Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Аналізує стан зерна: студенти розробили пристрій, який допоможе аграріям

  • 02.07.2024, 14:50
  • 275

Команда студентів отримали 3 тисячі доларів і місце на стартап-алеї

Фото надані Львівським IT Кластером
Фото надані Львівським IT Кластером

У межах проєкту IT Expert, Львівський IT Кластер підтримує 19 бакалаврських програм у чотирьох університетах Львова. З першого курсу студенти об'єднуються у команди та створюють власні проєкти під керівництвом менторів, експертів зі сфери, й проходять практику в ІТ-компаніях. Найперспективніші ідеї переростають у справжні стартапи, зацікавлюють інвесторів та залучають фінансування.

Розумна система моніторингу стану зерна

Один з проєктів — пристрій, який полегшить роботу аграріям. Другокурсник «Львівської Політехніки» розробив систему GrainMole, яка вміє аналізувати стан зерна та прогнозувати його псування при довготривалому зберіганні у підлогових складах. Як розповівли в Львівському IT Кластері, ідея стартапу виникла у Михайла Войтовича влітку 2021 року, саме тоді, коли він допомагав батькові у господарстві. Хлопець щодня вручну вимірювати температуру зібраного зерна, тому вже в університеті спільно з однодумцями, він розвинув проєкт, а перший прототип протестували на фермерському господарстві.

Студенти переконані, що агросектор потребує їхній винахід. Майже чверть опитаних підлітками фермерів зазначили, що система збереже їхні кошти і час. Адже дозволяє стежити за станом зерна дистанційно: датчики щогодини зчитують дані, які транслюються у вигляді графіків.

У квітні цього року в Києві команда виборола титул чемпіона стартап-батлу на конференції IT Meets Startups. Студенти отримали 3 тисячі доларів і місце на стартап-алеї найбільшого та найавторитетнішого в Україні змагання IT Arena Startup Competition.

Цифровий друг

Команда з шести ентузіастів-третьокурсників освітньої програми з робототехніки «Львівської Політехніки» презентували проєкт, заснований на машинному навчанні. Mirror — це вебаплікація, який використовує технологію Штучного інтелекту для створення віртуального клону людини.

Програма працює так: користувач завантажує переписки, аудіо- чи відеофайли із особою, з якою хоче поспілкуватися. Це може бути будь-хто: від реального друга до відомої особистості. Вебаплікація обробить дані, а згенерована модель відповідатиме на будь-які запитання користувача текстом або голосом. Причому цифровий клон спілкуватиметься у стилі притаманному конкретній особистості та імітуватиме її поведінку.

Свою технологію талановиті стартапери презентували на прикладі співака Кузьми Скрябіна.

«Наша модель поводить себе як реальна людина: говорить із паузами, деколи запинається. Складається враження, ніби ти насправді говориш із Кузьмою, що він перебуває поруч із тобою», — розповідає Project Manager команди, Роман Кісіль.

Програму можна використовувати не лише для розваг, але й з користю. Наприклад, для вивчення іноземних мов. Користувач може натренувати модель так, щоб вона спілкувалася будь-якою мовою голосом улюбленої знаменитості.

Однією з переваг застосунку є його автономність. Сервіс не потребує постійного моніторингу чи втручання з боку команди розробників. Користувачі просто надають необхідні дані, а моделі Штучного інтелекту самостійно навчаються.

Симуляція життя програміста

Освітню комп’ютерну гру Code для школярів створили шість першокурсниць «Львівської Політехніки». За допомогою гри діти зможуть вивчати різні мови програмування. Таким чином, стартаперки вирішили допомогти школярам не тільки здобувати базові знання, а й дати змогу в ігровому форматі випробувати себе у ролі кодера. Дівчата переконані: це допоможе дітям, які стикаються з проблемою вибору майбутньої професії, визначитися, чи хочуть вони займатися програмуванням.

«Завдяки нашій грі діти зможуть зрозуміти, чи подобається їм програмувати, чи варто пов’язувати своє життя із розробкою. Ми би хотіли, щоб у нашому минулому була така корисна гра», — пояснює Тетяна Сорока, Team Lead та головна дизайнерка команди.

Схожі новини