«Перевізники втрачають на кожному пасажирові сім гривень, які ніхто не компенсує»
Однак у мерії запевняють, що найближчим часом тариф на проїзд у маршрутках не зміниться
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/430396/marshrutka.jpg)
Львівські перевізники вкотре вимагають від виконавчого комітету Львівської міської ради удвічі підвищити плату за проїзд у маршрутках Львівської ОТГ — зі 7 до 14 гривень. (Востаннє зверталися до мерії з цією вимогою орієнтовно минулого місяця). Кажуть, якщо проїзд не коштуватиме 14 гривень, громадський транспорт зупиниться.
«Вартість проїзду, яка мала змінитись ще до виборів (восени минулого року), залишається незмінною, — заявив голова Асоціації перевізників Львівської області Іван Велійка. — Зараз реальний тариф без інвестиційної складової — не менше ніж 14 гривень. Перевізники втрачають на кожному пасажирові 7 гривень, які ніхто не компенсує. Дотація за пільгові перевезення виплачується підприємствам на рівні минулого року, хоча кількість пільговиків у Львівській ОТГ зросла. Автотранспортні підприємства працюють в умовах „карантинних обмежень“. Це призвело до втрати доходів щонайменше наполовину. Жодної фінансової підтримки від влади перевізники не отримали. Обіцяні додаткові компенсаційні кошти так і залишились обіцянками».
За словами Івана Велійки, борг автотранспортних підприємств Львова за пальне (включно із комунальним АТП-1) — понад 6 мільйонів гривень. І це без врахування боргів за запчастини, колеса, мастильні матеріали…
Як сказав у коментарі для «ВЗ» начальник управління транспорту ЛМР Орест Олеськів, львівські перевізники подали у міську раду свої розрахунки. І на перший погляд виглядає, що тариф справді варто підвищувати, але не аж удвічі. Розрахунки перевізників ще мають вивчити фахівці у мерії та в Антимонопольному комітеті. Також процедура підвищення тарифу вимагає проведення громадських слухань, а остаточне слово — за виконкомом.
«У нас є певні сумніви щодо деяких розрахунків перевізників, — зауважив пан Орест. — 14 гривень — трохи завелика сума для оплати послуг проїзду. Під час карантину багато людей втратили роботу, не кожен дозволить собі їздити за таку суму. Будемо піднімати питання дофінансування автотранспортних підприємств Львова. Але ще не маємо остаточного рішення».
Народний депутат України Олег Синютка («Європейська Солідарність») вважає, що вимоги перевізників підвищити тариф за проїзд аж удвічі свідчать насамперед про бездіяльність міської влади.
«Системних проблем у транспортній сфері ніхто не вирішує, — стверджує пан Синютка. — Чиновники не можуть провести обліку пасажирів, вивчити пасажиропотоки, запровадити квитки, як у всіх цивілізованих країнах світу. Уже „надцять“ років уся транспортна сфера тримається на підкилимних договорняках і „чорній“ бухгалтерії. Це жахливо, так не має бути. Кілька років чекаємо на обіцяний е-квиток. Минулого року мали видати безкоштовні картки для пільговиків, щоб нарешті вперше за всю історію порахувати їх у місті та в пілотному режимі поетапно встановити валідатори у громадському транспорті. Але віз і досі там. Чи не тому, що коли немає контролю, то значно легше списувати мільйони гривень у підпорядковані комунальні установи? За таких умов підвищення тарифів не приведе до підвищення комфорту».