Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Фільтруйте інформаційний потік

Як навчитися фільтрувати потік новин, що несеться на тебе?

«Не забудьте поставити лайк і передплатити наш канал» — такі фрази звучать у кожному відеоролику. Виробники інформаційного контенту постійно борються за увагу споживача, не шкодуючи на це сил і коштів. Як навчитися фільтрувати потік новин, що несеться на тебе? І як допомогти близькій людині впоратися зі станом гострої тривоги?

На чому зосереджуєтеся

Ми живемо в дуже щільно­му інформаційному потоці, де йдуть різноспрямовані течії новин і кожен бореться за ува­гу глядача. Ми не стикалися з таким раніше, але всі схильні до цього впливу. Просто хтось свідомо дотримується інфор­маційної психогігієни і нама­гається вольовими зусиллями утриматися в стані стабільнос­ті, а чиясь нервова система не справляється, і людина все більше поринає у стан триво­ги.

Світ розділився на вироб­ників контенту та споживачів. Виробники найчастіше чинять тиск саме на емоційну сферу: дітям показують те, що може їх зачепити, — наприклад, ролики про тварин, що страждають. А оскільки у дітей дуже розвине­на емпатія, вони включаються до цього.

Контент для людей по­хилого віку містить загрозу тим чи іншим їхнім цінностям, тому що це може підняти їхнє емоційне тло. Розрахунок на те, що далі вони або спостері­гатимуть за розвитком подій (головне ж — утримати увагу), або шукатимуть ролики з про­тилежним змістом. У будь-якому разі свою пошукову активність у плані споживання інформації вони підвищать, але отримають підвищену тривожність.

Як фільтрувати інформаційний потік

Дуже важливо дотримува­тися принципів психогігієни, фільтрувати інформаційний потік:

  • відписуйтесь від каналів новин, що підвищують три­вожність,
  • вибирайте лише ті джере­ла, яким довіряєте,
  • обмежуйте час перебу­вання у цьому інформаційному полі,
  • «заземляйтесь», переми­кайтеся на якісь звичайні по­бутові речі.

Спробуйте дати собі чітку установку: дивлюся новини вранці 15 хвилин, не більше, і ввечері стільки ж, не більше. В інший час у мене є робо­та, сімейні заходи, домашні обов’язки — будь-що.

Таким чином ви не лише ви­бираєте більш збережений і стабільний стан для себе, а й зможете (і в ресурсі) допомог­ти своїм близьким — тим, хто не встиг або не зміг так організува­тися, відфільтрувати ці потоки і не справляється з тривогою.

Як допомогти близькому

М’яко поговоріть із близь­кою людиною. Намагайтеся говорити максимально до­брозичливим тоном, щоб ваш інтерес і розпитування не були схожі на допити. І пам’ятайте, що дуже важливо залишатися стійким, спокійним, що б ви не почули у відповідь. Але спокій не має бути схожим на бай­дужість. Це, швидше, інтерес, спокійна доброзичливість.

Постарайтеся втриматися від будь-яких оцінювальних висловлювань на кшталт «Та гаразд, знайшов, про що пе­реживати», «Дурниця, мине» або «Ти ще молодий, нічого не розумієш, це все дрібниці», якщо звертаєтеся до дитини чи підлітка. Якщо ви сподіва­єтесь заспокоїти його таким чином, то, на жаль, такі фра­зи дуже ранять. Швидше за все, ви посилите ситуацію, і наступного разу він просто не прийде до вас по допомогу.

Коли член вашої сім'ї від­чуває сильний стрес і три­вожність, то подумки він пе­ребуває в ситуації, яка його вразила. Він перебуває не тут, не у своєму тілі, хоч і прийшов до вас фізично. Допоможіть йому повернутися до тілесно­го ресурсу.

Тут дуже важливо врахува­ти, наскільки у вас обумовлені та доречні фізичний контакт, тілесні дотики. Якщо це люди­на похилого віку або дитина, то вона, швидше за все, із задо­воленням обійметься з вами.

Схожі новини