Передплата 2024 ВЗ

Львів туристичний: хто і для чого зараз приїжджає до Львова?

  • 02.07.2024, 13:35
  • 545

Щоб сформувати портрет гостя Львова, дослідити профіль його подорожі у 2024 році, Львівський туристичний офіс разом із Соціологічною лабораторією програми «Соціологія» Українського католицького університету організував друге щорічне опитування в'їзних відвідувачів

Фото ілюстративне Львівського туристичного офісу
Фото ілюстративне Львівського туристичного офісу

Вибірка іноземних респондентів збільшена до 15% та чіткіше репрезентує цю категорію гостей, порівняно із опитуванням 2023 року. В опитуванні також взяли участь військові, які проходять реабілітацію у Львові, та внутрішньо переміщені особи.

Хто і чому відвідує Львів?

Опитані гості здебільшого українці (85%) з Києва, Тернополя, Харкова, Хмельницького. Іноземні гості (15%) з Польщі, Німеччини, Великої Британії, Нідерландів, США. Цьогоріч частку опитаних іноземців збільшили до 15% для чіткішої репрезентації цієї категорії гостей.

Метою подорожі до Львова зазначають відпочинок — 43,6%, роботу — 19,7%, відвідини друзів і родичів — 15,4%. Також, транзит — 6,1%, волонтерство — 4,7%, зміну проживання (внутрішньо переміщені особи) — 4,4%, лікування — 1,9%, навчання — 1,6%, участь у змаганнях — 1,3%.

Іноземці у Львові для відпочинку (27,4%), роботи (25,3%), волонтерства (17,9%), відвідин друзів та родичів (15,8%), транзиту (6,3%), лікування (3,2%).

79% гостей Львова повторно відвідують місто, 21% тут вперше. У 2021 році це співвідношення становило 50,5% (вперше) та 45,5% (повторно).

До Львова гості приїжджають з друзями (29,3%) або сім'єю чи родичами (28,4%), трохи менше самостійно (17,9%), з партнерами (12,2%), з колегами (11,4%), туристичною групою (0,8%).

Міста для подорожі, які гості розглядали окрім Львова — Київ, Івано-Франківськ, Ужгород, Одеса, Чернівці, Краків, Тернопіль, Варшава, Прага, Відень.

Перевагами Львова, які вплинули на рішення гостей відвідати місто, найчастіше називають привабливу архітектуру та пам’ятки, наявність затишних та цікавих ресторанів і кав’ярень, розвинену туристичну інфраструктуру, відносну безпеку та події, що відбуваються у місті.

Перебування у Львові

Більше половини опитаних гостей (62,8%) використовували соцмережі для планування подорожі. Також вплинули поради знайомих, які відвідували Львів (38,1%), та які живуть у Львові (37,5%), офіційний туристичний сайт (4,6%).

Яким транспортом приїжджають до Львова?

Потяг досі є найпопулярнішим видом транспорту до Львова (58,5%). Також користуються власним автомобілем (25,2%) та рейсовим автобусом (11,6%).

Де живуть гості у Львові?

Цьогоріч готелі більше у попиті (37%), ніж у 2023 році (26,2%). На другому місці - орендована квартира (29,6%). Ночівля у родичів/друзів — 21,7%, хостелі - 9,3%.

Середня тривалість перебування гостей у Львові збільшилася, порівняно із 2023 роком: 3−7 днів (2023 рік — 2−3 дні). Іноземці зупиняються у Львові на 6−10 днів (2023 рік — 4−7 днів)*.

Середньодобові витрати у Львові на одну людину — 1494 грн (34 євро). Для іноземців це 1986 грн (45 євро).

Що туристи роблять у Львові?

Гості культурної столиці надають перевагу самостійним прогулянкам містом (82,3%), відвідуванню ресторанів та кав’ярень (78,7%), закладів культури (52,5%). Серед іноземних гостей на першому місці - відвідування ресторанів та кав’ярень (77,9%), потім — самостійні прогулянки містом (75,8%), відвідування закладів культури (60%), подій та ярмарків (25,3%).

Оцінка міста та бажання повернутися

Цьогоріч гості вище оцінюють зручність пересування по місту та туристичну інформацію. Менш задоволені - транспортним сполученням з іншими містами та ціни на товари і послуги.

Оцінка Львова за критеріями (1 — найнижча оцінка, 5 — найвища):

  • привабливість міста — 4,77
  • атмосфера — 4,76
  • історичні пам’ятки — 4,74
  • якість харчування — 4,54
  • якість обслуговування в закладах харчування — 4,42
  • гостинність мешканців — 4,40
  • події - 4,36
  • безпека в місті - 4,26
  • послуги з тимчасового розміщення — 4,21
  • громадський транспорт — 3,44
  • Локації, які найбільше подобаються гостям: Оперний театр і проспект Свободи, площа Ринок і Ратуша, центр міста, Стрийський парк та Парк культури, Личаківський цвинтар, парк Високий замок, Палац Потоцьких, Собор Святого Юра, Меморіал Героїв Небесної Сотні.

Локації, які найбільше вподобали іноземці: площа Ринок і Ратуша, Оперний театр і проспект Свободи, центр міста.

82,8% гостей Львова хотіли б відвідати його ще раз, а майже 15,1% запевняють, що радше так.

Асоціації зі Львовом, які виникають у гостей:

  • Історія та автентичність — 24,0%
  • Дім, спокій, затишок, тепло — 23,0%
  • Кава — 20,6%
  • Красива архітектура — 16,4%
  • Радість, приємні емоції - 11,6%
  • Європейська культура та мистецтво — 10,5%
  • Леви — 8,2%
  • Дощ, осінь — 7,0%
  • Смачна їжа, пиво, алкоголь — 7,0%
  • Привітні люди — 5,1%
  • Основні кольори, з яким асоціюється місто у гостей, а відтак і сприйняття — жовтий та коричневий.

Жовтий — колір сонячної енергії, створює доброзичливий настрій, сприяє врівноваженості, товариськості, пом’якшує агресивність.

Коричневий колір створює не тільки заспокійливий ефект, але й сприяє підвищенню впевненості у своїх силах, додає відчуття стабільності і благонадійності.

Опитування відбулося з 13 по 28 квітня 2024 року. Методом face-to-face інтерв'ю опитано 638 респондентів віком від 16 років.

Наповнення вибірки здійснювали методом випадкового відбору типових представників з елементами позитивної дискримінації щодо внутрішньо переміщених осіб та іноземних гостей.

Основні локації опитування: площа Ринок, Меморіал Героїв Небесної Сотні, ринок «Вернісаж», провулок Крива Липа, площа біля Львівського національного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької, модульне містечко для внутрішньо переміщених осіб, готелі, заклади культури та розваг у Львові.

Схожі новини