Передплата 2024 «Добра кухня»

«Саме на секонді купую штори з «Ікеї» для пошиття екоторбинок, а шкіряні куртки – для брошок»

Для творчих людей магазини із вживаним одягом – азартна справа і своєрідний антидепресант

Українська режисерка Ірина Цілик написала на своїй сторінці у Фейсбуці: «Пост для інших королев секонд-хендів, які можуть розділити мою радість. Я щойно нарила на Лісовій оригінальні офігенні сандалі Givenchy за 60 грн! Жінка, яка там працює, дуже завзято мені допомагала. „А тут ще є дивні босоніжки, які пахнуть цукерками…“. „О, Melissa, клас!“ (Це така „фішка“ бренду Givenchy. — Авт.). Нагребла… Відчуття, що вже знайшла всі білі гриби й зловила всю потрібну мені рибу цього літа!».

Пост отримав десятки комен­тарів від інших любительок се­конд-хенду. Виявляється, серед творчих людей чимало таких, які полюбляють «виловлювати» на «секонді» відомі світові бренди «за копійки». Це, за їхніми слова­ми, азартна справа і антидепресант…

Ірина Цілик поділилася у ко­ментарях своїми думками: «Мені теж часу переважно не виста­чає… Але буває везіння, як сьо­годні. Зайшла на пів години, їду­чи зі села через Лісову, і вийшла з чотирма парами класного взут­тя. Усе разом менш ніж 300 грн. Я чомусь знаю і розуміюся на цьому, хоча не можу сказати, що бренди для мене аж такі важливі. Просто так склалося. Плюс моя сестра — художниця з костюмів, і ми з нею — одвічні королеви се­конд-хендів з тих часів, як вони взагалі у нас з’явилися у 90-х. До речі, як я дізналася від працівни­ці, сортувальниці просто не роз­дивилися сандалі Givenchy. Але продавчиня пораділа за мене…».

Щоправда, деякі дописувачі зазначали: хоча й досі обожню­ють деякі речі, куплені на «се­конді» десять років тому, у них почалася алергія на те, чим де­зінфікують одяг. Тож від походів на «хенд» довелося відмовитися.

Тернопільська письмен­ниця, художниця, майстриня Ганна Осадко розповіла журна­лістці «ВЗ» про власний досвід. Мисткиня шиє красиві екосум­ки з того, що знайде на секонд-хенді, а також гаманці, іграшки тощо. Майстриня каже, усі по­купки — бюджетні, тож багато грошей на них не витрачає.

Мисткиня Ганна Осадко шиє екоторбинки навіть зі... штор. Усі свої роботи пані Ганна роздаровує.
Мисткиня Ганна Осадко шиє екоторбинки навіть зі... штор. Усі свої роботи пані Ганна роздаровує.

«Секонди — це не просто крамниці вживаного одягу. Це щось середнє між відвідуван­ням психотерапевта і збиран­ням грибів. Це — пошук, — каже Ганна Осадко. — Найчастіше — пошук невідомо чого. І завжди — пошук себе. Пригадую, як піс­ля зимового локдауну, коли піс­ля тримісячної вимушеної пере­рви нарешті відкрили секонди, почула у черзі діалог жіночки пе­редпенсійного віку з продав­чинею: «Знаєте, у мене, напев­но, залежність від секонду. — Не лише у вас, вас тут таких багато. — Розумієте, на роботі так втомлююся, вдома мільйон проблем, депресії постійні, мене донька навіть до психотерапевта води­ла. І що я вам скажу — не допомогло. А тут — допомагає. Ота­ко після роботи зайду, пройдуся поміж стелажів, навіть ніц не ку­плю, просто походжу-подивлю­ся — і вже краще стає… А як ще куплю якусь дурничку за двад­цятку — взагалі щастя».

І це роботи Ганни Осадко. Лише дрібка фантазії, мінімум витрат!
І це роботи Ганни Осадко. Лише дрібка фантазії, мінімум витрат!

