Мінкульт вкотре замовив моніторинг згадок про владу у ЗМІ фірмі нардепа від «Слуги народу»
- 11.03.2025, 18:50
- 248
Державне підприємство «Центр захисту інформаційного простору України» Міністерства культури і стратегічних комунікацій 1 березня за результатами тендеру замовило ТОВ «Медіатека» моніторинг засобів масової інформації за 12,24 млн грн
/wz.lviv.ua/images/news/_cover/529378/img2799.png)
За умовами угоди, до кінця 2025 року ця фірма щодня відстежуватиме, що пишуть і говорять про владу, які теми є резонансними, як змінюється ставлення аудиторії до державних структур і топпосадовців.
Зокрема, моніторитимуть згадки у ЗМІ про президента, першу леді і її Фундацію, Офіс президента, Кабмін, Верховну Раду, Генштаб, а також всіх міністрів, керівників відомств, радників та спікерів. Ці ж суб'єкти і читають звіти, підтверджували раніше у Мінкульті.
Моніторинг охоплюватиме «телемарафон», не менше 10 загальнонаціональних телеканалів, 50 друкованих видань, радіо та понад 1 000 національних і регіональних онлайн-ЗМІ. Окремо відстежуватимуть активність у Facebook, Twitter (X), Instagram, YouTube, Telegram і TikTok та іноземні медіа — англомовних, німецькомовних, франкомовних медіа (а також медіа іншими мовами у випадку закордонних візитів).
ТОВ «Медіатека» у своїй тендерній пропозиції завантажила зразок звіту. У ньому йдеться, що голова Офісу президента Андрій Єрмак «піддається критиці за перебирання на себе функцій президента». А замголови ОП Олег Татаров згадується як «чи не хрестоматійний приклад корупції та проросійських настроїв в оточенні В. Зеленського».
Загалом будуть три види звітів. Щоденні звіти — це оцінка кількості згадувань, рейтинг об'єктів та персон, тональність повідомлень, ключові теми і реакції в соцмережах. Щотижневі звіти дають ширшу картину медіаполя, включаючи оцінку ефективності комунікацій, аналіз основних тем та наративів, топ-спікерів, охоплення окремих сегментів аудиторії (бізнес, масова тощо). Окремо досліджують, як змінюється увага до певних персон і тем на регіональному рівні. У тестовому прикладі від «Медіатеки» такий звіт, зокрема, щодо президента і його Офісу налічує 43 сторінки.
Щомісячні звіти передбачають SWOT-аналіз (сильні, слабкі сторони, можливості та загрози) інформаційного простору, оцінку успішності комунікаційних кампаній, аналіз інформаційних атак та прогноз медійних ризиків. Особливу увагу надаватимуть змінам у медійному дискурсі, зростанню чи спаду активності щодо певних тем і персон. Також передбачене окремо тематичне дослідження — аналіз резонансних тем та соціологічне дослідження — оцінка змін громадської думки та впливу медіа на ставлення аудиторії до представників влади.
Порівняно з минулим роком вартість окремих послуг зросла. Щоденний моніторинг медіа подорожчав із 5 040 грн до 6 840 грн, а соцмереж — удвічі: з 1 800 грн до 3 600 грн. Вартість щоденного аналітичного звіту зросла із 2 400 грн до 4 800 грн, щотижневого звіту — з 60 000 грн до 96 000 грн, щомісячного SWOT-аналізу — із 74 400 грн до 100 800 грн. Окреме соціологічне дослідження коштуватиме 540 000 грн, порівняно із 144 000 грн у 2024 році.
Тендер відбувся без конкуренції: єдиним учасником було ТОВ «Медіатека». Для участі в торгах треба було підтвердити досвід виконання аналогічних контрактів у 2020−2024 роках. Фірма надала довідку про виконання договорів із нинішнім замовником та НЕК «Укренерго».
Окрім «Медіатеки», Маріковський є засновником ГО «Центр контент-аналізу», ТОВ «Центр контент-аналізу», ТОВ «Соцмоніторинг», ТОВ «Інтелектуальні медійні системи» та благодійного фонду «Дій за Україну!».
Із 2017 року його фірма «Медіатека» отримала підрядів на 45,83 млн грн — переважно у нинішнього замовника за моніторинги.
ДП «Центр захисту інформаційного простору України» очолює Ольга Дудченко. Підприємство перебуває у віданні Міністерства культури і стратегічних комунікацій.