Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«Аеропорт «Львів», як і аеропорт «Бориспіль», – стратегічні підприємства  і приватизації не підлягають»

Львівщину проінспектував міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

У четвер, 1 вересня, на Львівщину з робочим візитом “нагрянув” міністр інфраструктури України Володимир Омелян (на фото). Програма перебування була насиченою, у режимі “галопом по Європах”. З 9-ї ранку міністр відвідав Свято першого дзвоника у Львівському коледжі транспортної інфраструктури, потім аналогічний захід - у ЛНУ ім. І. Франка. В офісі Львівської дирекції “Укрпошти” міністру презентували проект нового сортувального центру. Також пан Омелян ознайомився з роботою габаритно-вагового комплексу на десятому кілометрі траси М-11 Львів — Шегині та з ходом ремонту дороги Н-13 Львів-Самбір-Ужгород (на ділянці від Старого Самбора до Турки).

Одна з локацій візиту - ДП «Міжнародний аеропорт ім. Данила Галицького» та Центр керування повітряним рухом Львівського регіонального підрозділу Державного підприємства «Украерорух». У пасажирських залах аеропорту — людно, на табло вильоту-прильоту — до десятка закордонних рейсів. Міністр Володимир Омелян інспектував повітряні ворота Львова разом із нардепом, членом парламентського транспортного комітету Ігорем Васюником. “Екскурсію” проводила генеральний директор МА “Львів” Тетяна Романовська. “На все про все” (включно із коротеньким брифінгом для преси) у високопосадовця пішло хвилин двадцять. Володимир Омелян пройшов через “рамку”, яка веде на посадку, через зал очікування. У залі очікування для ВІП-персон сфотографував на свій мобільний телефон електронне табло із розкладом вильоту-прильоту літаків.

“Нас тішить, що знайшли таку Тетяну Романовську, яка стала очільником аеропорту. Це ще раз підтверджує: якісні люди роблять якісні зміни, - похвалив директора аеропорту міністр інфраструктури. - Бачимо зростання пасажиропотоку в аеропорту більш ніж на 20%. У Львів приходять нові компанії, тривають переговори з лоукостами, які мають прийти на український ринок. Нововідкритий Центр “Украероруху” — також на допомогу Львівському аеропорту. Бачимо у наступні роки якісно новий розвиток Львова, як регіонального хабу (пересадкового транспортного вузла. - Авт.)”.

На запитання, коли нарешті до нас масово підуть аерокомпанії-лоукости (з низькими цінами), міністр відповів, що технічно, від початку переговорів до заходу на ринок, щонайменше рік часу. Зараз, мовляв, перебуваємо у “початковій точці”.

- Які передбачаються реформи у галузі авіації?

- Найбільш якісна реформа у сфері авіації — підписання Угоди про відкрите небо з Євросоюзом. Як тільки ЄС буде готовий до цього політично і ментально — ми готові поставити свій підпис. Це відкриє ринок. З іншого боку, на загальну угоду не чекаємо, укладаємо двосторонні угоди про відкрите небо з європейськими державами. Угода зі США набула чинності торік. Плюс ще спілкуємося з великими авіакомпаніями ЄС, щоб вони заходили в Україну. Ми говоримо не якимись “агітками”, а мовою цифр: цього року Україна демонструє більш ніж 15-відсотковий ріст пасажирських авіаперевезень. Ринок оживає, все більше регіональних аеропортів запускають свої рейси. Люди готові подорожувати навіть за таких високих цін. Як тільки прийдуть лоукости, буде більше конкуренції — ціни впадуть, якість покращиться, будемо мати більшу географію польотів.

- Раніше говорили про те, що Міжнародний аеропорт “Львів” буцімто хочуть передати в концесію...

- Це питання точно не стоїть на порядку денному. І Львівський аеропорт, і аеропорт “Бориспіль” - це стратегічні державні підприємства, відповідно, вони не підлягають ні приватизації, ні концесії. Можливо, про це будемо говорити у майбутньому, але для цього потрібні законодавчі зміни і чіткий прорахунок бізнес-плану: чи це буде вигідно державі, чи ні.

- Чи керівник “Укрзалізниці” відпрацьовує свою високу зарплату? (Нагадаємо, у травні цього року призначили нового керівника «Укрзалізниці» — етнічного поляка Войцеха Бальчуна. Невдовзі стало відомо, що у цього чиновника буде рекордно висока зарплата - від 800 тисяч до 1 мільйона доларів на рік. - Авт.).

- Керівник “Укрпошти” відпрацьовує свою зарплату точно (на брифінгу новий керівник «Укрпошти» Ігор Смілянський повідомив, що його базова зарплата становитиме 333 тисячі гривень. - Авт.). Протягом своєї роботи він уже зекономив на тендерних закупівлях більше, ніж декілька своїх річних зарплат. У керівника “Укрзалізниці” місія складніша. Сподіваюся, він успішно доведе справу до логічного завершення. Буде економія не лише у 7 мільярдів, як він обіцяв під час вступу на свою посаду, а значно більше. Маємо справу з величезною корупцією на “Укрзалізниці”, з величезною неефективністю. І у нас є питання залучення стратегічних інвесторів — при питаннях оновлення рухомого складу та інфраструктури. Коли це все буде зроблено не на словах, а на ділі, побачимо якісно нову “Укрзалізницю”.

Схожі новини