.

Якщо у більшості партій, котрі брали участь у нинішніх парламентських виборах, «Ч" — і «Ж"-симпатиків приблизно порівну, то серед електорату «Слуги народу» і «Партії Шарія» — гендерна нерівність. У першій — «жіночий» крен (46% проти 41,7%), у другій — «чоловічий».

В усіх вікових групах першість — за «Зе!партією». Але найбільше (майже 59%) тих, хто проголосував за «СН», — виборці до 30 років. Серед наймолодшого електорату (18−29 років) майже кожен десятий підтримав партію Вакарчука. У категорії «30−39» за «СН» проголосували понад 53% виборців, за «Голос» — 9,5%, за «ЄС» — 8,1%. Замикають п'ятірку «Партія Шарія» (5,1%) та «Опоплатформа — За життя» (4,7%). У таблиці «60+» за «Зе!партією» (32,7%) розмістилися «Опоплатформа — За життя» (20,1%) і «Батьківщина» (11,6%). Серед політсил, котрі подолали прохідний бар'єр, найскромніший результат у цій віковій категорії — у «Голосу» (3,6%).

Понад 40% виборців із вищою освітою віддали свої голоси за «Слугу народу», майже 13% - за «ЄС». Далі в «освітньому» рейтингу йдуть «Опоплатформа — За життя» (9,6%), «Голос» (8,8%) і «Батьківщини» (6,1%). Серед виборців із середньою спеціальною освітою майже кожен другий проголосував за «Зе!партію», кожен сьомий — за «Опоплатформу». 8,1% у цій категорії є симпатиками «Батьківщини», 6,5% - «ЄС», 5,1% - партії Вакарчука. Серед тих, хто має лише шкільний диплом, голоси розподілилися так: у «Слуги народу» — 45,7%, в «Опоплатформи» — 11,5%, у «Батьківщини» — 9,7%, в «ЄС» — 6,4%, у «Голосу» — 4,5%.

Під час опитування у виборців цікавилися також, чи вагалися і як довго, де ставити «галочку» у бюлетені. 55% опитаних відповіли, що не мали проблем з вибором, бо вже давно є прихильниками тієї чи іншої політичної сили. Серед упевнених переважали виборці «ЄС», «Батьківщини», «Свободи», «Опозиційної платформи — За життя» та «Опоблоку». А ось у категорії «думали до останнього» найбільше тих, хто проголосував за «Українську стратегію Гройсмана» (у день голосування визначалися 11%), Радикальну партія Ляшка (кожен 10-й), «Громадянську позиція» (кожен 10-й) та «Голос» (9%).

Схожі новини