Фільтруйте інформаційний потік
Як навчитися фільтрувати потік новин, що несеться на тебе?
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/469289/info-potik.jpg)
«Не забудьте поставити лайк і передплатити наш канал» — такі фрази звучать у кожному відеоролику. Виробники інформаційного контенту постійно борються за увагу споживача, не шкодуючи на це сил і коштів. Як навчитися фільтрувати потік новин, що несеться на тебе? І як допомогти близькій людині впоратися зі станом гострої тривоги?
На чому зосереджуєтеся
Ми живемо в дуже щільному інформаційному потоці, де йдуть різноспрямовані течії новин і кожен бореться за увагу глядача. Ми не стикалися з таким раніше, але всі схильні до цього впливу. Просто хтось свідомо дотримується інформаційної психогігієни і намагається вольовими зусиллями утриматися в стані стабільності, а чиясь нервова система не справляється, і людина все більше поринає у стан тривоги.
Світ розділився на виробників контенту та споживачів. Виробники найчастіше чинять тиск саме на емоційну сферу: дітям показують те, що може їх зачепити, — наприклад, ролики про тварин, що страждають. А оскільки у дітей дуже розвинена емпатія, вони включаються до цього.
Контент для людей похилого віку містить загрозу тим чи іншим їхнім цінностям, тому що це може підняти їхнє емоційне тло. Розрахунок на те, що далі вони або спостерігатимуть за розвитком подій (головне ж — утримати увагу), або шукатимуть ролики з протилежним змістом. У будь-якому разі свою пошукову активність у плані споживання інформації вони підвищать, але отримають підвищену тривожність.
Як фільтрувати інформаційний потік
Дуже важливо дотримуватися принципів психогігієни, фільтрувати інформаційний потік:
- відписуйтесь від каналів новин, що підвищують тривожність,
- вибирайте лише ті джерела, яким довіряєте,
- обмежуйте час перебування у цьому інформаційному полі,
- «заземляйтесь», перемикайтеся на якісь звичайні побутові речі.
Спробуйте дати собі чітку установку: дивлюся новини вранці 15 хвилин, не більше, і ввечері стільки ж, не більше. В інший час у мене є робота, сімейні заходи, домашні обов’язки — будь-що.
Таким чином ви не лише вибираєте більш збережений і стабільний стан для себе, а й зможете (і в ресурсі) допомогти своїм близьким — тим, хто не встиг або не зміг так організуватися, відфільтрувати ці потоки і не справляється з тривогою.
Як допомогти близькому
М’яко поговоріть із близькою людиною. Намагайтеся говорити максимально доброзичливим тоном, щоб ваш інтерес і розпитування не були схожі на допити. І пам’ятайте, що дуже важливо залишатися стійким, спокійним, що б ви не почули у відповідь. Але спокій не має бути схожим на байдужість. Це, швидше, інтерес, спокійна доброзичливість.
Постарайтеся втриматися від будь-яких оцінювальних висловлювань на кшталт «Та гаразд, знайшов, про що переживати», «Дурниця, мине» або «Ти ще молодий, нічого не розумієш, це все дрібниці», якщо звертаєтеся до дитини чи підлітка. Якщо ви сподіваєтесь заспокоїти його таким чином, то, на жаль, такі фрази дуже ранять. Швидше за все, ви посилите ситуацію, і наступного разу він просто не прийде до вас по допомогу.
Коли член вашої сім'ї відчуває сильний стрес і тривожність, то подумки він перебуває в ситуації, яка його вразила. Він перебуває не тут, не у своєму тілі, хоч і прийшов до вас фізично. Допоможіть йому повернутися до тілесного ресурсу.
Тут дуже важливо врахувати, наскільки у вас обумовлені та доречні фізичний контакт, тілесні дотики. Якщо це людина похилого віку або дитина, то вона, швидше за все, із задоволенням обійметься з вами.