Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Сьогодні уроки в класі, завтра – лекції в аудиторії

Старшокласники деяких шкіл одночасно є студентами вишів

У львівській середній загальноосвітній школі №27 старшокласники однією ногою у класі, іншою — в аудиторіях НУ “Львівська політехніка”. Цей заклад, як і кількадесят шкіл Львівщини, співпрацює з університетом за особливою програмою. Після завершення дев’ятого класу учні можуть вступати на перший курс Політехніки. Таким чином, завершуючи школу, старшокласники можуть переходити одразу на третій курс НУ “Львівська політехніка”.

«Співпраця із НУ “Львівська політехніка” розпочалася близько десяти років тому, — розповіла директор СЗШ №27 Ірина Гайдук. — Суть проекту у тому, що діти, які навчаються в десятих та одинадцятих класах, одночасно є студентами першого та другого курсу Інституту підприємництва та перспективних технологій НУ “Львівська політехніка”. Наприкінці дев’ятого класу охочі подають заяви до Інституту, далі на них чекає письмове випробування. Тих, хто його проходить, зараховують на перший курс за обраною спеціальністю. Ми не єдина у Львові школа, яка співпрацює із Політехнікою, всього їх близько десятка. Учні цих шкіл не займаються разом зі студентами, що вступали на загальних умовах. Для колишніх дев’ятикласників створено спеціальні групи».

Учні можуть обрати одну із п’яти спеціальностей — “Бухгалтерський облік”, “Обслуговування програмних систем і комплексів”, “Комерційна діяльність”, “Фінанси і кредит”, “Виробництво фармацевтичних препаратів”. Навчання — платне, вартість семестру — близько 1600 гривень.

“Учні десятих та одинадцятих класів, що навчаються в Політехніці, відвідують заняття в університеті двічі на тиждень, — продовжує розмову пані Гайдук. — Десятикласники ходять на лекції у п’ятницю та суботу, одинадцятикласники — у понеділок та суботу. Не усі старшокласники навчаються за цією програмою. У понеділок та п’ятницю в основному викладаємо факультативні предмети, щоб діти нічого важливого не пропускали”.

Навчання в університеті для старшокласників не можна назвати легким — як і “звичайні” студенти, вони здають сесію двічі на рік. Після завершення дворічного навчання колишні учні можуть забрати документи і отримати ступінь “молодшого спеціаліста”, а можуть перейти одразу на третій курс за обраним напрямом. “Не усі батьки віддають своїх дітей до університетських лав з десятого класу, — стверджує директор. — Одних не влаштовує те, що за навчання потрібно платити, інших — напрям професій. Нині за цією методикою у десятому класі навчається 6 дітей, а в одинадцятому — 12”.

16-річний Василь Тимчук не лише одинадцятикласник СЗШ №27, а й студент-другокурсник Інституту підприємництва та перспективних технологій. Хлопець вивчає програмування. Обрав цю спеціальність, оскільки вважає її однією із найперспективніших. “Навчанням задоволений, — каже хлопець. — Важко було лише у першому семестрі — адаптовувався. Планую не забирати документи після другого курсу, а завершити повне навчання”.

Соломія Остолюк, учениця 11-го класу середньої загальноосвітньої школи №27, вивчає бухгалтерський облік. “У мене мама бухгалтер, і я вирішила піти її дорогою, — запевняє дівчина. — Навчання у школі та в університеті важко було поєднувати лише спочатку. Нині я вже втягнулася в процес, тож жодних труднощів ні з боку школи, ні з боку університету не відчуваю. До того ж Політехніку відвідую лише у понеділок та суботу. Якщо усе вчасно здавати, то труднощів не буде”.

Наступного року Соломія вирішила складати зовнішнє незалежне оцінювання. Крім того, дівчина продовжуватиме навчання і в Інституті, нині вагається — переходити на заочне чи ні.

Коментар для ВЗ

Віктор ВОЛОШИН, заступник директора Інституту підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка»

Перші кроки Інституту підприємництва та перспективних технологій щодо реалізації спільних програм зі школами Львівської області було зроблено у 2000 році за наказом Міністерства освіти. Позитивні аспекти діяльності стали поштовхом до створення Інноваційного навчально-науково-виробничого комплексу «Школа-Коледж-Університет-Підприємство» при НУ «Львівська політехніка».

Найважливішими завданнями комплексу є координація спільної діяльності учасників, якісна профорієнтаційна робота, змістовне проведення навчання учнів випускних класів середніх шкіл, що відповідає концепції профільного навчання. За цей час комплекс розширився до 32 учасників, серед яких НУ «Львівська політехніка», середні загальноосвітні школи Львівської області (№2, 13, 17, 27, 29, 32, 41, 45, 49, 66, 70, 81, 96, НВК “Школа-гімназія «Сихівська», Новороздільська гімназія, Самбірська №4, Стрийські №1, 2, 3, Дрогобицькі №1, 2, 4, 17, Бориславські №1, 4, Турківський НВК, Стебницька №11).

Випускники програми підготовки молодших спеціалістів мають можливість продовжити навчання на бакалаврських та магістерських програмах як у Львівській політехніці, так і в будь-якому університеті України.

У період з 2000-го до 2013-го року на навчання вступило 1935 випускників 9-х класів, 98 випускників отримали диплом молодшого спеціаліста з відзнакою.

Фото автора

Схожі новини