«За що платимо 60 гривень? За шмат пластику, який не працює?»
З десяти валідаторів е-картки сканують лише три-чотири
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/451640/marshrutky.jpg)
Від часу “тренувального” впровадження електронного квитка у Львові минуло понад три тижні, а частина валідаторів у салонах маршруток і автобусів перебувають у стані “вийшов з ладу”. Як каже депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич, із десяти валідаторів зараз повноцінно працюють лише три...
На непрацюючі валідатори поскаржилася і львів’янка, кандидат економічних наук Наталія Синютка: «Поки Андрій Іванович стріляє по горобцях, його невтомні підлеглі з міської ради розпочали стрільбу по наших кишенях. Мені, як мамі двох учнів, запропоновано централізовано оформити «Леокарт», або так званий електронний проїзний. Кількість документів, які мають бути скановані й спаковані в окрему папку, жахає. Як кажуть інші батьки, враження, що подаємося на Green Сard або щонайменше на Карту поляка... Вартість оформлення картки – скромні 60 гривень на рахунок ЛКП «Львівавтодор». От лише мені, як фаховому фінансисту, цікаво: де поділася позика у 10 млн євро на впровадження електронного квитка у Львові? Вже розтягнута по кишенях? Витрачена на плани, концепції, візуалізації? Чому батьки учнів мають платити за фікцію? За шмат пластику, який не працює? Адже валідатори на транспорті продовжують бути out of order! То, може, спочатку стільці, а потім гроші? А не гроші за неодержану послугу!».
Керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило пояснив “ВЗ”, що неробочі валідатори – технічний процес, а тестування показує слабкі сторони, які треба оперативно виправити. Обіцяє, що невдовзі усі валідатори будуть працювати.
Коментар для «ВЗ»
Андрій Білий, експерт з питань е-квитка
Те, що зараз відбувається з валідаторами, – результат поспіху під час впровадження е-квитка 13 січня. Тоді проєкт назвали... запуском для пільговиків. Якби назвали тестуванням, то питань би не було. А зараз чиновники, що займаються е-квитком, викликали на себе багато негативу... На валідаторах відображаються неправильні маршрути. Це означає, що система диспетчеризації ще не запущена. Валідатори то працюють, то ні, водії не знають, як запускати систему. Для них ще не провели навчань.
За останніми розрахунками, які маю, перевізникам за їхні послуги треба платити понад два мільярди гривень на рік. Тобто «Львівавтодор» збирає гроші зі всіх пасажирів, а далі платить кожному перевізнику. А згідно із законом про публічні закупівлі, комунальні та державні установи здійснюють оплату після відповідного тендеру через систему ProZorro. Останні коментарі посадовців свідчать, що жодного тендеру проводити не збираються…
Читайте також: “ЛеоКарт” для школярів: документів, як на американську візу, плюс 60 гривень за картку