Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

ОСББ - завжди забіг на довгу дистанцію

Коли ви беретесь за управління ОСББ, знайте: завжди будуть незадоволені

Сьогодні поділюсь багаторічним аналізом роботи декількох ОСББ, до яких маю відношення, та дам короткі поради.

Коли ви беретесь за управління ОСББ, майте на увазі, що завжди будуть незадоволені, і 90 відсотків людей ніколи не скаже «дякую». Переважно вічно незадоволених є дуже малий відсоток (від одного до двох з половиною), але то як ложка дьогтю в бочці меду. Будуть розхитувати ситуацію за першої можливості, навіть просто, щоб живитися вашою енергією.

За один-три місяці ситуацію не поправиш, якщо нічого не робили 12−35−50 років, а от за один рік управління будинком стає зрозуміло, де є проблемні місця, бо виникають сезонні проблеми, як от: запуск опалення, латання даху, заміна гнилих труб та непрацюючих кранів (на випадок необхідності, перекриття подачі води у системі водопостачання чи теплоносія у системі опалення).

Виправляючи проблеми, про які ви не знали, починаєте розуміти, що і де треба ремонтувати або робити заново. Складайте списки що і де варто міняти, обговорюйте на правлінні і обов'язково фіксуйте все в протоколах, щоб потім ті самі члени правління не сказали, що ви одноосібно приймали рішення. Бо аварії — діло звичне, навіть закономірне.

Всі покращення, це, як відомо, питання наявності відповідної кількості коштів, що зібрано, а також тих, які ви можете залучити з програм місцевого самоврядування. Тобто ОСББ це — забіг на довгу дистанцію.

Для прикладу, освітлення місць загального користування у будинку, коли люди не вимикають світло з різних міркувань (безпеки, поганого зору у неосвітлених коридорах чи на сходах тощо). Їх заміна — це інвестиція, та якщо ви робите це відразу, потім навіть через місяць після початку роботи нових світильників порівняєте рахунки за електроенергію, ви будете приємно здивованими зменшенням рахунків на 50−70% в залежності від особливостей будинку та наявності ліфтів.

Вікна в місцях загального користування — комусь бракує повітря, комусь протяг, це все зменшує енергоефективність зимою, бо все ділиться на групи мешканців, які обліковуються спільним лічильником. Тут відразу треба додатково думати про уникнення тепловтрат і весною про відключення на день опалення (щоб не охолоджувати квартири, відкриваючи вікна).

Підвали, хтось хоче, щоб там було сховище продуктів або сезонних речей (типу велосипеда, коліс тощо), а хтось зносить туди мотлох після ремонтів або заміни меблів, сантехніки чи будь-яких інших речей чи матеріалів. Тим самим засмічуючи те, що не на виду, але є спільним простором.

Мережі — це найвразливіше місце будинку: електричні, теплові, холодної і гарячої води (які потребують заміни на сучасні металопластикові).

Найголовніше питання: хто на себе візьме відповідальність при створенні ОСББ і після, коли не все було передбачено в кошторисі, в тому числі неплатежі співвласників? Бо на початку є купа невідомих — особливо те, чого не видно, коли воно прокладене у підвалах та стінах.

Вимога часу — Вайбер-чат ОСББ для швидкого поширення інформації. Це добрий інструмент, але його треба досить жорстко регламентувати правилами. Бо коли у будинку одна, дві, три сотні людей, це потрібно регулювати, зважаючи на дуже різний освітній рівень людей.

Особливо це стосується старих будинків. Де живуть люди різних поколінь, матеріального достатку та виховання (освіта тут ролі не відіграє). Іноді люди, ховаючись за короткими іменами, думають, що писати можна все, не перебираючи словами (нормативна чи ненормативна лексика). Особливо це стосується озлоблених на весь світ людей, які думають, що утримання спільного майна — це не їхня турбота.

Хейтери — особлива група людей, їх переважно є 1−2,5 відсотка від загальної кількості квартир. Вони доволі згуртовані у своєму бажанні негативити та обливати брудом все і вся.

Вони хочуть уваги та спілкування за своїми правилами, завжди є останньою інстанцією, яка переглядає хід дискусій та видає вердикт. Все, що вони не визнають, є нелегітимним або неадекватним. Як правило, ховаються за абревіатурами та нікнеймами (короткими іменами) без вказання прізвища та номера квартири. Це як вандали, що пишуть на стінах, поки ніхто не бачить, і мають надію, що їх не знайдуть.

Небезпека є тоді, коли вони переходять від негативу та образ в чаті, до їх виливу на вулиці в обличчя посадовим особам ОСББ або мешканцям, які мають іншу — протилежну думку.

Якщо вчасно їх не зупинити в чаті та не проінформувати про відповідальність, це може перерости у правопорушення.

Тому для тих, хто хоче ризикнути створити вайбер-чат, необхідно відразу встановити правила.

Чати створено для швидкого обміну інформацією мешканців (співвласників) певної будинкової громади (у нашому випадку, 251-квартирного будинку).

У кожному під'їзді є 36 квартир, тому не варто писати багато повідомлень.

Якщо кожен учасник чату напише по одному повідомленню в день, це вже 251 повідомлення, серед яких буде складно знайти важливу інформацію.

Не витрачайте час сусідів марно!

Адміністратор залишає за собою право обмежувати доступ («банити») учасника за порушення цих правил:

1. Ідентифікація учасників.

Оскільки мова йде саме про чат для спілкування сусідів, а не про групи загальної спрямованості, то у групі будинку з питань безпеки необхідно, щоб адміністратор знав, хто з якої квартири, і що саме ця людина проживає в будинку. Тому під час приєднання адміністратор запитає, з якої ви квартири, та запитає ПІБ власника приміщення. У разі відмови учасника чату представитися, адміністратор видалить його з чату.

2.Не ображати інших учасників, не переходити на особистості, не підкреслювати особисті якості чи риси.

3.Не писати повідомлення не за темою спільноти (по-простому: відсутність непотрібної інформації, яку поширюють у соцмережах). Це стосується і зображень (наліпок) — повірте, більшість людей дуже дратують однакові картинки з привітаннями всіх можливих свят або демотиватори.

4.Намагайтеся не розміщувати повідомлення з 23:00 години вечора до 08:00 годин ранку. Наприклад: користуйтеся відкладеним відправленням на ранок.

5.Винятки можуть бути у разі сповіщення про дію форс-мажорних обставин (потоп, пожежа, землетрус та інші).

6.Не публікувати будь-яку рекламу. Винятком може бути окремий чат «Надам послуги» або «Куплю-Продам», які можна створювати окремо.

7.У разі розміщення інформації, яка стосується двох учасників (або обговорюються сусідські взаємовідносини), учасники чату переходять в особисті повідомлення.

8.Не писати повідомлення політичної тематики.

9.Повідомлення до посадових осіб ОСББ повинні відповідати вимогам звернень, передбачених Законом України «Про звернення громадян», у зверненні має бути зазначено:

  • прізвище, ім’я, по батькові,
  • місце проживання громадянина,
  • викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
  • письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Ярослав Галицький

P. S.: Тих, кого цікавлять конкретні питання чи допомога у налагодженні роботи ОСББ, прохання писати на [email protected]

Читайте також: Чи можуть власники квартир з менталітетом покоління 1930-х до «бебі бумерів» та покоління «Х» разом створити ОСББ?

Схожі новини