Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Пів-Львова перерили...

Експерти підозрюють, що одночасний ремонт багатьох автошляхів «приурочений» до місцевих виборів.

Цього року Львів побив рекорд за масштабністю ремонтної кампанії. Такого обсягу робіт не було за останніх сорок років... Влітку дорожники одночасно приступили до реконструкції десятка автошляхів — у центрі та на периферії. Восени це “аукнулося” неминучими заторами на дорогах. Водії проклинають чиновників мерії, які неграмотно організували ремонтну кампанію. Найбільше клопотів створив ремонт проспекту Свободи та вул. Лисенка.

На проспекті Свободи зривають асфальт, щоб укласти бруківку, відремонтувати підземні комунікації, хідники. І хоча старому асфальту на проспекті нічого не бракувало, бо його укладали лише напередодні Євро-2012, посадовці міськради мають «вагомий аргумент»: історичний центр Львова має бути у бруківці. Але ж на периферії є чимало доріг у значно гіршому стані, які давно благають про порятунок. Скептики наводять контраргумент: якби місцеві вибори проводили щороку, то бруківку поклали б навіть до Сихова...

Ремонтні роботи на проспекті Свободи (від вул. Гнатюка до вул. Вороного) триватимуть до 1 жовтня. На реконструкцію з міської скарбниці виділили 12,3 мільйона гривень. Облаштують новий тротуар для пішоходів, прокладуть велодоріжки (поруч з тротуаром). Після реконструкції на проспекті Свободи буде заборонено паркування автівок. Цього тижня перехрестя пр. Свободи (з боку вул. Гнатюка) відкрили для транспорту. Тепер тролейбус №13 доїжджає до кінцевої зупинки — пам’ятника Тарасу Шевченку.

«Побачите, що після ремонту результат буде гарний»

З початку вересня на реконструкцію закрили вул. Сихівську (на відрізку проспект Червоної Калини — вул. Зелена). На цей ремонт виділено 23,6 мільйона гривень. Фінішувати обіцяють до 1 жовтня. Підрядник — турецька фірма “Онур”. “Сихівчани довго очікували ремонту центральної магістралі масиву. З року в рік ми робили поточний ремонт — латали ями. Цього року розпочали капітальні роботи. З 1980 року (з часу створення Сихівського району) вул. Сихівська не ремонтувалася”, — розповіла на брифінгу голова Сихівської районної адміністрації Ірина Маруняк. А начальник управління житлового господарства Львівської міської ради Юрій Голець додав: “На вул. Сихівській максимальна товщина асфальту — 4 сантиметри. Для такої магістральної дороги це замала товщина, тому тут завжди були проблеми і треба було підремонтовувати. Проектант передбачив на вул. Сихівській технологію «холодний ресайклінг» (ця технологія допомагає з мінімальними затратами підвищити міцність основи). Технологія зарекомендувала себе під час ремонту вул. Зеленої у 2011 році”.

Водії маршруток, які їдуть через Сихів, минають закриту ділянку десятими дорогами. Та деякі пасажири, які не знають про реконструкцію, зчиняють галас... Мовляв, чи не завезуть їх не за маршрутом... Дехто навіть скандалить, просить повернути гроші за проїзд. “Як нам набридли ці ремонти! За день стільки наслухаєшся від людей... Зриваємо графік руху, довго стоїмо в корках”, — розповів “ВЗ” водій маршрутки №23 пан Ігор.

Міський голова Львова Андрій Садовий закликає містян не мовчати, якщо, на їхню думку, дороги ремонтують неправильно і через це виникають незручності з добиранням на роботу. Можна телефонувати на “гарячу лінію” Львівської міської ради — 15-80. Як стало відомо “ВЗ”, з 1 червня по 8 вересня 2015 року на “гарячу лінію” надійшло 164 скарги на жахливий стан доріг, зокрема ями. “Якщо маєте якісь зауваження — долучайтеся до висловлення, — наголосив пан Садовий. — Зараз у мікрорайонах триває чимало робіт. Мусимо це робити, бо дороги у жахливому стані. Щодо кожного обсягу робіт є технагляд. Якщо це робиться за кошти Світового банку, контролює французька компанія. Якщо ремонтують за кошти місцевого бюджету, тоді контролюють наші структурні підрозділи”.

