Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Таксисти – не раби!»

Всеукраїнська акція протесу проти низьких тарифів та неналежних умов праці водіїв відбудеться у всіх містах України 14 лютого

14 лютого в Україні протестуватимуть таксисти! У Львові акція протесту відбудеться на «Арені Львів» о 8 годині ранку…

У нашій країні й досі немає закону про таксі. Більшість водіїв, які перевозять пасажирів, співпрацюють з компаніями, які надають технічно-інформаційні послуги. Мобільні додатки користуються популярністю серед клієнтів, бо вартість проїзду є доволі доступною. Хоча пасажир абсолютно не застрахований від жодних форс-мажорних ситуацій у дорозі!

«У компанії сказали, що у мене підозріла активність»

Читайте також: У парламенті анонсували фіскалізацію ринку таксі

В одній із соцмереж я побачила пост водія про те, що його аккаунт заблоковано. Відповідно – й кошти! «У компанії сказали, що у мене підозріла активність», - написав пан Роман.

«Нормальні люди ще роки три тому на таксі «забили». Там немає що ловити. Не та робота, що раніше», - написав користувач соцмереж пан Володимир.

Я зателефонувала до пана Романа, аби розпитати деталі. У чоловіка – це не основна робота, а підробіток. Він каже, що акаунти блокують багатьом водіям, які відкрито протестують проти умов праці з компаніями, які використовують у роботі мобільні додатки.

«Водії, які їздять на машинах Renault Logan та Peugeot 301 – наче раби! – обурюється пан Роман. – Працюють по 14-15 годин на день, що є грубим порушенням! А заробляють 500-600 грн, не більше. Водій має сплатити компанії комісійні – 23%. Плюс – 40-50 % має заплатити за оренду автомобіля власнику автопарку. Вартість пального за останній період зросла вдвічі. А тариф за проїзд не змінювався з 2016 року. Мінімальний – 35 грн, стандартний – 45 грн (за два кілометри). Ми вимагатимемо, аби тариф підвищили на 30% - плюс-мінус до 65 грн!

Коли влітку до Львова приїжджали араби, можна було спокійно мати до 8 тисяч грн в тиждень!

Треба врахувати момент, компанія виплачує зарплати раз на тиждень, - веде далі пан Роман. - Тобто вони цими коштами ще певний час користуються. Я працюю на своїй машині. Якщо вдалий час, можемо заробити за тиждень 6-7 тисяч грн. Коли влітку до Львова приїжджали араби, було досить непогано. Можна було спокійно мати до 8 тисяч грн в тиждень! Я виїжджав після восьмої вечора, то до опівночі чистими заробляв 600-700 грн. Це треба врахувати пальне, амортизацію, комісію.

- Чому компанія блокує водіїв?

- У нас в Telegram є група, у якій 3700 водіїв. Ми не згодні з умовами праці. Хто відверто висловлює свою позицію, протестує проти низьких тарифів на проїзд, тих компанія блокує. У компанії кажуть, що водії порушили внутрішні правила конфіденційності.

- Знаю, що є водії, які відкривають замовлення й одразу закривають, якщо вартість замовлення є надто низькою. Відповідно, клієнт залишається без машини…

- Бачите, ви вже з таким стикалися… Звісно, ми би хотіли, аби ринок таксі в Україні працював у законодавчому полі. Але, на жаль, таксі й досі залишається «чорним ринком»… Ми отримуємо гроші за роботу, які надходять до нас з Естонії, Нідерландів… Ці компанії не платять ПДВ, військовий збір. В Україні є лише закон про пасажирські перевезення. У Львові є водії, які мають ліцензії на пасажирські перевезення від «Укртрансбезпеки» (задля цього треба оформити підприємця, що ти займаєшся господарською діяльністю). А закону про таксі немає, аби не обліковувати коштів. До речі, до Львова уже почали приїжджати таджики, узбеки, які працюють водіями таксі. Бачив навіть таксиста з Марокко. Компанія оплачує їм проживання у гуртожитку. Вони готові працювати за будь-які гроші!

- Є недобросовісні водії, які оформлюють по документах одну людину, а їздить інша…

- Ми у своїй групі за останні декілька днів заблокували близько 60 водіїв, які працюють недобросовісно. Може не лише інша людина приїхати… Буває, що приїжджає інша машина, наприклад, стара польська «бляха». Хоча такі машини не мають права працювати.

- Чи не втратите ви клієнтів, якщо вартість за проїзд підвищиться?

- Замовлень у таксистів зараз і так небагато. Їздити взагалі невигідно! Для більшості людей у нашій групі – це основна робота. Чимало коштів йде на обслуговування автомобіля. Шкода, що таксоперевезення й досі не легалізовані. У разі ДТП, чи іншої нестандартної ситуації, компанія каже, що «надає лише технічно-інформаційне забезпечення». А, отже, пасажири не почуваються у безпеці…

- Трапляються неприємні випадки, коли клієнт розраховується банківською карткою. Водій привозить клієнта, а замовлення не закриває… Тобто з картки може списати додаткові кошти.

- Це може статися у компанії, яка рахує як кілометраж, так і час поїздки. Відповідно, якщо машина ще проїхала метрів 200-500, клієнту дораховується певна сума. Але тариф у них є фіксованим. В інших компаніях, тариф змінюється. Тобто ви стоїте у корку, вам дорахують 10-20 грн.

- Знаю є випадки, коли водій приїжджає і каже клієнту, аби той скасував замовлення. Аби не платити комісійні. І везе його на власних умовах…

- Не раджу пасажирам цього робити! Тоді людина взагалі залишається беззахисною.

Читайте також: Патрульні «фантоми» проти «шумахерів»

Схожі новини