Передплата 2024 «Добра кухня»

«Купила в інтернет-магазині дорогий айфон, а через рік дізналася, що він у «чорному списку» США»

Як киянка Лідія Тропман обстоювала своє право споживача

Ця шахрайська історія з покупкою дорогого ґаджету в інтернет-магазині — зі щасливим кінцем. Відома фешнфотографиня з Києва Лідія Тропман таки добилася у власників магазину повернення грошей за покупку, яка виявилася у «чорному списку» в США. Це коштувало жінці чимало нервів та залучення юристів, адвокатів, експертів, написала також заяву в поліцію. Але так щастить не усім покупцям дорогих айфонів. Головне — не замовчувати аферу і не здаватися. Як не потрапити на гачок аферистів і придбати «чистий» ґаджет?

«Торік придбала в одному з інтернет-магазинів столиці десяту версію айфону марки XS MAX за 1300 доларів, — розповіла для «ВЗ» Лідія Тропман. — Оскільки не надто довіряю доставці товару додому, вирішила особисто заїхати в офіс магазину, щоб на власні очі перевірити покупку, отримати гарантію, документи. Товар був новенький, запакований. Де б я сподівалася, що через рік мій айфон підведе. Одного дня від переповнення карти пам’яті він «завис» (оскільки жінка працює світським фотографом, у неї було в архіві чимало робіт, серед яких відео). Працювати з ним було неможливо! Операційна система телефону не могла оновитися. У сервісному центрі мені сказали, що потрібно оновити телефон до заводських налаштувань. Після цих маніпуляцій з’ясувалося, що мій ґаджет числиться в Америці у «чорному списку», і то дуже суворому…

За моїм телефоном тягнувся американський кредитний борг. Суть технічної проблеми — телефон підлаштований під роботу певного американського оператора і більше не прийматиме сім-картки оператора мобільного зв’язку України". Експерти, до яких ошукана жінка звернулася по допомогу, в один голос кажуть, що є кілька схем, на яких наживаються аферисти. Одна з популярних — беруть в Америці у кредит партію айфонів (10−20 штук), потім перепродують товар в інші держави. За певний час банк звертається по гроші, а телефон уже має іншого власника, в іншій державі. Тоді спрацьовує система безпеки фірми-виробника, тож телефон автоматично блокують…

Друга схема — придбавши телефон, власник пише заяву у поліцію, що його ґаджет начебто вкрали… Насправді його перепродали за більші гроші за кордон якомусь сумнівному салону мобільного зв’язку. Так хитрий покупець використовує усі можливості своєї страховки за телефон. Вкрали айфон — отримав за страховкою інший. Після «катавасій» з айфоном Ліда звернулася до інтернет-магазину, щоб їй повернули гроші. Там її коректно «відшили». Мовляв, ти не перша звертаєшся з такою проблемою, але чому ми винні, що твій телефон у «чорному списку» в США? Згодом запропонували жінці символічну компенсацію — продати несправний айфон за… 400 доларів. Після цього Лідія написала заяву в поліцію. «Вийшло, що я просто на рік орендувала свій телефон…

Я не знала про шахрайство. На жаль, законодавство не захищає таких людей, як я. На одній із вечірок до мене зі співчуттям підійшло кілька друзів, які сказали, що теж зіткнулися з такою проблемою, — продовжує розмову Лідія Тропман. — Усі придбали айфони в інтернет-магазині, бо там на три-чотири тисячі гривень дешевше, ніж у спеціалізованих магазинах. До року їхні ґаджети теж вийшли з ладу, бо занесені у «чорний список». Їм стандартно відповідали: «Ви самі винні, що купили айфон в інтернет-магазині». Після того, як телефонна історія Лідії Тропман набула резонансу, до неї зателефонували з інтернет-магазину. Запропонували мирову угоду. Компенсували за теперішньою ринковою вартістю — 20 тисяч гривень (рік тому Лідія придбала цей айфон за 32 тисячі).

Схожі новини