Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Два колеса — «квиток» у зону небезпеки

Водії та пасажири скутерів, мотоциклів та велосипедисти мають більше шансів травмуватись у ДТП, ніж водії та пасажири авто

З настанням тепла на дорогах суттєво збільшилась кількість «двоколісних» учасників руху — мотоциклів, скутерів, мопедів, велосипедів. Цей транспорт не так упевнено “тримається” за дорогу, як чотириколісні “залізні коні”. До того ж нерідко юні, а часом навіть дорослі велосипедисти відверто нехтують Правилами дорожнього руху та додають “сивини” головам автомобілістів. За непередбачувані “піруети” на дорозі водії авто, м’яко кажучи, недолюблюють “двоколісних” колег. Проте доводиться “уживатися” — усі за кермом на дорозі. Тож водіям автомобілів варто бути обережнішими та подвоїти увагу, а водіям двоколісних транспортних засобів не забувати, що, виїжджаючи на дорогу без теоретичних знань та практичних навичок, вони наражають себе на небезпеку.

До 14-ти років — на дорогу велосипедом зась!

— «Оскільки двоколісні транспортні засоби особливо популярні серед дітей та молоді, варто нагадати про вікові обмеження для їхніх водіїв та пасажирів, — розповіла «ВЗ» інспектор ВДАІ Ірина Пилат. — Згідно з Правилами дорожнього руху України, рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку.

— Водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії — право на керування мототранспортними засобами і мотоколясками (категорії А1, А) може бути надано особам з 16-річного віку.

— Перевозити дітей, зріст яких менший, ніж 145 см, або тих, що не досягли 12-річного віку, на задньому сидінні мотоцикла та мопеда заборонено Правилами.

— До речі, щодо перевезення пасажирів на велосипедах, то п. 6.6д ПДР забороняє велосипедисту перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками)».

Ви не камікадзе? Тоді надягайте шолом!

Водії та пасажири двоколісного транспорту менше захищені від небезпеки отримання травм під час ДТП, ніж водії та пасажири авто. Проте часто самі нехтують своїм основним захистом — мото- чи велошоломом та елементарним екіпіруванням (спеціальні рукавиці, куртки, наколінники тощо). Як свідчить статистика, водії та пасажири двоколісних транспортних засобів найчастіше внаслідок ДТП отримують травми голови. Тому не варто забувати про п. 2.3Г Правил дорожнього руху України, який зобов’язує водіїв під час руху на мотоциклі і мопеді бути у застебнутому мотошоломі і не перевозити пасажирів без застебнутих мотошоломів. Адже цей захисний пристрій під час дорожніх пригод у більшості випадків рятує життя і здоров’я людей. Саме тому Держ-автоінспекція закликає водіїв двоколісних транспортних засобів неухильно дотримуватись Правил дорожнього руху, зокрема у частині використання мотошоломів. За порушення цього положення ПДР «світить» адміністративна відповідальність — штраф у розмірі від 51 до 85 грн.

«Лебедина пісня» може несподівано прозвучати з навушників...

Варто нагадати про ще одну небезпечну звичку, яку мають керманичі велосипедів. Це поїздки дорогами «з музикою» — плеєром і навушниками. Звісно, «врубавши» улюблені ритмічні композиції на повну потужність, крутити педалі веселіше. От тільки водієві для пов-ного контролю дорожньої ситуації потрібні не лише очі, а й вуха, а то вчасно не почуєш звуку двигуна автомобіля, що наближається ззаду. Та що там звуку двигуна, навіть сигналу клаксона, якщо це не паровозний «ревун». І якщо у момент роз’їзду з авто «глухий» велосипедист оминатиме вліво від узбіччя несподівану дорожню вибоїну, може потрапити під колеса. Тож, щоб музика не стала «лебединою піснею», таки варто відкласти навушники до кінця поїздки.

Схожі новини