Передплата 2024 ВЗ

10-11 мільярдів – крапля в морі?

Цікаву цифру оприлюднили вітчизняні ЗМІ: виявляється, на Державну цільову соцпрограму підготовки та проведення в Україні Євробаскету-2015 планується витратити 13,35 мільярда гривень.

Відповідну постанову Кабмін прийняв на початку жовтня. Згідно з постановою, з держбюджету на цю “соцпрограму” (мабуть, “соціальну”?) буде надано 2 мільярди 302 мільйони (2013 року — 200 млн., 2014-го — 1 млрд. 650 млн., 2015-го — 452 млн.). З інших джерел залучать 3 млрд. 790 млн., “у тому числі під держгарантії”. Ці “інші джерела”, мабуть, кредити? Але якщо “під держгарантії”, то це практично те саме, що з держбюджету... Ще 1 млрд. 750 млн. мають залучити “під держгарантії” бюджети міст, які прийматимуть матчі Євробаскету. У наших умовах це, найімовірніше, також буде державний бюджет... Нарешті, “за рахунок інших джерел фінансування” — ще 5 млрд. 490 млн.

Хай ці останні “інші джерела” — приватні інвестори-альтруїсти, які подарують організаторам Євробаскету майже 5,5 млрд. гривень (хоча це ненаукова фантастика). Залишається 7 млрд. 860 млн. гривень. “Соцпрограма” передбачає, зокрема, будівництво аж семи багатофункціональних спортивних арен — у Києві, Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Одесі та Харкові. Скільки це коштуватиме? Чотири арени (у Києві, Львові, Одесі й Дніпропетровську) обійдуться компанії United Basketball Investments Ігоря Коломойського у 200 мільйонів доларів (25 % — гроші компанії, 75 % — держкредит, який компанія за п’ять років має віддати). Хай ще три арени коштуватимуть ще 100 мільйонів доларів. Разом — 300 млн. “баксів”, або 2,5 мільярда гривень. Виходить, щонайменше 5 млрд. 360 млн. гривень мають піти на “розвиток транспортної інфраструктури” міст, які прийматимуть Євробаскет.

“Транспортну інфраструктуру” ми вже розвивали до футбольного Євро-2012. Хотіли як краще, вийшло як завжди, але такі-сякі дороги між приймаючими містами є. Зрештою, знамениті “хюндаї” — це теж “транспортна інфраструктура”. Баскетбольний чемпіонат Європи — спортивна подія меншого масштабу, ніж футбольний. Уболівальників, що приїдуть дивитися Євробаскет, буде в рази менше, ніж під час футбольного Євро. Принаймні “хюндаї” мають впоратися з цим пасажиропотоком легко. А в приймаючих містах із вболівальниками дасть собі раду громадський транспорт... Дороги в Україні ремонтувати треба! Але досвід Євро-2012 підказує, що кардинального покращення транспортної інфраструктури після Євробаскету-2015 не буде. Як і грошей.

Можливо, в масштабах нашої «багатої» держави якихось 10-11 мільярдів гривень — крапля у морі? Але, з іншого боку, це якраз стільки, скільки “Нафтогаз” має заплатити “Газпрому” за газ, спожитий у жовтні... Бюджет-2013 виконується, точніше, не виконується, з великим скрипом. Чималі витрати на Євробаскет, що будуть закладені у бюджети 2014 і 2015 років, їх виконання не полегшать. А ще ми на зимову Олімпаду 2022 року заявку подавати вирішили... Можна припустити, що й там “інфраструктуру” не образять.