«Якби не дерева, наслідки авіакатастрофи не були б такими важкими»...
Того ранку, коли під Львовом розбився літак, був щільний туман. Деяким повітряним суднам диспетчери не дозволяли посадку...
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/398836/f-litak5.jpg)
4 жовтня, близько сьомої години ранку, на телефонну лінію 102 надійшло повідомлення про те, що літак поблизу Львова здійснив аварійну посадку. На зв’язок вийшов один з членів екіпажу, якому дивом вдалося вижити. Чоловік, як кажуть, народився у сорочці… Вантажний літак Ан-12, який прямував з Іспанії до Туреччини, знайшли за 1,5 км від злітно-посадкової смуги Міжнародного аеропорту «Львів» імені Данила Галицького. Як з’ясували правоохоронці, п’ятеро членів екіпажу загинули, ще троє — були госпіталізовані. Стан двох з них лікарі оцінюють як важкий, третього — середньої важкості. Від місця трагедії до житлових будинків села Сокільники — рукою подати. Отже, наслідки катастрофи могли бути ще важчими…
За фактом було відкрито кримінальне провадження за ч.3 ст. 276 (порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного чи повітряного транспорту)
Про наслідки авіакатастрофи журналістам розповів заступник начальника слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області полковник поліції Андрій Кумечко.
«З борту рятувальники зняли трьох живих людей і тіла двох загиблих. Ще троє загиблих були за межами літака. Їхні тіла були понівечені. Фрагменти тіл розкидані біля літака… Ми не знали, скільки людей на борту, тому швидко почали розвантажувати літак, — розповів на брифінгу правоохоронець. — Літак перевозив металеві конструкції — підсилювачі для дверей та даху до автомобілів «Рено» .
Ми з’ясували, що літак від маршруту не відхилявся. Він мав дозаправитися у Львові і летіти до Туреччини (вантаж, до слова, оформляла іспанська фірма). Створено слідчу групу. Правоохоронці висунули чотири версії щодо причин авіакатастрофи: помилка пілота, помилка командно-диспетчерської служби, погодні метеоумови, несправність літака".
У ЗМІ з’явилася інформація, можливо, літак, якому «стукнув» 51 рік, перевозив контрабанду (мовляв, через це екіпаж не дозаправився пальним у Польщі, а летів до Львова). Однак Андрій Кумечко це припущення спростував. «Ми вилучили з літака усю документацію. Зараз наші фахівці здійснюють переклад цих документів з іспанської мови. Однак підстав говорити про контрабанду у мене немає».
Правоохоронець також зазначив, що літак не був перевантажений. У салоні було багато вільного місця. За документами вага вантажу становить 10 тонн, тоді як вантажопідйомність літака — 20 тонн (хоча слідчі ретельно все переважать, аби упевнитись у фактах). «Ми вилучили залишки пального. Версію, що забракло пального, спростовуємо. Аварійний самописець (так званий чорний ящик) ми знайшли у літаку, він неушкоджений. Літак, на щастя, не вибухнув. Відтак зможемо достеменно з’ясувати, що стало причиною аварії».
Слідчі неофіційно поспілкувалися з одним з уцілілих членів екіпажу (решта наразі не можуть розмовляти через важкий стан). У чоловіка проблеми з ключицею. Він сказав правоохоронцям, що не розуміє, що трапилося, бо літак йшов на посадку…
Тим часом поліціянти залучили до цієї резонансної справи експертів Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз (правоохоронці не стикалися раніше з такими розслідуваннями). Експерти пояснили, що такі літаки не падають як каміння… «Якби не ті дерева (У районі села Сокільники. — Авт.), можливо, наслідки авіакатастрофи не були б такими важкими, — зазначив Андрій Кумечко. — Але якась причина послужила тому, що сталася катастрофа. Бачимо, що пальне у літаку було, перевантаження не було…».
До речі, знайомий таксист розповів, що у день трагедії віз одного пасажира з летовища. Він розповів, що львівський аеропорт не дозволив о восьмій годині ранку їхньому літаку приземлитися. Був щільний туман… Повітряне судно скерували до Києва. До Львова вони прилетіли лише близько четвертої години. Зі слів Андрія Кумечка, літаку, який розбився, не долетівши до злітної смуги якихось 1,5 кілометра, диспетчери дозволили посадку у місті Лева… «Того ранку справді був сильний туман, — пояснював журналістам правоохоронець. — Допитаний диспетчер сказав, що літак діяв згідно з інструкцією. Екіпажу дозволили посадку. А о 6.48 він зник з радарів… І лише о 7.26 один з членів екіпажу вийшов на зв’язок. Ми з’ясуємо у диспетчерів, скільки з 10 години вечора і до сьомої години ранку сіло бортів в аеропорту. Можливо, диспетчер не мав дозволяти посадку».
А тим часом…
Державна авіаційна служба України заборонила авіакомпанії «Україна Аероальянс» польоти після аварійної посадки літака Ан-12 біля Львова та скасувала ліцензію. Зазначимо, що випадок біля Львова — не перший у послужному списку цієї авіакомпанії. У 2014 р. літак Ан-12 цієї ж компанії впав в Алжирі, внаслідок чого загинуло семеро людей. А у 2013 р. літак цієї авіакомпанії загорівся в аеропорту Лейпцига — тоді жертв вдалося уникнути.