Передплатити Підтримати

Таксі в епоху коронавірусу. Як захистити себе

Як діяти, щоб мінімізувати ризики коронавірусу

Фактор перший. Водії таксі і кур'єри постійно спілкуються з величезною кількістю людей, водночас практично ніколи не мають правдивої інформації про стан здоров’я цих людей.

Фактор другий. Зустрічі з людьми у величезному відсотку випадків відбуваються в погано вентильованому обмеженому просторі.

Стосовно коронавірусної інфекції можна виділити шість основних напрямів профілактики.

1. Вакцинація. З урахуванням наявних факторів ризику і для водія, і для кур'єра вакцинація від коронавірусу — це ознака логіки і здорового глузду.

2. Вентиляція. Доведено аерозольний шлях поширення коронавірусу. Імовірність хвороби пов’язана з концентрацією вірусу в повітрі, яке вдихають. На концентрацію можна впливати — її можна значно зменшити за допомогою вентиляції та активного провітрювання замкнутих просторів. Водіям — як тільки є така можливість — треба завжди відчиняти вікна.

Під час кондиціонування не використовуйте режим рециркуляції. Після будь-якого очищення/дезінфекції автомобіля, після того, як висадили пасажирів, до того, як взяли нових пасажирів, як мінімум, на п’ять хвилин відкрийте всі вікна (а якщо погода дозволяє) і двері автомобіля.

Читайте також: Турбує легкий нежить? Болить живіт? Це може бути Covid-19!

3. Масковий режим. Носіть маску завжди, коли спілкуєтеся на дистанції ближче, ніж 2,5 метра. Водій, коли в салоні є пасажири, повинен бути в масці. Наполягайте на тому, щоб пасажири були в масках. Майте запас масок, щоб запропонувати їх пасажирам. Після трьох годин постійного застосування міняйте маски.

4. Контактна гігієна. Мийте руки з милом не менше ніж 30 секунд. Це завжди ефективніше за будь-який дезінфекційний засіб. Санітайзери і серветки повинні бути доступні також пасажирам. Тримайте спеціальний пакет для використаних масок і серветок. За можливості уникайте роботи з готівкою. Після кожної поїздки з пасажирами очищайте дверні ручки, склопіднімачі, паски безпеки, пристрої для оплати карткою, задню частину передніх сидінь. Будь-яка обробка автомобіля закінчується миттям рук водія. Кур'єри обробляють дезінфекційним засобом свої сумки, використовують санітайзер, особливо, коли контактують з точками масового торкання.

5. Дистанціювання і спілкування. Водій просить пасажирів сідати на заднє сидіння. Не повертайтеся обличчям до пасажирів, спостерігати за співрозмовником цілком можна в дзеркало. Уникайте гучних розмов. Якщо пасажир долучається до розмови — вимикайте музику, щоб все чути і її не перекрикувати. Принципово важливо усе можливе спілкування з замовником (узгодження замовлення й оплати) здійснювати в електронному або телефонному режимі. Для кур'єрів: погоджуйте алгоритми безконтактної доставки.

6. Отримання інформації. Будьте в курсі державних санітарно-епідеміологічних вимог. Отримуйте перевірену наукову інформацію своєчасно з офіційних джерел і джерел, що заслуговують на довіру.

Дуже хочеться, щоб і водії, і кур'єри були провідниками здорового глузду та передбачливості. Інформуйте пасажирів щодо необхідності та безпечності вакцинації, показуйте приклад своєю поведінкою.

Джерело