Передплата 2024 «Добра кухня»

У жителів Львівщини збирають скарги на первинну та екстрену медичну допомогу

В анкеті треба оцінити роботу свого сімейного лікаря та працівників «швидкої»

Фото умовне з сайту pexels
Фото умовне з сайту pexels

У Львівській області стартувало онлайн-опитування пацієнтів щодо якості первинної та екстреної медичної допомоги. Результати опитування обговорять на круглому столі «Догоспітальна допомога для мешканців громади: взаємодія екстреної та первинної медичної допомоги», який відбудеться 29 листопада.

Про це 22 листопада повідомила на брифінгу в.о. директора департаменту охорони здоров’я Львівської ОВА Наталія Літвінська.

«Чим зумовлене таке опитування? — каже чиновниця. — У 2012 році в нас стартувала реформа екстреної медичної допомоги. З підпорядкування Львівської міської ради служба перейшла у підпорядкування департаменту охорони здоров‘я Львівської ОВА. За ці роки вийшло багато нормативно-правових документів, які замінили службу екстреної медичної допомоги. Змінилися кадрові підходи, підходи до матеріально-технічного оснащення, покази до виїзду бригади екстреної медичної допомоги. Паралельно почалася реформа первинної медичної допомоги. Лікар бігав на кожен виклик пацієнта, але перейшли до етапу, що лікар телефоном може визначати лікування, до якого пацієнта треба йти, а до якого ні».

За словами Наталії Літвінської, повноваження сімейного та «швидкої» частково почали перетинатися, частково функції стали розмитими. Це викликало дискомфорт в пацієнтів. Тож мета опитування — які проблеми зараз мають пацієнти з сімейними та лікарями «швидкої», що можна і варто покращити.

Щоб пройти опитування потрібно заповнити онлайн-анкету. В ній анонімно просять оцінити роботу свого сімейного лікаря та працівників екстреної медицини. Журналістка «ВЗ» заповнила анкету. Зокрема, серед переваг опитування відзначу те, що тут є чимало питань про задоволеність пацієнта своїм сімейним лікарем. Наскільки він людяний, професійний, чи готовий консультувати і приписувати лікування 24/7, чи бува, не підвищував тон спілкування з пацієнтом, чи він є емпатичним. Також запитують, чи ефективне прописане лікування від лікаря.

Серед мінусів — в анкеті не просять вказати прізвище лікаря. Якщо ж пацієнт має скарги і не може їх вирішити зі своїм лікарем особисто, то, ймовірно, анкетування могло б змінити ситуацію: організатори опитування можуть підтягнути професійну комунікацію з сімейним лікарем, зробити зауваження.

Схожі новини