Ціна «Парнасу» – 680 тисяч фунтів
На аукціоні Sotheby`s продали копію театральної завіси, яка прикрашає Львівську оперу
Це зменшена авторська копія театральної завіси «Парнас» знаного польського художника Генрика Семирадського, оригінал якої вже понад сто років прикрашає сцену Львівської національної опери. Про це «ВЗ» повідомили у пресслужбі театру.
Як ідеться на офіційному сайті аукціону Sotheby`s, копію театральної завіси продали за близько 680 тисяч фунтів (приблизно 760 тисяч євро). Стартова ціна копії «Парнасу» оголошувалася як 400−600 тисяч фунтів. Ім’я нового власника твору мистецтва не розголошують.
Розміри копії — 91 на 147 см (розміри оригіналу — 6 на 9 метрів). Художник створив повнорозмірну завісу 1900 року, а копію написав того ж року, але пізніше. Технічний аналіз копії показав, що Семирадський використовував інноваційний для тих часів фотографічний метод — перекопіював контури львівської композиції на полотно, пропорційно зменшивши їх.
Композиція «Парнас» являє собою зібрання алегоричних фігур, які символізують Творчість, Життя і Театр. Біля підніжжя давньогрецької гори Парнас на тлі храму Аполлона, бога поезії та мистецтв — центральна фігура Натхнення у вигляді пророчиці Піфії. Довкола неї — алегоричні фігури Фортуни, Слави, Любові, Поезії, Музики тощо.
Як не дивно, на сайті Sotheby`s оголошення про продаж копії «Парнасу» міститься у розділі «Російський живопис»… Сайт аукціону також розповідає про історію власників копії. У 1900-х роках копію «Парнасу» у Семирадського придбав один з найбільших промисловців Лодзі, почесний мешканець міста, текстильний магнат Аугуст Моріц Едуард Гербст (1844−1921). Художник був знайомий із Гербстами і влітку 1901 року відвідав Лодзь, де родина володіла текстильними фабриками і мала одну з головних резиденцій — Палац Гербст. 1918 року Едуард, молодший син подружжя Аугуста і Матильди Гербст, одружився з Еллою Громанн, яка походила з іншої родини потужних промисловців Лодзі. Вони переїхали до садиби Едуарда в Сілезії, де, як вважають, «Парнас» висів до передчасної смерті Едуарда 1929 року. Після смерті сина картину повернули Матильді, яка володіла нею, поки 1939 року не померла. 1943-го внучки Матильди, Інгеборг та Урсула, відправили картину разом з іншими цінностями на зберігання до Інсбрука (Австрія), де їхня мати Елла мала будинок з 1931 року. Робота пережила Другу світову війну неушкодженою: пролежала у ящику у вугільному погребі будинку.
«Парнас» Генрика Семирадського, який зберігається в одній родині понад століття і ніколи не показувався публічно, є захопливим відкриттям для колекціонерів та істориків мистецтва", — повідомляє аукціонний дім.