«На редиску „Азовсталь“ попит колосальний…»
Останнім часом чимало виробників спекулюють на військовій тематиці
«Побачив насіння редиски „Азовсталь“… Постити не буду, цей контент має бути заборонений через жахаючий зміст. І це не єдиний такий пакет, — написав на своїй сторінці у „Фейсбуці“ військовослужбовець Максим Колесніков, якого повернули з полону на початку лютого. Фото з Максимом, на якому він тримає яблуко, облетіло весь світ… Шановні колеги по цеху, маркетологи, будь ласка, не треба так робити. Це відверта спекуляція, люди це бачать. Продажі не піднімете, а ось сорому наберетеся…».
Під постом Максима Колеснікова з’явилося море коментарів. Більшість дописувачів соцмереж таку ініціативу виробника не підтримали.
- Це ніщо інше, як спроба розчинити у буденності назви, які стали символами у цій війні, — написав у «Фейсбуці» пан Володимир.
- Подушка з принтом «Ірпінь»… Або фото з принтом зруйнованого будинку. Я от взагалі не можу зрозуміти, наскільки треба бути наглухо відбитим, щоб таке робити. Гірші за м… скалів, — обурюється пані Галина.
- Це не маркетологи, а дешеві хайпожери, — зауважив ще один дописувач Ян.
Максим Колесніков не опублікував фото цього насіння, тож я вирішила зайти в один з магазинів, аби побачити ці пакети на власні очі. Магазин з насінням розташований неподалік Привокзального ринку. У магазині невеликий ажіотаж, покупці купують насіння одразу по декілька пачок. Біля «патріотичного стелажа» нікого немає… У вічі одразу впадає редиска «Азовсталь» за 20 грн. Що це: «віяння часу», чи спекуляція на військовій темі?
— Чи не вважаєте, що писати на пачці з насінням «Азовсталь» недоречно? — запитую продавчиню.
— Такі пакети у нас з’явилися у продажі минулого тижня, — каже жінка. — Усі ці назви пов’язані з теперішніми подіями. Цей виробник зробив таку патріотичну лінійку. Прибуток з продажу таких пачок з насінням йде на підтримку ЗСУ. Але про прибуток треба запитувати виробника. Магазин до цього не має відношення.
З підсобки магазину до мене виходить молодий хлопець. Не представляється. Каже лише, що він не представник фірми-виробника, але ситуацію пояснить.
— ТМ «Насіння України» зобов’язується прибуток з продажу цих пачечок віддати на підтримку ЗСУ, — каже він. — Ви зайдіть на їхній сайт, там є уся інформація (На пачках з насінням є київська адреса виробника. — Авт.).
— Як ви вважаєте, чи не є ці написи спекуляцією на військовій тематиці? Чи не знецінюють вони нинішні історичні події?
— Я вважаю, задля того, аби Армія мала гроші, усі методи хороші. І якщо ТМ «Насіння України» дійсно віддасть усі зароблені на цих пачечках гроші (або величезний відсоток) на Армію, прозвітується, цей метод є абсолютно нормальним. Коли люди бачать акцент на патріотизмі, купують ці пачечки. Це їх заохочує купувати більше такого насіння.
— Чи дійсно купують насіння з патріотичними написами частіше?
— Так! Попит на них — колосальний! Ці пакети, думаю, ніхто не буде викидати, — каже продавчиня. — Люди фотографують ці пакети, і пересилають одне одному. Роблять це для того, аби зайвий раз нагадати людям, що в нашій країні йде війна. Це лімітована кількість пакетів з такими назвами, і ми маємо велику надію, що виробнику вдасться заробити гроші для ЗСУ.
— А думку військових запитали, коли друкували ці пакети?
— Про ці пачечки у соцмережах висловився один військовий сапер, — каже мій співрозмовник. — Повідомлення набрало розголосу.
— Які з цих пачок з насінням найбільше купують?
— Айстра «Слава Україні» — найбільш популярна! — кажуть продавчині. — Редиску «Азовсталь» теж купують…