До Львова повертається високий туристичний сезон
Але справжній туризм буде після завершення війни
Три центри туристичної інформації Львова (на площі Двірцевій, площі Ринок та при Меморіалі Героїв Небесної Сотні) з початку червня по сьогодні відвідало 6 тисяч 112 туристів. Іноземців з цього числа було 613 осіб. Це вдвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року, але ще це навіть не чверть гостей, яких Львів звик приймати у період до повномасштабного вторгнення (у 2019 році — 2,5 мільйона туристів). 95% відвідувачів декларують в центрах туристичної інформації, що приїхали до Львова з метою відпочинку. Географія гостей з України типова — найбільше гостей з Київщини, Харківщини, Дніпропетровщини та Одеської області.
Про це повідомив для «ВЗ» директор ЛКП «Центр туристичного розвитку» Віталій Кулик.
Сфера гостинності Львова з середини червня відчула повернення високого туристичного сезону. Частково це завдяки дитячим канікулам. До Львова на екскурсії та відпочинок прибувають туристичні групи з різних регіонів України. Також тут відпочивають військові з сім'ями, для них реалізовують традиційний туристичний проєкт «Місто лікує».
Керівник школи гостинного сервісу Horeca School та експерт ресторанно-готельного бізнесу Михайло Шевелюк розповів для «ВЗ», що упродовж останніх трьох місяців туристичну сферу Львова неабияк стимулює державна програма лояльності «Залізні друзі» від «Укрзалізниці» (за кожен кілометр подорожей залізницею у мобільному застосунку нараховують бали-«обнімашки», які можна обміняти на 20% знижку на проживання в готелях України, зокрема міста Лева).
«Booking змінює правила бронювання і повертає 20% комісії: це не вигідно готелям»
«Українські туристи, які приїжджають на вікенд до Львова, найчастіше бронюють номери саме за цією програмою, мають 20% знижки, — наголошує пан Михайло. — Зазвичай обирають номер класу Стандарт та Стандарт покращений за 2900 та 3900 гривень за добу. Близько десяти готелів міста мають хороше заселення завдяки таким знижкам-„обнімашкам“. Географія туристів з України — Київ, Дніпро, Одеса, Вінниця, Івано-Франківськ. З-за кордону їдуть зі США, Великої Британії. Зараз значно поменшало поляків. Серед інших „далеких країн“ до Львова їдуть туристи з Китаю та Індії. Зокрема, жителі Індії - це бізнесмени, які розглядають Львівщину, як регіон для інвестицій».
Тенденція — усі без винятку іноземці, каже пан Михайло, запитують про укриття в готелях, тепер ще й про генератори. Українські мандрівники на це рідше звертають увагу.
«Українці, які питають про укриття, це представники міжнародних фондів, зокрема ООН, UNESKO: безпеку від підлеглих вимагають їхні шефи», — відзначив мій співрозмовник.
Запитую, чи тенденція липневого туристичного буму збережеться восени. «Навряд, — продовжує розмову Михайло Шевелюк. — Головне нововведення — з середини липня Booking змінює правила бронювання і повертає 20% комісії. Таке нововведення не сприятиме заробіткам готелів. Раніше цих 20% готельєри могли витратити на оновлення номерного фонду, генератори…».
«Львів — ковток свіжого повітря»
«Люди втомилися від негативної інформації, їдуть до Львова за ковтком свіжого повітря, — розповіла для „ВЗ“ експертка з туризму, заступниця директора чотиризіркового готелю Олександра Гагаріна. — Туризм у Львові покращився, але він далеко не той, що був до ковідних часів… Розвивається конференц-туризм. Львів надалі залишається транзитним містом, де матері з дітьми з прифронтових регіонів їдуть на відпочинок до Трускавця і зупиняються у Львові. Раніше Львів був містом зустрічі чоловіків з дружинами. А тепер і цього не можна зробити, бо ТЦК вручають повістки на вокзалах».
Олександра Гагаріна каже, що ситуація з відвідуваністю Львова дещо краща через міжнародні місії та бізнес-проєкти. «З початку війни місій було багато. Потім статистика зменшилися, а зараз знову збільшилася, — каже. — Але все ж 96% туристів, які поселяються в готелі міста, українці. Видно, що економлять на проживанні, беруть дешеві номери. Хіба що в літній період люди рухаються в Карпати і зупиняються у Львові. Справжній туризм буде після завершення війни».