Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«Підземний Львів» буде на 431 метр довший, ніж «Підземний Жешув»

У Львові почали реалізовувати проект “Підземне місто”, який передбачає прокладення підземного туристичного маршруту під центром міста – від пам’ятника Федорову до костелу Єзуїтів (через площу Ринок).

Як розповіла “ВЗ” начальник управління охорони історичного середовища Львівської міської ради Лілія Онищенко, у планах — долучити до туристичного маршруту підземелля Домініканського монастиря.

Перш ніж прокласти трасу, необхідно провести наукове дослідження підземель Львова, археологічні розкопки. Реалізація проекту розрахована на два роки. Якщо вкладуться із бюрократичною тяганиною, трасу прокладатимуть аж у 2015 році. Як сказав на прес-конференції заступник міського голови Львова з гуманітарних питань Василь Косів, у 1527 році пожежа зруйнувала Львів, який переважно був готичним, тож під землею збереглося багато елементів готики.

Експерти працюють над проектно-кошторисною документацією, щоб знати, скільки грошей просити у ЄС для реалізації проекту у Львові. 10% необхідної суми виділять із державної та міської скарбниці. За словами Лілії Онищенко, проект обійдеться у кілька мільйонів євро.

Координатор проекту “Підземне місто” у Львові доцент кафедри містобудування Національного університету “Львів­ська політехніка” Ігор Черняк розповів “ВЗ”, що проект дискусійний. Не встигли у ратуші заявити про плани зведення підземного туристичного маршруту, як активізувалися його противники, мовляв, проект зашкодить архітектурним пам’яткам. Пан Черняк пояснив, що під час прокладання траси фундаменти будівель укріплюють, консервують. Лілія Онищенко додала: “Противники проекту кажуть, що у Львові не потрібна підземна туристична траса, мовляв, краще ті гроші витратити на реставрацію балконів. Але балкони не отримали дофінансування від ЄС”.

Доки у Львові зважують “за” і “проти”, у польському Жешуві “Підземне місто” працює з 80-х років, воно популярне у туристів. Протяжність підземної траси у Жешуві — 369 метрів. У Львові планують трасу довжиною 800 метрів. Екскурсія підземеллями триватиме дві години.

У Жешуві є 25 пивниць, 15 коридорів, пов’язаних в одну трасу глибиною 8-10 метрів. Ними туристи проходять за 45 хвилин. У підземеллі — експозиції фрагментів цегляних і кам’яних мурів, відреставровані підвали історичних будинків. “Проект не є комерційним, — каже директор інвестиційного відділу Жешувської міськради Станіслава Бенбен. — Квитки продаємо недорого (загальний — 6,5 злотого, пільговий — 4,5 злотого). Незвична туристична траса здобула популярність не лише серед туристів, а й стала знаковим місцем для зустрічі закоханих”. Проект у Жешуві обійшовся у 10 мільйонів злотих. Левову частку витрат взяв на себе Євросоюз. Річне утримання траси коштує 400 тисяч злотих (частину грошей виділяють із бюджету, решту заробляють).

Схожі новини