«Ще раз пропоную вам написати заяву на звільнення… Вам треба змінити місце праці»
Заявив під час візиту до школи у селі Верхня Яблунька директор департаменту освіти ЛОВА Олег Паска
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/498655/shkola-iablunka.jpg)
Наша газета писала про конфлікт, який виник у селі Верхня Яблунька, що на Львівщині, між директором школи Іваном Січаком і місцевим підприємцем Василем Семківим («Війна за село» від
Минуло два тижні. До редакції зателефонував Іван Січак і повідомив, що жодних змін у селі не сталося. Ніхто з чиновників Боринської громади конфлікт не врегулював.
У понеділок, 2 жовтня, у школу у Верхній Яблуньці приїхав директор департаменту освіти і науки ЛОВА Олег Паска. Хоча у попередньому коментарі для «ВЗ» він розповів, що саме Боринська громада мала б зібрати сесію, заслухати керівника, оцінити його роботу і розірвати з ним контракт. Ці повноваження передано громаді.
Сесія Боринської селищної ради відбулася 29 вересня, але цю скандальну ситуацію на обговорення не винесли…
27 вересня у цих краях побував голова ЛОВА Максим Козицький. У Борині відкрили сучасний навчально-практичний центр інноваційної кулінарії «Кухар. Бармен» (на базі Боринського професійного ліцею народних промислів та ремесел). До Верхньої Яблуньки від Борині кілометрів з десять, тож очільник області міг би навідатися і туди…
Тим часом ось що розповів про візит головного освітянина області директор школи Іван Січак.
— Я був на уроці, — каже пан Січак. — У клас заглянув якийсь чоловік і запитав: «Скільки до дзвінка залишилося?». Я бачив, що біля школи збираються люди, тому викликав поліцію. (Під час попереднього візиту ініціативної групи села до школи Івана Січака побили розлючені батьки. Порвали на ньому одяг. — Авт.).
Коли урок закінчився, я вийшов з класу, ці люди почали скандувати: «Ганьба!». Влаштували мені «коридор ганьби» (Іван Січак надіслав відео, на якому видно, як люди скандують, вигукують образливі слова, а поліцейські спостерігають за тим, що відбувається у школі. — Авт.).
Я зайшов у кабінет. За мною зайшли Олег Паска, його помічник, журналісти, ще кілька людей з ініціативної групи села, а також завідувачка сектору освіти Боринської селищної ради Наталія Дуда.
Пан Паска почав розповідати про свій минулорічний візит до школи та свої зауваження… Я, відповідно, розповів про роботу навчального закладу та все, що зі мною відбувалося торік.
— У мене є повноваження відвідати школу, це погоджено з вашим засновником, — каже Олег Паска. — Те, що громада зайшла у школу, — питання вашого спілкування з місцевими людьми. Ви, не знаючи мене, одразу кажете, що це директор департаменту привів усіх цих людей, а це значить, що ви упереджено ставитеся до будь-якої події.
— Ні! — відповідає директор, але розмову продовжує Олег Паска.
— Якщо ви так ставитеся до мого візиту, то невідомо, як ви спілкуєтеся з батьками. Але можна припустити… На мою думку, саме ваша діяльність призвела до тієї ситуації, яка тут склалася. Ще раз пропоную вам написати заяву на звільнення… Вам треба змінити місце праці.
— Розмова у моєму кабінеті тривала близько 5−6 хвилин, — каже Іван Січак. — Я хотів розповісти, що конфлікт не всередині школи, а зовні. Після того, як Паска запропонував мені написати заяву на звільнення, а я відмовився, він вийшов з кабінету. У коридорі сказав: «За два тижні я приїду і його звільню. Я його попередив». Тобто він заохотив ініціативну групу села, щоб діти ще два тижні не ходили у школу… Після цього усі розійшлися.
Після поїздки до Верхньої Яблуньки Олег Паска написав на своїй сторінці у Фейсбуці:
— Помилки законодавців розгрібають батьки і учні.
Школа у Верхній Яблуньці є саме тим показником, який розкриває слабкі місця освітнього законодавства та руйнує міфи.
Адже одним із міфів була ідея, що створена державна служба якості освіти матиме повноваження, які не допускатимуть до таких ситуацій. На прикладі Боринської громади бачимо, що ця структура не має жодного реального впливу на якість освіти. Сподіваюся, хтось із законодавців читатиме цей допис та ініціюватиме зміни до законодавства, які хоча б дадуть право департаментам ініціювати звільнення чи відсторонення таких директорів шкіл.
Коротко про справу. Учні не ходили в школу минулого року і не ходять тепер через невміння директора працювати з батьками. Батьки учнів є такими ж учасниками освітнього процесу, як учні й педагоги. Обов’язком директора є налагодити з ними співпрацю для ефективного освітнього процесу. Конфлікт у цій школі демонструє нездатність її керівника очолювати школу. Але ця нездатність виявляється не лише в освітньому процесі, а й у ставленні до побуту і умов навчання учнів. До цього тексту додаю кілька фото окремих частин приміщення школи з минулого і цього року, щоб було зрозуміло, що для елементарного порядку у шкільній їдальні і туалетах коштів особливих не потрібно. Потрібно мати совість і почуття відповідальності.
Що ми вирішили? Домовились з батьківським комітетом і місцевою владою про те, що представників батьківського комітету включать у комісію засновника (Боринську ТГ) щодо розслідування усіх обставин конфлікту. Також найближчим часом у школу приїде моніторингова група з вивчення якості віддаленого навчання. Сподіваюся на швидкі рішення засновника з врегулювання ситуації. Діти мають вчитися у школі.
P. S. Шкода, що директору забракло відваги і мудрості написати заяву на звільнення за власним бажанням, як ми йому пропонували…
Коментар для «ВЗ»
"Потрібно звертатися до освітнього омбудсмена"
Народна депутатка Наталія Піпа, яка опікується питаннями освіти, так прокоментувала затяжний конфлікт у Верхній Яблуньці:
— Мені про цю ситуацію у школі відомо давно. Мій законопроєкт № 63 93 — Д і 94 00 розроблений, і дуже важливо, щоб його нарешті поставили у порядок денний і проголосували. У документі передбачаємо відсторонення людей від роботи за булінг. З липня депутати не можуть за нього проголосувати, хоча він часто стоїть у порядку денному. Депутати його відсувають як неважливий.
Те, що знаю, у школі у Верхній Яблуньці був булінг від директора. Якщо Територіальна громада і департамент освіти не можуть щось зробити згідно зі своїми повноваженнями, вони точно можуть з ним комунікувати. Треба шукати рішення, це в їхніх повноваженнях. Потрібно звертатися до освітнього омбудсмена.
— Частина громади проти директора, але частина його підтримує. Громада села розкололася через конфлікт між директором школи і місцевим підприємцем.
— Якщо б проблема була лише у підприємцеві, а у директорі не було би проблеми, то підприємець не зміг би підбурювати людей… Люди так просто не повелися б на розмови підприємця. Батьки хочуть, щоб їхні діти ходили до школи. Значить, там справді є серйозні питання до директора.