«О Боже, вже й блондинки перебралися на самокати...»
Журналістка «ВЗ» орендувала популярний транспортний засіб і весь день каталася містом
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/437627/samokat.jpg)
Останнім часом Львів заполонили електросамокатники. Це стало й стилем життя, і спортом, і нагодою швидко добратися до роботи, оминаючи затори на дорогах. Журналістка «ВЗ» вирішила не відставати від модних тенденцій: орендувала на весь день самокат і каталася ним по місту.
Авторка цих рядків вперше стала на електросамокат наприкінці вересня минулого року, коли львівська мерія запровадила екскурсійну новинку — дослідження середньовічного Львова на самокаті (разом з екскурсоводом). Щоб знову покататися на самокаті, я звернулася до відомого львівського гіда Ореста Хімчака, який також займається у центрі міста прокатом цих транспортних засобів. (Торік я зацінила його smart-самокат (розумний транспортний засіб — заряду батареї вистачає на 65 кілометрів, а це значно більше, ніж на інших самокатах, — який адаптовується до львівської бруківки і легко долає вулиці зі стрімкими підйомами). Оренда транспортного засобу на весь день коштує 700 гривень, на годину — 120 гривень. «Оскільки маємо конкуренцію з Bolt, ціни на оренду самокатів довелося трохи знизити», — каже Орест Хімчак.
І ось я отримала свій самокат, заряджений на весь день, що пройшов перевірку на технічну справність. Пан Орест сказав: «Усе гаразд, приємної вам подорожі!». Вирушаю з проспекту Свободи до вулиці Личаківської, а далі — на вул. Пасічну-Майорівку. Навички катання у мене є, але до професійності, яку демонструють підлітки, мені геть далеко. Швидкості зазвичай не перевищую. Можу це собі дозволити лише тоді, коли попереду немає жодної душі…
Перші враження від катання не надто захопливі. Пересуватися центром електросамокатом не дуже комфортно, бо всюди багато туристів і конкурентів, які гасають ледь не зі швидкістю світла. Доводиться неабияк маневрувати, щоб нікого, борони Боже, не зачепити. Перехожі реагували на мене позитивно, дехто навіть давав дорогу. Коли їдеш, відчуваєш кайф і насамперед свободу. Серед переваг самоката, які випробувала на собі, — не залежиш від заторів на дорогах, отримуєш адреналін. Деякі мої знайомі пожартували, що самокат може навіть замінити заняття у тренажерному залі.
Моя поїздка не обійшлася без легкої пригоди. На підйомі вулиці Личаківської випадково зачепила хлопця років тридцяти, який проїжджав на самокаті повз мене. Зупинилася, щоб вибачитися. Мій співрозмовник виявився доволі ввічливим. «Усе гаразд, пані, бачу, ви ще вчитеся їздити, — відповів він. — О Боже, вже й блондинки перебралися на самокати… Гарного вам дня!».
Орест Хімчак розповів «ВЗ», що найбільше самокати у центрі орендують туристи з інших міст України. Це зазвичай ті гості, які не хочуть досліджувати місто з гідом. «Із кожним днем катання на самокатах призводить до більшої кількості травм. Усе тому, що ті, хто орендує, не розраховують своїх сил… Треба знати правила руху і зважати на пішоходів. Батьки дозволяють дітям кататися вже у 8-річному віці, а треба бодай з 14 років, а краще — з 18-ти. Ще одна проблема — для самокатів немає інфраструктури, бо велодоріжки прокладені не всюди», — підсумував Орест Хімчак.