Передплата 2024 «Добра кухня»

Обережно, за кермом – хами!

«Вийди з машини, приготуй гроші і тоді заходь!» – таку фразу почула кореспондент «ВЗ» від водія маршрутки №16

Доки перевізники воюють з мерією за плату за проїзд (якість перевезень при цьому навіть і не думають підвищувати), водії шокують пасажирів хамством. На початку лютого жертвою агресивного водія маршрутки №39 (перевізник “Фіакр-Львів”) став 29-річний львів’янин Ігор Стукалець. Водій відмовлявся їхати до кінцевої зупинки, ображав пасажирів. Ігор Стукалець подав позов до суду, вимагає від перевізника 10 тисяч гривень моральної компенсації.

Водій накинувся на жінку з кулаками...

Виявляється, хамство — це лише “квіточки” у роботі керманичів маршруток. Доходить навіть до рукоприкладства. Жертвою інциденту стала кореспондент “ВЗ”. Я зайшла у маршрутку №16 (перевізник ЛКП АТП №1), але не встигла підготувати завчасно гроші за проїзд, — на вході пообіцяла передати їх водію. На це водій відреагував агресивно: “Вийди з машини, приготуй гроші і тоді заходь!”, почав виштовхувати мене за двері. Почалася шарпанина... Водій виразів не вибирав: «Ви неадекватна, п’яна, вам треба протверезіти...». Відповіла йому, що готова пройти експертизу на визначення алкоголю в крові. Також сказала, що займаюся спортом, не вживаю алкоголю. На що почула репліку: “Спортом чи спіртом?”. На мій захист стало п’ятеро пасажирів, які відтягали водія за руки. Жінки почали кричати: “Водію, яке маєте право бити жінку? Зараз викличемо міліцію. Ви на роботі!”. Дехто погрожував записати номер машини, поскаржитися в управління транспорту.

Врешті-решт я сіла, передала гроші за проїзд. На цьому конфлікт не вичерпався. Пасажири були шоковані реакцією керманича. “Давно не бачив такого цирку, — розповів 28-річний хлопець. — Щоб водій вставав зі свого крісла і біг за пасажиркою з кулаками... Це абсурд! Таких потрібно звільняти з роботи”. Після цього водій рвонув на такій шаленій швидкості, що люди почали боятися за своє життя, щоб не трапилася ДТП…

Наступного дня звертаюся зі скаргою до директора АТП №1 Михайла Сидоровича. Керівник автотранспортного підприємства пообіцяв з’ясувати обставини інциденту. Потім зателефонував водій, вибачився за ситуацію... Також я поскаржилася у депутатську комісію інженерного господарства, транспорту та зв’язку Львівської міської ради та керівництву управління транспорту.

Звільнили з однієї роботи — влаштується на іншу

Депутати Львівської міської ради кажуть: коли чиновники впроваджували нову схему, обіцяли — якщо люди поскаржаться на роботу перевізника, з ним одразу розірвуть угоду, на це місце проведуть новий тендер. Та більш ніж за рік роботи транспортної схеми жодного перевізника не покарали. Якщо водія-порушника звільняють з роботи, то він успішно знаходить місце праці в іншого перевізника. У Львівській міській раді навіть обіцяли скласти “чорний список” водіїв, які хамили пасажирам, порушували маршрут руху, але так і не склали...

Як розповіла “ВЗ” керівник громадської організації “Львівтрансзахист” Ірина Супрун, некоректна поведінка водія — це проблема його виховання. “В таких випадках рекомендую телефонувати на “гарячу лінію” Львівської міської ради, щоб повідомити про інцидент, — каже пані Супрун. — Другий крок — звернутися до власника маршруту. Якщо водій застосовував силу, потрібно звернутися в правоохоронні органи. Також потрібно з’ясувати, чи пасажир не спровокував водія? Він відповідає за безпеку пасажирів. Є пасажири, які свідомо йдуть на конфлікт”.

Депутат Львівської міської ради, член комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку Юрій Кужелюк радить зафіксувати конфлікт у громадському транспорті на відеокамеру. Якщо водій перешкоджає — це незаконно, бо маршрутка — громадський транспорт, а не режимний об’єкт. “Обов’язково записати номер машини, дату, час і місце інциденту, — зазначає пан Кужелюк. — Ці дані потрібні для скарги в комісію інженерного господарства. На усі звернення комісія реагує вчасно, вимагаємо покарання водіїв. Як правило, після цього водії стають “шовковими”, вибачаються перед пасажиром”.

За словами депутата, за будь-яких обставин водій має пам’ятати, що він на роботі: йому заборонено хамити, палити, слухати музику, спілкуватися по мобільному телефону. “Скарг на хамство водіїв дуже багато, — продовжує розмову Юрій Кужелюк. — Знаю, що в АТП №1 з цими речами борються. Якщо когось побили, то це розцінюється як хуліганство. Єдина проблема — коли керманич маршрутки хамить, у салоні перебувають пасажири, які починають його захищати. Ці люди не розуміють, що з ними теж можуть так повестися. Порядок можна навести тільки спільними зусиллями”.

Як сказав на прес-конференції в. о. начальника управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Олег Засадний, є скарги на те, що водії палять, спілкуються по мобільному. “Це неприпустимо, — зауважив чиновник. — Водій — не директор підприємства, щоб розмовляти по телефону. Перевізник має створити належні умови праці для них, бо на їхні плечі скидають додаткові функції, зокрема організацію ремонтних робіт”.

Схожі новини