Передплатити Підтримати

Кремінь пояснив, куди скаржитись на відмову обслуговувати українською

Від 16 січня, у разі відмови обслуговувати українською мовою, можна надсилати скарги мовному омбудсмену

Про це повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь у Facebook.

Кремінь повідомив як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене.

  • Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою;
  • У разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на «гарячу лінію» установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
  • У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео-, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта).
  • Далі протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення слід подати скаргу до Уповноваженого.
  • Подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 1 001, Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/.

Читайте також: Українською, будь ласка: з 16 січня солов’їна стане мовою обслуговування

Так, у скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника.

«Рекомендуємо також додати докази на підтвердження», — зазначив Кремінь.

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.