Справжній ремонтний Армагеддон — на вул. Стуса-Свєнціцького. Там прокладають мережі для майбутнього трамвайного маршруту на Сихів. Дорожники кілька разів нищили електрокабелі, відтак знеструмлювали та зневоднювали навколишні помешкання. А ще жителі вул. Свєнціцького нарікають, що не можуть під’їхати автомобілями до своїх будинків, бо там — наче гігантські кроти познущалися... Перерита дорога, купи будівельного мотлоху і ґрунту.

У 27-й школі, яка знаходиться якраз в епіцентрі ремонтних робіт, кажуть, що грюкіт їм трохи заважає, але особливо не нарікають, бо нині на вулиці холодно, тож вікон у класах не відкривають. До речі, щодо вікон. Кажуть, коли трамвайну колію проводили біля 9-ї школи, то щоб шум від трамвая не заважав дітям вчитися, у школі за кошти міста поміняли всі вікна. То, може, і 27-й школі також з вікнами «підфартить»?

Директор ЛКП “Львівавтодор” Олег Береза (замовник робіт) пояснив “ВЗ”, що незручності на вул. Свєнціцького — тимчасові. Мовляв, у світі ще не придумали іншого методу ремонту, щоб мешканцям було комфортно доїжджати до будинків. “Все одно є сміття, яке треба вивозити, розриті траншеї, бо щось викопується, щось закопується, — зауважив пан Олег. — Вода зникала під час під’єднання нових водопроводів у цьому мікрорайоні. Підрядник (фірма “Онур”) — добросовісний. Якщо щось робить неправильно — одразу виправляє. Побачите, що після ремонту результат буде гарний”.

Ремонт доріг — хаотичний?

Звичайно, дороги у Львові ремонтувати треба. Однак це варто робити виважено — не всі одразу, а поступово. Експерт з інженерних питань Ігор Загора вважає, що проспект Свободи можна було ремонтувати смугами: на одній — реконструкція, по іншій — дорожній трафік. Така практика могла б трохи “розрулити” закоркованість на центральних автошляхах. Та чиновник мерії Юрій Голець вважає, що затори в центрі спричинили не стільки ремонтні роботи на вул. Лисенка та проспекті Свободи, як неправильно припарковані автівки.

Голова депутатської комісії інженерного господарства, транспорту і зв’язку Львівської міської ради Іван Гринда погоджується з думками незалежних експертів про те, що ремонтна кампанія “розгорілася” спеціально до виборів. Вважає, що ремонти організовано неграмотно. Припускає, що одна з причин — кадрові пертурбації у Львівській міській раді. Минулих років за ремонтну кампанію відповідав і суворо її контролював перший заступник мера Львова Олег Синютка (зараз він на посаді голови Львівської ОДА). Тепер частину обов’язків щодо організації процесу латання доріг передано департаменту житлового господарства. Цей департамент організовував тендери. Згодом через стрибки валюти вартість робіт збільшилася, довелося провести перерахунок кошторисів. Депутат каже, що ремонт треба починати у квітні, а не у червні-липні.

“Проспект Свободи має бути у бруківці. Та ці роботи не повинні виконувати наприкінці серпня. Я три роки наполягаю на ремонті вулиці Мечникова, — наголошує Іван Гринда. — Вона б розвантажила рух на Личаківській. У нас ремонт доріг проходить хаотично”.

З досьє «ВЗ»

У 2015 році для поточних ремонтів проїжджої частини та тротуарів на периферії з міської скарбниці виділено 104 мільйони гривень. Заплановано відремонтувати 180 тисяч квадратних метрів доріг, 60 тисяч “квадратів” тротуарів.

Для доріг та тротуарів центральної частини Львова передбачено 14 мільйонів гривень. За цей кошторис заплановано відремонтувати 13 тисяч квадратних метрів доріг та 15 тисяч “квадратів” тротуарів. До кінця року обіцяють довести до ладу вул. Снопківську, Волоську, Митрополита Андрея, Рутковича, Богомольця.

Фото Валерія ШМАКОВА

Схожі новини