Хочеш дослідити середньовічний Львів? Ставай на самокат!
Дослідити середньовічний Львів на самокатах туристи безкоштовно мали змогу у ці вихідні, у Міжнародний день туризму
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/421375/1202995193401132872986811223343145358309707n.jpg)
Останніми роками у Львові, як туристичній мецці України, екскурсійних програм на будь-який смак і гаманець. Щоб йти в ногу з часом і запропонувати туристам щось новеньке та оригінальне, група креативних людей на чолі з гідом Орестом Хімчаком запровадила екскурсії на електросамокатах. Дослідити середньовічний Львів на самокатах туристи безкоштовно мали змогу у ці вихідні, у Міжнародний день туризму. До екскурсійної групи приєдналася і журналістка «ВЗ».
/wz.lviv.ua/images/articles/2020/09/120425537_2797185733892984_1354843013527494833_n.jpg)
Годинна мандрівка центром Львова на самокатах існує уже три місяці. Ціна такої екскурсії — 200 гривень, з яких 100 гривень — вартість оренди транспортного засобу. Екскурсія популярна, особливо серед молоді та іноземців. Орест Хімчак каже, це добра альтернатива для тих туристів, які у місті Лева не вперше і яких важко здивувати.
/wz.lviv.ua/images/articles/2020/09/120422059_3314701165265124_7856774252198652153_n.jpg)
Телефоную організаторам «самокатної екскурсії». На другому кінці дроту насамперед уточнили, чи вмію кататися на самокаті.
Оскільки ніколи не каталася на цьому популярному виді транспорту, організатори екскурсії запросили на дводенний майстер-клас. Погоджуюся. Місце зустрічі — площа біля пам’ятника Тарасові Шевченку. Як виявилося, опанувати самокат — справа не з легких… Потрібно тримати баланс, вміти правильно «газувати» і гальмувати, аби не травмуватися. Із білою заздрістю дивилася на підлітків, які не лише вміло їздили, а й демонстрували «стрибки» на транспортному засобі. Орест Хімчак каже, професійні самокати американського виробництва хоч і комфортні в користуванні, але вимагають хороших навичок водіння. Smart-самокат (розумний транспортний засіб, заряду батареї вистачає на 65 кілометрів, а це значно більше, ніж на інших самокатах) добре адаптовується до львівської бруківки і легко долає вулиці зі стрімкими підйомами.
Перші навички їзди я продемонструвала через дві години навчання. Оскільки допустити до екскурсії можна лише тоді, коли інструктор скаже «п'ять балів», мене запросили на ще одне навчання.
І ось приходжу на екскурсію, де зібралися переважно туристи з інших міст країни. Нам видають самокати, нагадують правила безпеки. Від проспекту Свободи рушаємо до першого об’єкта — Будинку вчених. Їдемо велосипедними доріжками, де їх немає — по тротуарах. Попереду — екскурсовод Орест, який час від часу оглядається, чи хтось не відстає з його групи. Біля Будинку вчених зупиняємося, і нам розповідають про «фішки» історичної будівлі. У давнину тут працювало казино. Будівлю звели провідні віденські архітектори — автори проєкту оперного театру в Одесі. Також у Будинку вчених працював офіс Спілки архітекторів. Інтер’єри будівлі використовували для кінозйомок, зокрема для фільму «Д'Артаньян і три мушкетери». Саме тут Д’Артаньян піднімався сходами до кардинала зіграти партію в шахи.
Далі вирушаємо до палацу Потоцьких і до собору Святого Юра. Ще трохи прогулялися на самокатах вуличками центру. Екскурсія пройшла на одному диханні…
«Екскурсія на самокатах значно краща, ніж піша, — переконує Орест Хімчак. — На самокатах можна відвідати більше об’єктів, ніхто не втомлюється, бо не йде пішки, а їздить. Перед кожною екскурсією перевіряємо технічний стан самоката».
Орест прогнозує, що за рік-два кожен третій львів’янин, який не має авто чи велосипеда, придбає самокат. Наприклад, екскурсовод доїжджає з центру додому (мешкає на вул. Коновальця) за вісім хвилин. Якщо їде трамваєм — мінімум пів години.