Річ не в тім, що артистка — японка. А в тому, що японка — Артистка!
Від чого починається Львів оперний? Від Соломії Крушельницької. Адже саме тут був її оперний дебют.
Тут її корені, які розрослися у розлоге співоче дерево нечуваної краси й сили. Тому й носить Львівська опера її славне ім’я. І влаштовує на її честь міжнародні оперні фестивалі. Цьогорічний — на завершення урочистостей до 140-річчя з дня народження великої співачки.
На творчому шляху Соломії «Мадам Баттерфляй» — наче Еверест для альпініста: це була вершина, здолавши яку, вона, виконавиця провідної партії, врятувала цю оперу для світу, а її автора, Джакомо Пуччіні, від гіркоти авторського фіаско. Прем’єра в Мілані (з іншою співачкою) зазнала гучного провалу, а через кілька місяців — у місті Брешії, з новою примадонною (нею стала Соломія) — гучного успіху. І після сотого виступу в ролі Чіо-Чіо-сан у різних театрах різних континентів рятівниця композитора віддала авторові свою партитуру опери: твір став улюбленцем оперної публіки.
…Цей голос, надзвичайно ніжний, бурштиновий, на початку опери ллється з-за стін ошатного японського будиночка, випереджаючи появу на сцені самої Чіо-Чіо-сан. У львівській фестивальній виставі — це Манамі Хама. Сопранова перлина, вирощена в Японії, огранена в Італії, мабуть, найприродніша, найартистичніша Баттерфляй на сучасній оперній сцені. Недарма ж за її плечима — виступи у 250 театрах (понад 600 вистав)! І ось тепер — вперше у Львові.
Звичайно, кульмінація — славетна арія «Ясний день весняний розвіє наше горе». Овації і радість: такий діапазон голосу — від павутинного pianissimo до найчистіших гучних «верхів» (без найменшої напруги) — годі почути і від провідних сопрано. Але голос Манамі такий же гнучкий, виразний, природний і в речитативах, і в дуетах — з Пінкертоном (тенором з Києва Миколою Шуляком), з Сузукі (голосистою львів’янкою Яною Войтюк), й у співочих роздумах (диригент з Донецька Василь Василенко чуйно «притишує» оркестр, даючи простір солістці). І головне: трагедію Чіо-Чіо-сан передано з такою драматичною глибиною, що стає зрозуміло: річ не в тім, що артистка — японка, а в тому, що японка — Артистка!
У програмі фестивалю — ще чимало сюрпризів: Георгіна фон Бенза з Мюнхена в «Аїді» (з партнерами з Мінська, Дніпропетровська), Тетяна Бусуйок з Кишинева у «Бал-Маскараді», а в гала-концерті парад солістів і диригентів — України і Польщі, Білорусі й Узбекистану, Німеччини і США.