Передплата 2025 «Добре здоров’я»

Мінкульт вкотре замовив моніторинг згадок про владу у ЗМІ фірмі нардепа від «Слуги народу»

  • 11.03.2025, 18:50
  • 248

Державне підприємство «Центр захисту інформаційного простору України» Міністерства культури і стратегічних комунікацій 1 березня за результатами тендеру замовило ТОВ «Медіатека» моніторинг засобів масової інформації за 12,24 млн грн

Фото Наші гроші
Фото Наші гроші

За умовами угоди, до кінця 2025 року ця фірма щодня відстежуватиме, що пишуть і говорять про владу, які теми є резонансними, як змінюється ставлення аудиторії до державних структур і топпосадовців.

Зокрема, моніторитимуть згадки у ЗМІ про президента, першу леді і її Фундацію, Офіс президента, Кабмін, Верховну Раду, Генштаб, а також всіх міністрів, керівників відомств, радників та спікерів. Ці ж суб'єкти і читають звіти, підтверджували раніше у Мінкульті.

Моніторинг охоплюватиме «телемарафон», не менше 10 загальнонаціональних телеканалів, 50 друкованих видань, радіо та понад 1 000 національних і регіональних онлайн-ЗМІ. Окремо відстежуватимуть активність у Facebook, Twitter (X), Instagram, YouTube, Telegram і TikTok та іноземні медіа — англомовних, німецькомовних, франкомовних медіа (а також медіа іншими мовами у випадку закордонних візитів).

ТОВ «Медіатека» у своїй тендерній пропозиції завантажила зразок звіту. У ньому йдеться, що голова Офісу президента Андрій Єрмак «піддається критиці за перебирання на себе функцій президента». А замголови ОП Олег Татаров згадується як «чи не хрестоматійний приклад корупції та проросійських настроїв в оточенні В. Зеленського».

Загалом будуть три види звітів. Щоденні звіти — це оцінка кількості згадувань, рейтинг об'єктів та персон, тональність повідомлень, ключові теми і реакції в соцмережах. Щотижневі звіти дають ширшу картину медіаполя, включаючи оцінку ефективності комунікацій, аналіз основних тем та наративів, топ-спікерів, охоплення окремих сегментів аудиторії (бізнес, масова тощо). Окремо досліджують, як змінюється увага до певних персон і тем на регіональному рівні. У тестовому прикладі від «Медіатеки» такий звіт, зокрема, щодо президента і його Офісу налічує 43 сторінки.

Щомісячні звіти передбачають SWOT-аналіз (сильні, слабкі сторони, можливості та загрози) інформаційного простору, оцінку успішності комунікаційних кампаній, аналіз інформаційних атак та прогноз медійних ризиків. Особливу увагу надаватимуть змінам у медійному дискурсі, зростанню чи спаду активності щодо певних тем і персон. Також передбачене окремо тематичне дослідження — аналіз резонансних тем та соціологічне дослідження — оцінка змін громадської думки та впливу медіа на ставлення аудиторії до представників влади.

Порівняно з минулим роком вартість окремих послуг зросла. Щоденний моніторинг медіа подорожчав із 5 040 грн до 6 840 грн, а соцмереж — удвічі: з 1 800 грн до 3 600 грн. Вартість щоденного аналітичного звіту зросла із 2 400 грн до 4 800 грн, щотижневого звіту — з 60 000 грн до 96 000 грн, щомісячного SWOT-аналізу — із 74 400 грн до 100 800 грн. Окреме соціологічне дослідження коштуватиме 540 000 грн, порівняно із 144 000 грн у 2024 році.

Тендер відбувся без конкуренції: єдиним учасником було ТОВ «Медіатека». Для участі в торгах треба було підтвердити досвід виконання аналогічних контрактів у 2020−2024 роках. Фірма надала довідку про виконання договорів із нинішнім замовником та НЕК «Укренерго».

Окрім «Медіатеки», Маріковський є засновником ГО «Центр контент-аналізу», ТОВ «Центр контент-аналізу», ТОВ «Соцмоніторинг», ТОВ «Інтелектуальні медійні системи» та благодійного фонду «Дій за Україну!».

Із 2017 року його фірма «Медіатека» отримала підрядів на 45,83 млн грн — переважно у нинішнього замовника за моніторинги.

ДП «Центр захисту інформаційного простору України» очолює Ольга Дудченко. Підприємство перебуває у віданні Міністерства культури і стратегічних комунікацій.