У Європі відкриють супермаркет української продукції

Уже вдруге за цей місяць на гуртовому ринку сільськогосподарської продукції “Шувар” експерти-аграрії, чиновники Міністерства аграрної політики та Львівської ОДА обговорюють проблеми виробників сільськогосподарської продукції — вихід на міжнародні ринки, об’єднання в кооперативи, сертифікація органічної продукції.

Приводом для обговорення стала угода про асоціацію з ЄС, яка, по суті, дає виробникам “зелене світло” для виходу на нові ринки збуту. Щоб українські овочі і фрукти купували за кордоном, кажуть експерти, потрібна сертифікація якості, яка не кожному фермеру по кишені. Щороку фермер платить за сертифікацію 5-7 тисяч гривень, а переробні підприємства — 50-60 тисяч. Про це йшлося під час круглого столу “Нові перспективи плодоовочевого сектору України у зв’язку з підписанням угоди про асоціацію з ЄС”.

Круглий стіл відбувся за підтримки проекту агентства США з міжнародного розвитку (USAID) “АгроІнвест”, ринку “Шувар”. Серед VIP-експертів дискусії — директор місії агентства США з міжнародного розвитку (USAID) Джед Бартон. Він особисто проінспектував гуртовий ринок “Шувар”, щоб побачити рівень обслуговування, організацію торгівлі. Джед Бартон сказав, що приємно вражений ринком, зокрема, тим, що там торгують сільгосппродукцією майже з усіх куточків України. За його словами, аграрний сектор може суттєво підняти економіку України. Малі та середні сільгоспвиробники, сімейні ферми України виробляють 81% плодоягідної продукції, 77% — молочної, 45% — продукції птахівництва та 20% — зернової. Щоб вийти на європейський ринок продажу, виробникам потрібно об’єднатися в маркетингові групи та кооперативи. “Малі виробники не мають змоги налагодити співпрацю з гуртовими ринками, — зауважив Джед Бартон. — Проект USAID допомагає їм в цьому”.

Засновник групи компаній “Шувар” Роман Федишин додав: “Виростити продукцію — складно. Правильно її реалізувати, довести до кінцевого споживача — теж нелегко. Гуртові ринки підтримує держава в Європі та світі. Гуртові ринки потрібні малому та середньому виробнику, а не великому. Куди надалі буде спрямовувати зусилля “Шувар”? Будемо долучатися до усіх ініціатив в Україні щодо розбудови мережі. Хочемо стати мостом виходу української продукції до Європи. Підемо на інвестиційно затратний проект — створення супермаркетів української продукції у Європі. Перемовини щодо цього ведуться у Стокгольмі (Швеція)”.

Схожі новини