Передплата 2024 «Добрий господар»

У Криму намагаються позбавити головну бібліотеку імені Івана Франка…

А також хочуть затерти імена Тараса Шевченка, Лесі Українки, Михайла Коцюбинського…

В Криму новий приступ антиукраїнства – в черговий раз російські шовіністи наполягають на тому, щоб перейменувати Кримську республіканську бібліотеку імені Івана Франка, яке вона носить з 1956 року ось уже понад 65 років. Заодно порушують питання про перейменування на честь російських діячів всіх бібліотек й інших закладів, які носять імена Тараса Шевченка, Лесі Українки, Михайла Коцюбинського.

Вперше питання про ім’я республіканської наукової бібліотеки порушили три роки тому. Питання розглядали депутати російської «Держради». Ініціював його одіозний сенатор Росії від Криму Сергій Цеков, його підтримали очільник Громадської палати нині покійний Григорій Іоффе, а також тодішній заступник «голови комітету з культури та охорони культурної спадщини» Володимир Кличніков, доцент університету Сергій Кисельов, ексдепутат Держдуми Світлана Савченко. Вони публічно в ЗМІ збиткуються над пам’яттю Івана Яковича, називаючи його громадянином Австро-Угорщини, який ніколи не був у Криму.

Вони підняли постанову виконавчого комітету Кримської області від 16 серпня 1956 року, згідно з якою в Криму тоді у зв’язку зі сторіччям з дня народження Івана Франка його ім’я було присвоєне Кримській обласній бібліотеці, парку в Євпаторії, школам в Сімферополі, Ялті, Євпаторії, вулиці в Євпаторії та бульвару в Сімферополі.

Свою пропозицію ініціатори аргументують не стільки тим, що Іван Франко в Криму ніколи не був, скільки необхідністю звільнити назву бібліотеки для присвоєння їй імені… російського ідеолога панславізму Миколи Данилевського, на вченні якого про одвічну суперечність Росії і Європи базується нині значна частина російських шовіністичних, расистських та фашистських угруповань. А наступного року виповнюється 200 років від дня народження ідеолога російських шовіністів, тому вони так і поспішають.

Микола Данилевський написав книгу «Росія і Європа», в якій протиставляв історичні шляхи Росії та європейських спільнот. Він на фоні російського зубожіння тих часів критикував Європу за нібито споживацтво, стверджував, що це кінець шляху, а Росія після цього буде розквітати. Він європейському багатству протиставляв російські духовно-моральні ідеї, а в незакінченій книзі «Дарвінізм» Данилевський виступав проти єднання Росії зі світовими тенденціями розвитку, стверджував зверхність та непогрішимість ідеології російського шовінізму. Сьогодні саме цей ідеолог став однією з ікон кримського російського шовінізму.

Читайте також: Чиновники Севастополя стирають пам'ять про Україну

Схожі новини