Передплатити Підтримати

Рада ввела електронні трудові книжки: як тепер нараховуватимуть стаж

Верховна Рада 5 лютого ухвалила з законопроєкт №3623, який скасовує зобов'язання вести паперові трудові книжки. Крім того, тепер пенсії за допомогою системи електронного обліку стажу призначатимуть автоматично

Тепер під час оформлення на роботу не потрібно подавати трудову книжку — досить паспорта, ІПН та інших документів, типу довідки про медичний огляд тощо. Протягом п'яти років дані з трудових книжок переноситимуться в реєстр, пише Obozrevatel.

«Це певний прорив. Ті, хто стикався з оформленням пенсії, знає, скільки часу втрачається під час здобуття виплати. Для всіх, хто виходитиме на пенсію, це велике послаблення», — заявив Денис Шмигаль.

Утім, Головний науково-експертний комітет Верховної Ради зазначив, що в ініціативи є мінус: немає висновку про те, чи готові бази даних і чи будуть вони захищені.

Читайте також: Електронні трудові книжки: переваги та недоліки нововведення

Українці зможуть отримати електронний документ з інформацією про свій стаж в інтернеті.

Для цього потрібно оформити електронний цифровий підпис. Також у Кабміні розглядають можливість використовувати технологію BankID — ідентифікувати себе можна буде і за допомогою банківської картки.

Одне з найважливіших нововведень документа — пенсію тепер нараховуватимуть автоматично. Тобто не потрібно звертатися до Пенсійного фонду.

Також закон про пенсійне забезпечення дозволяє українцям вилучити час роботи, коли у них був низький заробіток. Якщо виникнуть проблеми, вже після призначення виплати можна буде звернутися до чиновників із проханням провести перерахунок.