Передплата 2024 ВЗ

«Наїзд» на комунального перевізника

Депутати міськради кажуть, що на АТП №1 щодня крутяться 200 тисяч «тіньових» гривень. Обласна держфінінспекція – спростовує

Комунальний перевізник — ЛКП АТП №1 — опинився в епіцентрі скандалу. Депутати Львівської міської ради уже кілька місяців досліджують факти зловживань на підприємстві: завищені ціни на придбання пального, неправильний облік робочого часу водіїв та іншого персоналу, “чорна каса”... На сесії Львівської міської ради депутати оприлюднили шокуючі цифри. Спеціальна комісія з’ясувала: щодня на АТП-1 крутяться 200 тисяч тіньових коштів. Однак міський голова Львова Андрій Садовий на сесії сказав, що правоохоронні органи на надали документів щодо зловживань. Закиди депутатів назвав популізмом, мовляв, у звинуваченнях — 99% політиканства.

Депутати МІСЬКРАДИ почали прискіп-ливіше досліджувати роботу перевізників, зокрема АТП №1 після того, як власники маршрутів заявили про майбутнє підвищення тарифу на проїзд з двох до трьох гривень. Без чіткого обліку виданих пасажирам квитків ніхто не може назвати денної виручки перевізника, отже, порахувати збитковість чи прибутковість маршруту... Зрозуміло, містяни проти підвищення вартості проїзду, тим більше, що водії зривають графіки, маршрутки курсують ввечері максимум до 22-ї години, автобуси брудні, водії неохайні та хамовиті. Депутати і чиновники управління транспорту міськради вимагали від власників маршрутів виправити недоліки, та ті, схоже, не поспішають цього робити.

Після галасу з тарифами «під обстріл» депутатів потрапило АТП №1. Як розповів “ВЗ” депутат Львівської міської ради, голова тимчасової комісії з питань перевірки АТП №1 Валерій Веремчук, підприємство орендує близько 150 маршруток. При цьому одна машина здає в касу підприємства до 200 гривень на день. Депутати кажуть, що це нонсенс, сума мізерна, такої навіть на зарплату водію не вистачить… “Ми проаналізували маршрути №3-а і 4-а, — розповідає депутат. — Власні машини АТП №1 приносять від тисячі до двох тисяч гривень на добу, а орендовані — максимум 200 гривень. Аналіз договорів про оренду машин дає підстави робити висновки про непрозорі схеми — для приховування реального доходу підприємства, про обіг тіньових готівкових коштів. Жодних документів щодо витрат грошей в АТП №1 нам не надали”.

Міські райці також з’ясували, що комунальний перевізник переплачує за пальне: купує його за завищеними цінами по 9,67 гривні за літр, хоча, згідно із тендером, його можна було закуповувати по 9,2 гривні за літр. У компанії, яка перемогла на тендері, не купували бензин, натомість робили це в іншої, яка запропонувала вищу вартість. Цей факт почали розслідувати у Державній фінансовій інспекції у Львівській області. Днями фінінспекція завершила перевірку і оприлюднила вердикт: депутати не мали рації, в АТП №1 за період з 1 квітня 2012 року до 31 березня 2013 року зекономили на пальному 533 тисячі гривень. “Після сесії, де депутати озвучили інформацію про зловживання, я звернувся у прокуратуру, щоб вона об’єктивно розглянула інформацію, — розповів для “ВЗ” міський голова Львова Андрій Садовий. — Комусь не подобається, що наше комунальне підприємство возить пасажирів за дві гривні. Хтось би хотів, щоб було по-іншому. Три місяці на АТП №1 тривала перевірка фінінспекції. В акті перевірки чітко написано, що підприємство зекономило на пальному. Коли я чую від певних осіб, що хтось щось вкрав… Винною людину може оголосити лише суд”.

Андрій Садовий вважає, що хтось хоче знищити комунальне автотранспортне підприємство. Сьогодні воно має левову частку маршрутів у місті. Можна припустити, що зараз не бракує зацікавлених осіб, які хочуть проштовхнути на ринок приватного перевізника. “Пригадую 90-ті роки, коли вольовим рішенням сесії міськради знищили весь автотранспорт міста, — продовжує розмову Андрій Садовий. — Усі автобуси здали на металобрухт, продали всі автостанції та територію, де було АТП. Обіцяли, що приватний перевізник зробить рай. Чим закінчилося? Машини, у яких в Німеччині возили бульбу, в нас возили людей. Комусь хочеться повернутися до старих часів?”.

Михайло СИДОРОВИЧ, директор ЛКП АТП №1

Не знаю, за яким принципом депутати рахували наші гроші, але тіньових коштів на нашому підприємстві взагалі немає. Усі шістнадцять маршрутів АТП №1 приносять на добу 70-100 тисяч гривень валового доходу. Виручка залежить від пасажиропотоку, пори року, кількості заправленого пального. Не маємо прибутків, підприємство збиткове. Багато коштів витрачаємо на амортизацію. Заяви депутатів вважаю нічим іншим, як рейдерством проти комунальної власності.

Схожі новини