Велике і величне Торонто
Саме Торонто місто відносно молоде, двохсотлітнє. У сусідніх з вежею хмарочосах, не схожих один на одного, що вражають і пригнічують своїми габаритами, — офіси різноманітних компаній
/wz.lviv.ua/images/news/2014/10/1e635f1af9229db8e10de55a6ed1479e.jpg)
«Високий замок» завершує цикл статтей Канада, земля обітована, або Там добре, де нас нема?
Попередній матеріал із циклу був опублікований на нашому сайті 26 жовтня 2014 року.
Наступна наша поїздка — у Торонто, до CNtower, вежі на зразок Останкінської у Москві, але набагато вищої — понад 550 метрів (!). CN — ініціали Канадської національної залізниці, яка була спонсором будівництва, ну, а tower — слово відоме, перекладається як вежа. Ліфт, що піднімає нас до хмар, з одного боку прозорий, тож дає можливість бачити, як, стрімко зменшуючись, люди перетворюються на мурашок, авто — на сірникові коробки, а хмарочоси — на шкільні пенальчики.
Екскурсовод розповідає, що верхня частина вежі розхитується, амплітуда відхилення — 1 метр, але це не відчувається. Вздовж оглядової доріжки — суцільні вікна на всі сторони світу. Правда, майже половина площі зайнята рестораном, але пройти і позаглядати у вікна, якщо нічого не замовляєш, можна. Дивитись у них спочатку моторошнувато, та поступово звикаєш. Вежа — над самим озером, на невеличкому острівці під нами — аеродром для приватних літаків, стоянка яхт, поромчик, незліченні катери і вітрильники на воді, вулиці, забиті машинами, прямо під нами — стадіон з розсувним верхом, вдалині — висотний центр Міссісаги. Місто — як на долоні. Найбільше адреналіну виганяє скляна підлога, на якій лежать, стоять, навіть підтанцьовують здебільшого молоді люди, фотографуючись над безоднею у найнеймовірніших позах. Я лише заглянула у неї збоку, і тут же запаморочилась голова.
Саме Торонто місто відносно молоде, двохсотлітнє. У сусідніх з вежею хмарочосах, не схожих один на одного, що вражають і пригнічують своїми габаритами, — офіси різноманітних компаній. Центральна, надсучасна з дизайнерського погляду, незвично спланована, озеленена і заквітчана частина гігантського міста нагадує ділову частину Нью-Йорка. Особливого шарму додає містові озеро з його численними затоками, хмарами чайок, причалами, набережними, острівцями, куди можна дістатися невеликими поромчиками (7 дол. за дорослого і 4,5 — за пенсіонера) і звідки висотна частина міста — як на долоні. Всі острівці потопають у зелені, всюди зручні доріжки, квіти, газони, дитячі майданчики, пляжі тощо.
Пройшлася найдовшою у світі (!), на думку канадців, центральною вулицею Янг (перекладається, мабуть, як «Молода» чи «Молодіжна»), на якій розташований 24-поверховий офіс газети Toronto Star («Зірка Торонто», пооглядала вітрини дорогих бутиків, ділову публіку, у якої якраз закінчився робочий день: хто сидів у кав’ярнях, хто забігав у магазини, більшість спішила до стоянок авто. Не знаю, чи платять працівники за підземні паркінги при офісах, а от громадський, на набережній біля плавучого ресторану, витягне з кишені 10 дол.
/wz.lviv.ua//images/news/2014/10/b8306fd556f4585b5d36e21eb54504e6.jpg)
В центрі Торонто активно будуються нові «висотки», щось навколо ремонтується, зокрема дороги. Одне слово, життя тут кипить. Чим далі від центру — тим спокійніше. Архітектура і планування решти величезного міста — типово англійські. Давніша забудова, з дрібними офісами і магазинами на перших поверхах, переважно 4-поверхова, на бічних вулицях — 2−3-поверхові будинки на одну-дві сім'ї, затишні, у квітах і зелені. Що тут дивує, то це здебільшого дерев’яні опори ліній електропередачі з подекуди провислими, покрученими проводами. Таке у нас не в кожному райцентрі побачиш. Містом бігають старенькі трамваї (у вересні мали запустити нові, на зразок нашого електронівського), їздять великі автобуси. Виручає метро з його величезною провізною спроможністю і нескінченним потоком пасажирів, особливо в години пік.
Нагулявшись розпеченим серпневою спекою гамірним містом, пірнаємо у приємну прохолоду однієї зі станцій підземки (оформлену, до речі, функціонально і дуже скромно), шукаємо платформу потрібного напрямку, проштовхуючись у натовпі і мріючи якомога швидше впасти на зручне сидіння. Та ба! — у вагоні жодного вільного місця. Пасажири, як і у нас, хто читає, хто розв’язує кросворд, хто втупився в мобільник чи «таблетку», хто дрімає… Нарешті і наша станція — Кіплінг. Поспішаємо до стоянки, де залишили авто, і прямуємо у Міссісагу, з якою за місяць я встигла зріднитися. Завтра складу валізку — і в дорогу, точніше — у небо, щоб за 10 з хвостиком годин знову опинитися у рідному Львові…