Передплата 2024 ВЗ

«Якби розробили мобільний застосунок, львів'яни мали б віртуальну Леокарт»

Про це повідомив для «ВЗ» голова транспортної комісії Львівської міської ради Ігор Зінкевич

Безготівкова оплата проїзду в громадському транспорті таки запрацює у Львові з середини грудня, хоча раніше дата запуску була інша — початок січня 2024 року. Водночас транспортне керівництво Львова не врегулювало ще чимало технічних завдань для повноцінної безготівкової оплати проїзду. Одна з проблем — досі не розроблено мобільний додаток (програму), де можна буде переглядати баланс електронної картки, поповнювати рахунок. Якби була програма, пасажири громадського транспорту мали би віртуальну Леокарт, а не бігали по всьому Львову і шукали кіоски з продажем електронної картки. Це одна з найбільших проблем проєкту е-квитка.

Про це повідомив для «ВЗ» депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич.

Нагадаємо, 15 листопада у Ратуші заявили про черговий запуск етапу електронного квитка у Львові — оплата Леокарт, яку треба поповнити коштами, банківською карткою чи купівля квитка у водія. Це ще не повноцінна система електронного квитка, коли є абонементи та змога пересадки в інший вид транспорту. На цьому етапі — банальна безготівкова оплата, яку у Ратуші намагаються назвати «етапом електронного квитка».

«Картки Леокарт уже в продажі, над цим працює управління промоції Львівської міської ради, — продовжує розмову Ігор Зінкевич. — Роз'яснюють, як користуватися картками, де і як поповнити. Процес йде не без проблем. У мерії говорили, що картка коштує 60 гривень, але як виявилося, що беруть більше. Пасажири платять 71 гривню: гривня — за послугу, десять — баланс поповнення картки. Чиновники заявляють, що справляються з цією проблемою… Бо виявилося, що або самі такого не очікували, або неповноцінно велася комунікація щодо вартості Леокарт. Враховуючи, як робився екстрений старт, щоби встигнути до нового року, як казав Садовий — не дивно, що виникають проблеми… Хоча за графіком це мало бути 8 січня, а не 11 грудня. Якщо спішити, то будуть недоліки».

Як при е-квитку не з'їжджати з маршруту?

За словами депутата, у Львові досі немає абонементів е-квитка, пересадкового квитка (можна їхати в двох видах транспорту). Ще одна проблема — перевізникам будуть оплачувати за кількість перевезених пасажирів в транспорті, а не за кожен кілометра проїзду, про що говорили раніше.

«Це важливо для людей, бо саме оплата за кілометр дає гарантію виконання повноцінних рейсів та доїзду до кінця дня, аби не з'їжджали з маршруту, — наголошує Ігор Зінкевич. — Якщо в перевізників будуть гроші, маршрутки будуть їздити».

Тим часом, керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради Олег Забарило пояснив, що мобільний додаток Леокарт буде працювати у наступному етапі реалізації проєкту — орієнтовно в першому кварталі 2024 року. Мобільний додаток розроблять працівники ІТ.

Не мобільним застосунком єдиним… Зараз чимало валідаторів у старих маршрутках дають технічні збої. Валідатори не працюють і навіть власники пільгових карт не можуть провести оплату. Тож якими мають бути дії пасажира з 11 грудня, якщо у салоні не працюють валідатори?

Олег Забарило пояснив: «Пасажир має право не оплачувати за проїзд, якщо валідатор в салоні несправний. Водій у разі виходу з ладу системи оплати проїзду чи її окремих компонентів, повинен продовжити рух за маршрутом до кінцевої зупинки, а потім з'їхати з рейсу для ремонту обладнання».

Схожі новини