«Секонд — це речі з історією сотень, тисяч, мільйонів людей, — веде далі пані Ганна. — Це долі. Приватні історії. Якщо маєш до­бру фантазію, можна взагалі пи­сати цілі книги про ту чи іншу річ, про її шлях — від і до, з краї­ни в країну, з рук у руки. Секонд — попри всі економічні, психоло­гічні, естетичні фактори — ще й дуже еко. Бо для природи справ­ді суттєве полегшення — коли люди не накопичують лахи, не мі­няють щосезону на щось модні­ше, а користаються уже готовим. Секонд — це можливість юним сформувати власний стиль. Бо ж, погодьтесь, базарний (крам­ничний) асортимент і ціни цьо­му геть не сприяють. А тут — ко­пійчаний ексклюзивний крам, найхимерніші поєднання стилів і фасонів, які можна міксувати і змінювати ледь не щотижня. Се­конд — незамінний матеріал для творчості. А якщо у тебе є права і ліва рука та дрібка фантазії — це просто клондайк! Саме на секон­ді я купую „гаремні“ сукні для ви­готовлення новорічних іграшок, штори з „Ікеї“ — для пошиття еко­торбинок, шкіряні куртки — для брошок, а пояси з дерев’яних на­мистин перетворюю на розкіш­ні прикраси. Кілька разів навіть вдалося знайти прекрасну вов­ну для валяння! З моїм смаком і темпераментом секонди у пер­ший день мені категорично забо­ронені. По-перше, „мої-мої“ речі і так ніхто не купить у перші дні, у моєму Тернополі мало хто „сповідує“ мій стиль „бохо“. А по-друге, у перший день тут все окупову­ють „молоді люди спортивної зо­внішності“, які нахрапом хапають брендовий одяг, відпихаючи і не­рідко штовхаючи звичайних „лю­бителів“. Бо для них це — робота. Потім продають ці речі за значно завищеними цінами в Інтернеті. Та й най собі. Ми не про бізнес. Ми — про захоплення. Бо секон­ди — це завжди шанс на малень­ке диво!».

магазинах із вживаними речами можна знайти суперкруті бренди!
магазинах із вживаними речами можна знайти суперкруті бренди!

А ось мисткиня й непрофе­сійна співачка Юлія Косівчук з Чернівців, яка зараз живе у Калі­форнії, також розповіла про свої походи до магазинів із вживаним одягом.

— Секонд для мене — це анти­депресант! Нагадує горище моєїбабусі, куди вона складала всі­лякі цікаві речі, привезені у 70-х роках минулого століття з Ка­нади, — розповідає Юлія. — Тоді воно все виглядало як крутез­ні скарби, бо за «совка» ми тако­го не бачили: лаковані бордові туфлі на танкетці, рожева шкіря­на спідничка, кліпси, різна біжуте­рія. Канадійські родичі надарува­ли купу всього. Відтоді секонд для мене — як оте горище. Та йчого приховувати, майже всі моїкос­тюми для кліпів, різних фотосесіймистецьких знайдені на секон­ді. Одного разу я натрапила на прикольний костюм, виявилося, належав Сан-Франциськійопе­рі. Отакої! Ніколи не знаєш, на які скарби натрапиш. І ще я страшен­но люблю розглядати старі речі і уявляти, хто їх колись носив. При­думувати, хто сидів у тому кріслі з газетою чи кавою, яке зараз про­дається за копійки. Усі ці речі ма­ють свою історію, і я кайфую, коли уявляю їхнє минуле.

— Скільки найбільше витра­чали коштів?

— Можу витратити усі, що маю із собою, якщо якась річ мені дуже сподобається. Бувало, ви­трачала і 300 доларів.

— Чим відрізняються амери­канські секонд-хенди від укра­їнських?

— В Америці багато секонд-хендів (а ось у Португалії, як роз­повіли дописувачі, таких магази­нів мало. — Авт.). Важко сказати. Мабуть, тим, що тут усе ж таки більше американських речей, а в Україні — речей з Європи. Хоча, європейських лахів я там теж ба­гато зустрічала.

— Чи багато грошей амери­канці витрачають на одяг?

— Пам'ятаю, я лише приїхала в Америку, то був 2004-й, і сказа­ла своїй американській знайомій, що купила дуже прикольні джин­си, досить дорогі, бо я чесно ду­мала, що дорогі — значить якісні. А вона: «Мені дуже шкода, Джу­лія». Я спочатку навіть не збагну­ла, що вона має на увазі. А вияв­ляється, вона поспівчувала мені, що джинси дорого коштували. Бо ж можна було пошукати такі самі на знижці.

— Чи змінилась ситуація із пандемією? Може, американ­ці почали менше купувати ре­чей?

— Американці люблять шо­пінг. Останнім часом більше ре­чей купували онлайн — через те, що більшість магазинів майже рік були недоступні. Люди скучи­ли за звичним життям, тому коли магазини вперше відкрили після довгого карантину, — були вели­чезні черги.

Схожі новини