Центр Львова житиме без світлофорів два тижні. Потім з’являться «розумні» регулювальники руху
Чотири вулиці центральної частини міста (Дорошенка, Словацького, Коперника, проспект Свободи) залишилися без… світлофорів. Працівники компанії «Сварко трафік системс» зняли старі прилади, щоб за два тижні на їхньому місці встановити «розумні світлофори»
Суть ноу-хау в тому, що комп’ютерна система та датчики руху оцінюють трафік транспорту на дорозі, вибирають, коли яке світло увімкнути. Це необхідно для того, щоб надати перевагу в русі трамваям. Проект реалізовують в рамках оновлення дорожнього руху вздовж трамвайних маршрутів № 2 та № 6. Над цим працюють ЛКП «Львівавтодор» та компанія «Сварко трафік системс».
«Розумні світлофори» уже розставили на перехрестях вулиць Ярослава Мудрого — Городоцькій, Мельника — Чупринки, Озаркевича — Городоцькій. Це призвело до ще більших заторів… У ДАІ Львова обурювалися, мовляв, «розумні світлофори» нерозумно розставили. Журналіст «ВЗ» вирушила в центр Львова, щоб перевірити, як транспорт та пішоходи живуть без світлофорів.
На перехресті вул. Словацького-Дорошенка знімають останній «триколірний регулювальник руху». Навіть стовпці забирають. Звертаю увагу, що на вулицях трохи побільшало дорожніх знаків. На перехрестях, де раніше працювали світлофори, водії машин неохоче дають «зелене світло» пішоходам. Людям доводиться чекати щасливого моменту і перебігати дорогу, коли автівок поруч немає. Працівників ДАІ теж не побачила. З самого ранку машин мало. На проїжджу частину навіть виїхав велосипедист. Мабуть, забув, що на сусідній вул. Січових Стрільців облаштували велосипедну доріжку…
Містяни обурені відсутністю світлофорів. 70-річний пенсіо-нер пан Ігор розповідає «ВЗ», що тепер у центрі буде дорожній безлад. «Машини не пропускатимуть пішоходів, — вважає чоловік. — Раніше чекав зеленого світла, щоб перейти з однієї частини дороги на іншу, а тепер, хоч лети в повітрі. Якщо познімали світлофори, то мали б поставити більше працівників ДАІ, щоб не було ДТП. Але не побачив їх». Студентка Львівського національного університету імені Івана Франка Оксана Злагода додала: «Навіщо світлофори зняли в той час, коли в центрі стартує Форум видавців? Це неправильно! На дорогах будуть довжелезні затори! Як почесні гості доберуться до Форуму? Іноземні письменники, видавці побачать дорожню картину по-українськи».
Як сказав на брифінгу міський голова Львова Андрій Садовий, безпека руху має бути на першому місці. Проект потрібно реалізовувати так, щоб не створювати проблем ні для пішоходів, ні для водіїв. Інспектор ДАІ Львова Людмила Ліб зазначила"ВЗ", що працівники ДАІ знають про зняті світлофори. На чотирьох вулицях з’явилися додаткові дорожні знаки. «На перехрестях у „час пік“ працюватимуть інспектори ДАІ, а постійно вони там не можуть бути, — зазначила пані Людмила. — Серед дорожніх знаків, які встановили, — „Дати дорогу пішоходам“. Якщо будуть скарги людей на те, що водії не дають змоги пішоходам пройти, то на проблемні ділянки відправимо інспекторів ДАІ. Відсутність світлофорів — це незручність насамперед для пішоходів».
«Ми повідомили ДАІ, що реалізовуємо проект заміни світлофорних об'єктів, — сказав для „ВЗ“ виконувач обов’язків директора ЛКП „Львівавтодор“ Євген Калитич. — Просили забезпечити організацію дорожнього руху, щоб не було заторів. На чотирьох вулицях центру буде шість „розумних світлофорів“. Загалом на 29 нових світлофорів, які встановлять у місті, буде витрачено 2,7 мільйона євро. У цю суму входить не лише купівля та встановлення об'єктів, а й програмне забезпечення, обслуговування цент-ру на вул. Коновальця».