Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Тестування оплати за проїзд: 2017 року оплатили „айфон“, а 2023-го тестують функціонал Nокіа»

До 30 червня на трьох автобусних маршрутах тестують безготівкову cистему оплати за проїзд. Ні, це не обіцяний електронний квиток…

Пасажир може придбати у водія квиток і їхати з ним до кінця поїздки цим автобусом. Фото: Святослав Товсти­га
Пасажир може придбати у водія квиток і їхати з ним до кінця поїздки цим автобусом. Фото: Святослав Товсти­га

Від 5 червня на трьох автобусних маршрутах міста запрацює безготівкова система оплати проїзду. Пасажири автобусів 1-А, 3-А і 10 зможуть обрати для себе зручний спосіб оплати: банківською карткою, телефоном або готівкою у водія, який зобов’язаний видати квиток. Тестуватимуть систему до 30 червня.

Як розповів начальник управління транспорту де­партаменту міської мобіль­ності й вуличної інфраструк­тури Львівської міської ради Орест Олеськів, транспортні засоби, які беруть участь в екс­перименті, обладнані валідато­рами й принтерами (для друку разового квитка у водія). Опла­та готівкою у водія — виключно під час зупинки транспортно­го засобу. Ціна проїзду незмін­на й для електронної оплати, і для квитка, придбаного за го­тівку — 15 гривень. У салонах автобусів, де тестують систему оплати, працюють контроле­ри. Наразі не штрафують «зай­ців», а лише вчать, як правиль­но оплатити проїзд.

Засновник ГО «За якісний транспорт», експерт з пи­тань транспорту Святослав Товстига вважає, що тестуван­ня безготівкової системи — про­фанація роботи щодо запро­вадження електронного квитка (е-квитка). Тобто це далеко не та система, яку обіцяли чинов­ники кілька років тому. Зокре­ма, немає мобільного додат­ку, за допомогою якого можна оплатити проїзд, немає місяч­них і річних абонементів… «Тес­тування автоматизованої сис­теми оплати проїзду у Львові можна описати так: замовили й оплатили 2017 року „айфон“, а тестують 2023-го функціонал Nokia 3310», — написав експерт на своїй сторінці у Фейсбуці.

У коментарі для «ВЗ» Товсти­га пояснив, що нинішнє тесту­вання системи — одна зі скла­дових е-квитка, його найнижча ланка. Це не означає, що проєкт повністю провалений. За най­більш оптимістичними прогно­зами, е-квиток у повноцінному режимі запрацює з 2024 року.

Головний мінус теперішньої оплати за проїзд, на думку екс­перта, — водії зривають графік руху, бо багато часу витрачають на друк квитка, який купують за готівку… Левова частка пасажи­рів оплачує за старою схемою, готівка зі салонів не зникла. Аби пасажири оплачували банків­ською карткою, варто було б за­провадити диференційований тариф, наприклад, готівкою — 15 гривень, а карткою — 10 грн.

Схожі новини