Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Непрацююче освітлення, закупорені вікна й запах старих шкарпеток

"Укрзалізниця" підвищила ціни на проїзд в електричках. Але якість перевезень залишається плачевною

Я час від часу їжджу електричками. Ще у квітні за квиток до Стрия платила 20 гривень, а тепер, імовірно, платитиму майже вдвічі більше. Адже віднедавна «Укрзалізниця» підвищила тарифи на перевезення пасажирів у приміському сполученні. Проте це не надто афішувалось. Принаймні, на сайті «Укрзалізниці» немає навіть найменшої згадки про підняття ціни. Жодного речення про це нема і на сайті Львівської залізниці. Я вирішила звернутись із відповідними запитаннями безпосередньо до компанії.

«Тарифи на проїзд у приміському залізничному транспорті є суттєво нижчими економічно обґрунтованого рівня та потребують підвищення для зменшення збитковості перевезень, — - відповіли мені на офіційній сторінці Укрзалізниці у соцмережі. — Місцеві органи виконавчої влади не компенсують перевізнику збитки від приміських перевезень, що не забезпечує їх рентабельність. З метою зменшення збитків від пасажирських перевезень, регіональна філія „Львівська залізниця“ вимушена підвищувати тарифи для направлення додаткових коштів на ремонт та технічне обслуговування наявного моторвагонного рухомого складу та забезпечення соціально важливих приміських перевезень пасажирів залізничним транспортом. У середньому підвищення на маршрутах до 50 км відбулося на 58%».

Також сайт Укрзалізниці порадив завантажити таблицю тарифів, в якій вказано, коли і на скільки зростала вартість проїзду. Згідно з цією таблицею, вартість проїзду у потягах приміського сполучення стартуватиме від 11 гривень. А як щодо якості перевезень?

У соцмережах люди часто обурюються станом вагонів та якістю надання послуг. Наприклад, одна з користувачок пише: «18.50. Електропоїзд Львів — Лавочне. Людей тьма-тьмуща. У вагоні ледве ся видно. Зупинки ніхто не оголошує. Їдете — то їдьте». У коментарях люди діляться своїми історіями — схожими на цю, обговорюють бездіяльність керівництва «Укрзалізниці».

Багато обурень «збирає» і електропоїзд Львів-Тернопіль. Передовсім, пасажири скаржаться на кількість вагонів: «Електричка „Львів-Тернопіль“ має лише чотири вагони. Люди стоять, вагони забиті. Ганьба Львівській залізниці!» та їх стан: «…квитки на непорозуміння типу електрички „Львів-Тернопіль“ зросли з 30 до 65 гривень. А де ви бачили, щоб у вагонах не зачинялись двері, одна з половинок дверей між вагонами — забита чи заклинена, і її постійно намагаються шарпати, чим ще більше розбивають двері, двері у туалеті не зачиняються, безжально б'є в ніс аміаком…». Також кажуть, що розклад на цьому рейсі дуже незручний.

Якби між потягами Львівської залізниці робили конкурс на найогидніший, перше місце, без сумніву, отримав би дизельний, що курсує за маршрутом Стрий — Івано-Франківськ. На початковій зупинці на пасажирів чекають два старі плацкартні вагони, в яких не відчиняються вікна, смердить туалетом, брудними шкарпетками та ще чимось не надто приємним. Ці вагони тягне локомотив, якому давно час на пенсію. Причому їздить таке диво техніки вже декілька років. Ні ремонтувати чи мити, тим паче — замінювати вагони, ніхто не збирається. Недалеко від цього потяга втекла вже згадана вище електричка Львів-Мукачев". Вона надзвичайно популярна. По-перше, їздить у дуже зручний час, по-друге, робить зупинки на кожній станції. На цьому, мабуть, її «плюси» і закінчуються. Брудні вагони, яких постійно бракує, часто — непрацююче освітлення, двері, що не зачиняються, дерев’яні сидіння. Багато вагонів солідного віку — понад сорок років.

«Укрзалізниця» визнає, що стан потягів — плачевний. Проте каже, що не має грошей на закупівлю чи ремонт: «Переважна частина несправностей електропоїздiв є наслiдком тривалого термiну експлуатацiї моторвагонного рухомого складу. Станом на 01.01.2019 знос електропоїздiв становить 87,5%.

Відповідно до статтi 10 Закону України «Про залiзничний транспорт», придбання електропоїздiв та дизель-поїздiв для примiського сполучення здiйснюються за рахунок коштiв залiзниць iз залученням коштiв мiсцевих бюджетiв, а також iнших, не заборонених законодавством коштiв. На жаль, мiсцевi органи влади не беруть участь у оновленнi парку соцiально важливого для населення України рухомого складу".

Проте ситуація неоднозначна: на премії деяким працівникам у минулому році 50 мільйонів гривень знайшлось, а от на елементарний ремонт чи елементарне прибирання потягів — ні.

Схожі новини