Передплата 2024 ВЗ

Верховна Рада підтримала протидію дискримінації в рекламі

  • 10.09.2021, 14:15
  • 454

Верховна Рада у другому читанні та в цілому схвалила законопроєкт 3427, який передбачає внесення змін до закону "Про рекламу" задля протидії дискримінації за ознакою статі

Відповідне рішення під час засідання 10 вересня підтримали 307 нардепів, передає Суспільне.

Як зазначається у пояснювальній записці до документа, його метою є протидія дискримінації за ознакою статі у сфері реклами та захист прав споживачів реклами, шляхом уточнення положень чинного закону «Про рекламу» та посилення відповідальності за порушення його вимог.

«Широко розповсюджена дискримінаційна за ознакою статі реклама закріплює гендерні стереотипи та негативно впливає на свідомість як дорослих споживачів реклами, так і неповнолітніх», — зазначається у її тексті.

Автори законопроєкту із посиланням на дослідження професійних асоціацій рекламістів та маркетологів зазначають, що дискримінаційні меседжі в рекламі можуть призводити до реальної економічної, соціальної, психологічної та, навіть, фізичної шкоди людям у повсякденному житті.

«Реклама не просто відображає, але й формує соціальні відносини, оскільки поширюється великими накладами, створюючи інформаційне середовище, яке транслює настанови соціальної поведінки (так званий „психологічний ефект багаторазового повторення“). Інформаційне середовище, наповнене закликами до неповаги, твердженнями про неповноцінності чи меншовартість певної групи осіб, демонстрацією фізичного насильства, є внеском у формування культури насильства та порушення прав людини», — стверджують вони.

Відтак документ вносить зміни до закону «Про рекламу» щодо визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі»; посилює відповідальність за порушення законодавства про рекламу, а також посилює захист прав споживачів реклами. Також він встановлює, що відповідальність за дискримінаційну рекламу несе рекламодавець.

Окрім того, законопроєкт прямо забороняє вміщувати твердження та зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини; принижувати гідність людини за ознакою статі; демонструвати насильство за ознакою статі; містити зображення тіла людини чи його частини виключно як сексуального об'єкта з метою привернення уваги споживача, а також натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.

Читайте також: У ВР попередньо схвалили запровадження дати індексації пенсій. Що відомо?

Схожі новини