Відсьогодні можна «безболісно» змінити оператора і зберегти номер: українцям дали просту інструкцію
- 01.05.2019, 12:00
- 1 411
В Україні з’явилась довгоочікувана можливість змінювати мобільного оператора зі збереженням номера.
З 1 травня абоненти в Україні можуть змінювати мобільного оператора, зберігаючи при цьому свої номери.
Відповідна інформація опублікована на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ).
«Перше травня 2019 року є днем, коли в Україні відбудеться запуск нової телекомунікаційної послуги, що дозволяє абонентам вільно змінювати оператора та отримувати телекомунікаційні послуги зі збереженням власного абонентського номера», — йдеться у повідомленні.
Також НКРЗІ зауважує, що впровадження послуги дозволить споживачам вільно обирати мережу оператора РМЗ (рухомого мобільного зв’язку — ред.) для отримання телекомунікаційних послуг зі збереженням номера, сприятиме розвитку конкурентного середовища та підвищенню якості послуг, а також ще на крок наближає Україну до виконання угоди з Європейським Союзом.
Організацією, яка здійснюватиме централізоване технічне адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів (Адміністратор ЦБД), стало державне підприємство «Український державний центр радіочастот» (УДЦР).
Як повідомляв Укрінформ, три найбільші українські мобільні оператори Київстар, Vodafone Україна і lifecell готові запустити послугу перенесення номера з 1 травня 2019 року.
«Порядок надання послуги перенесення абонентських номерів» був зареєстрований у Мін'юсті у вересні 2015 року.
Планувалося, що послуга запрацює ще в березні 2016 року. Однак виникли проблеми з проведенням конкурсу на закупівлю послуг з впровадження ППН. У серпні 2018 року НКРЗІ остаточно затвердила дату запуску послуги — 1 травня 2019 року.
Як скористатися новою послугою, розповів виконавчий директор Українського державного центру радіочастот (УДЦР) Вадим Гулько. За його словами, все дуже просто — абонентам треба виконати лише дві дії, повідомляє «Обозреватель».
«Перше — переконайтеся у старого оператора, що ви ідентифіковані. Якщо ви є контрактним абонентом, то ви 100% ідентифікований клієнт. Якщо у вас pre-paid, ви купували, то тут хтось ідентифікувався, хтось ні. Якщо ви просто купили карту і користуєтеся, то треба піти до старого оператора, дати йому паспортні дані, щоб він сказав, що цей номер за ним закріплений», — пояснив виконавчий директор УДЦР.
«Після цього ви можете змінити в онлайн-режимі, у мобільних операторів є свої додатки, або через сайт, або піти до них у сервісний центр і сказати — я до вас хочу перейти, оформіть мені все, будь ласка. Далі всім займається оператор, до якого ви йдете — оформляє заявку, обробляє, веде технічне узгодження зі старим вашим оператором. Це вже все його клопіт. Ваше завдання сказати — я хочу перейти, наприклад, 15 травня. Оператор відзначає, коли ви хочете перейти до нього, і 15 травня організовує технічний перехід», — розповів він.
Гулько зазначив, що теоретично оператор може відмовити абоненту в переході.
«Є певний перелік підстав, він логічний. Наприклад, подала документи не та людина, на яку оформлено номер, або в документах вказано недостовірні дані. Ще є технічні підстави, але впевнений, що на практиці цього не буде. Всі оператори після року роботи над цим процесом підтвердили повноцінну готовність здійснювати таку послугу», — повідомив він.
Також глава УДЦР вважає, що нова послуга створить додаткову конкуренцію між мобільними операторами і дозволить знизити тарифи на зв'язок.
«Статистика США свідчить, що там були тарифи знижені на 6% після введення послуги, в зв'язку з тим, що всі оператори почали нову маркетингову стратегію в боротьбі за збереження старих клієнтів і пошук нових», — пояснив Гулько.