«Чому АТП не закупили зимового дизпального? Бо воно трішки дорожче»
Така економія обійшлася містянам дуже дорого...
/wz.lviv.ua/images/articles/2017/02/IMG_8595.jpg)
/wz.lviv.ua/images/articles/2017/02/Tovstuha.jpg)
Різдвяний транспортний колапс, за який перевізники відбулися лише попередженням, не вселяє у містян надію на покращення роботи автобусів. Зараз маршрутки працюють абияк, після 20-ї краще їхати таксі. Щодня на вулиці не виїжджає 100-150 автобусів. І ті, що їдуть, вщерть забиті, пасажирів возять, як тварин... Про ці та інші проблеми журналіст “ВЗ” говорила з керівником громадської організації “За якісний транспорт!” Святославом Товстигою (на фото).
- Як прокоментуєте висновок робочої групи щодо невиїзду у Різдвяні свята 80% маршруток? Чиновники запевняють, що транспорт не працював через технічні проблеми, мовляв, у всьому винен мороз...
- Причина насамперед у тому, що власники маршрутів отримали тимчасові договори (на тримісячний термін), укладені з 2 січня 2017 року. У цих договорах не передбачено штрафних санкцій.
Чому АТП вчасно не замовили зимове дизпальне? Таке пальне трішки дорожче, ніж літнє. Може, причина у тому, що власники не хотіли переплачувати гривню-дві за літр? Усім АТП гостро бракує водіїв. Цілу зміну працює один водій, бо немає заміни. На свята чимало водіїв просто... святкували. А згідно з цим договором ніякої відповідальності немає. Водій може сказати власнику АТП “До побачення!” і піти на роботу в інше підприємство, де теж є нестача кадрів на маршрути.
- Яка зараз ситуація із громадським транспортом?
- У робочі дні мають працювати 640 маршруток, а виїжджає 540. Щодня не працюють 100-180 автобусів. 30% маршруток марок “Богдан”, “Еталон” - морально та фізично застарілі. Ці машини ще з 2004 року. Транспорт “стовчений” на ямах. Скільки б не ремонтував такі автобуси, нічого не зміниш.
- Один перевізник сказав “ВЗ”, що зараз неможливо оновити автопарк, мовляв, банки не дають кредитів.
- Банки дають кредити, але під високі відсотки — 30% річних. Це космос! Перевізнику доведеться віддати за таких умов ще одну куплену машину. Якби в нас уже був електронний квиток, то перевізники мали би стабільний дохід. Якби перевізник пішов з цією гарантією в банк, йому б дали кредит не під 30% річних, а, наприклад, під 15%.
- При управлінні транспорту Львівської міської ради створюють нову громадську раду. Що це дасть?
- Торік громадська рада працювала. З нового року у Львівській міській раді змінилася структура. Відповідно громадська рада стала нелегітимною, треба створити нову. Це дорадчий орган управління транспорту. Громадська рада має аналізувати дані GPS-навігацій, договори з перевізниками, скарги львів’ян на роботу громадського транспорту. Торік ми наполягали на принципових питаннях нового конкурсу на перевезення — звичайний режим роботи маршруток (дотримання графіка по хвилинах) і малі “лоти” (3-5 маршрутів). Натомість чиновники ухвалили режим маршрутного таксі, де у графіку не передбачено похвилинного руху на маршруті (вказано лише час виїзду з кінцевої зупинки) та великі “лоти”. Маршрутне таксі може вчасно виїхати з кінцевої, проїхати дві зупинки і 15 хвилин стояти...
- Чому власники маршруток Львова “притихли” і не піднімають тему підвищення тарифів? Адже у Львівській області проїзд суттєво подорожчав.
- Це свідчить про те, що місту вигідніше мати п’ятьох перевізників, на яких можна вплинути, зокрема і у питанні тарифу. Коли б це була “орава” з двадцяти АТП, то вони би вже давно ставили питання підвищення тарифу. Друга річ — зараз перевізники працюють не за легітимними договорами. Вони бояться розірвання навіть цього документа. Третя річ — наближається конкурс на перевезення. Якщо зараз піднімуть питання тарифу, то під час конкурсу їм нарахують менше балів.
- Наскільки зміниться ринок перевезень після конкурсу? Можна сподіватися на АТП з новими автобусами, або бодай нормальними машинами?
- Не бачу передумов для покращення роботи маршруток у Львові. Кажу це, виходячи з договорів, де немає штрафів, але є великі “лоти”. Як розірвеш договір на великий “лот”, який об’єднує понад сотню маршруток? Хто тоді возитиме пасажирів?